• Syskonförsök

BF Juni 2024

Hej! 

Startar en tråd för oss som vill följas åt under graviditet 🥰 första barnet, andra barnet, spelar ingen roll. Välkomna allihop! Berätta gärna din resa och vi lägger in en lista med BF datum. Kopiera senaste listan och lägg till ditt namn och BF med en presentation när du anländer till forumet! 

.
  • Svar på tråden BF Juni 2024
  • MimmiJo
    grimaserar skrev 2023-10-26 09:49:08 följande:

Jag har VUL imorgon, vecka 8+2. Är så oerhört nervös. Har haft väldigt mycket blödningar, var dock på VUL v. 6+4 och då såg de hjärtslag. Efter det har jag bara haft en blödning, men då hade jag ont (den var inte jättestor och smärtan pågick i typ fem min, och kan varit magknip, efter det hade bruna flytningar någon dag). Tror liksom att det har gått bra vilket känns jätteläskigt, förra gången var jag säker på att det var över och det var lättare, då kunde jag liksom bara bli glatt överraskad, vilket jag ju blev. Vet inte hur jag ska hålla ihop, vill bara krypa ihop i en liten boll och gråta. Känns typ helt omöjligt att jobba idag, mår dessutom så oerhört illa. Vill tro att mina väldigt tydliga graviditetssymtom är positiva, men är också rädd att kroppen bara tror att jag fortfarande är gravid men att något har hänt... Känner mig som världens töntigaste människa men vill så väldigt gärna att det ska funka. 

Hur har det gått för dig idag? ❤️
  • Mololo
    Livetpålandet16 skrev 2023-10-27 13:04:19 följande:
    Bra inställning! 🙏🏻

Kan också säga att förra gången jag var gravid så gjorde jag ett VUL i vecka 7+0, men hon mätte då fostret till 6+5, och då såg man hjärtat slå tydligt i alla fall. :) 

• Chessii

Här är en till som joinar klubben i juni -24. Detta är första gången jag är gravid och jag har väldigt svårt att tro att det är sant. Vi försökte i exakt ett år och på 12e försöket verkar det ha gått nu. Har tagit två tester i början av veckan och båda säger gravid, men jag har inte riktigt några symtom vilket säkert bidrar till att det är svårt att tro på det. Bara extremt trött hela tiden, men det är jag ju jämt på hösten. Ett virrvarr av känslor - oro, glädje, förväntan. Verkar vara i vecka 6 (5+2) enligt apparna och beräknad i slutet av juni men har inte haft något första besök hos barnmorska ännu.

• Livetpålandet16
    Chessii skrev 2023-10-28 13:14:30 följande:

Här är en till som joinar klubben i juni -24. Detta är första gången jag är gravid och jag har väldigt svårt att tro att det är sant. Vi försökte i exakt ett år och på 12e försöket verkar det ha gått nu. Har tagit två tester i början av veckan och båda säger gravid, men jag har inte riktigt några symtom vilket säkert bidrar till att det är svårt att tro på det. Bara extremt trött hela tiden, men det är jag ju jämt på hösten. Ett virrvarr av känslor - oro, glädje, förväntan. Verkar vara i vecka 6 (5+2) enligt apparna och beräknad i slutet av juni men har inte haft något första besök hos barnmorska ännu.

Grattis till graviditeten och välkommen till gruppen! Jag är i vecka 6, 5+5, har heller inte så mycket symptom mer än lite illamående ibland och ömma bröst, har ännu inte ringt till någon barnmorska jag heller, har ett inbokat ultraljud på fredag, privat. 
  • Mololo
    Chessii skrev 2023-10-28 13:14:30 följande:

Grattis! Vilken dag har du bf enligt apparna? Jag är på 5+3 idag och har bf 25 juni. 
    Har endast ömma bröst som symtom, inget illamående här än så länge. :)

• Chessii
    Mololo skrev 2023-10-28 15:36:42 följande:

Grattis! Vilken dag har du bf enligt apparna? Jag är på 5+3 idag och har bf 25 juni. 
    Har endast ömma bröst som symtom, inget illamående här än så länge. :)

Tack och grattis du med! Preglife säger 27 juni och Flo säger 28 juni. Vad skönt att höra att ni är fler som inte har jättestarka symtom ännu. Jag har inget illamående heller. Är ju skönt att få må bra så länge man kan förstås
  • Pico

Jahoppsan5 - nej så tråkigt!! Har det fortsatt eller hur går det? Rynkar på näsan

• Jahoppsan5
    Pico skrev 2023-10-29 09:59:29 följande:

Jahoppsan5 - nej så tråkigt!! Har det fortsatt eller hur går det? Rynkar på näsan

Jag är så förvirrad om jag ska vara ärlig? när jag skulle gå upp igår morse och kissa så var det jätte mycket brunt när jag torkade mig. Efter det så har det inte kommit något. tog ett test idag för att se, och det ser ljusare ut men både kontroll linje och test linjen var ljusare än var det varit tidigare. men jag antar att det är ett missfall, vet dock ej om allt är ute eller om det kommer börja på riktigt snart eller vad det är som sker.{#emotions_dlg.flower}
  • Pico
    Jahoppsan5 skrev 2023-10-29 10:46:43 följande:
     Jag är så förvirrad om jag ska vara ärlig? när jag skulle gå upp igår morse och kissa så var det jätte mycket brunt när jag torkade mig. Efter det så har det inte kommit något. tog ett test idag för att se, och det ser ljusare ut men både kontroll linje och test linjen var ljusare än var det varit tidigare. men jag antar att det är ett missfall, vet dock ej om allt är ute eller om det kommer börja på riktigt snart eller vad det är som sker.{#emotions_dlg.flower}

Känns ju spontant som att brunt inte behöver betyda något negativt.. och speciellt om det avstannat - men självklart kan det ju vara det ändå. Hur långt gången är du? Kan du få komma in och göra ett tidigt VUL för att bekräfta eller motbevisa din oro? 

håller tummarna Hjärta

Svar på tråden BF Juni 2024