• Syskonförsök

BF Juni 2024

Hej! 

Startar en tråd för oss som vill följas åt under graviditet 🥰 första barnet, andra barnet, spelar ingen roll. Välkomna allihop! Berätta gärna din resa och vi lägger in en lista med BF datum. Kopiera senaste listan och lägg till ditt namn och BF med en presentation när du anländer till forumet! 

.
  • Svar på tråden BF Juni 2024
  • grimaserar
    Pico skrev 2023-10-26 07:31:45 följande:

Mitt första inlägg här, har dock följt tråden sedan jag plussade förra veckan. Hade ÄL 7 okt så har räknat mig fram till ett ungefärligt BF på 28-29/6. Ska till Bm idag för inskrivning. Får se om de vill ha ett VUL också, då min cykel startade redan 12 sept och utifrån det skulle jag ha BF redan 18/6 ish. Vet inte hur mycket de vill lita på mitt ÄL test. 

Till min fråga! Jag har en pulsklocka som nu säger att jag de senaste 2-3 veckorna har en ökad vilopuls. Detta är något jag själv noterade vid min första graviditet (som tyvärr sen slutade i MA i v10) men som jag sen inte tyckte var fallet med andra graviditeten (som resulterade i vår son). Är det fler än jag som haft samma? Eller är det bara en slump Förvånad

Hej och grattis till plusset! 
    Jag har också fått en ökad vilopuls, ökat nästan tio slag typ direkt, och nu har jag en ökning på 12 slag, och är bara i vecka 8a... När jag läste på om det stod det att det naturligt i och med att en behöver mer blod... Men känns lite skumt att det sker så fort. Läste dock lite forskning och där tolkade jag det som att det snarare vara positivt, även om det också verkade relativt outforskat... så jag hoppas att det inte medför en ökad risk för missfall...  
  • Pico

Cutepenguin - häftigt ändå! Kanske hade samma med sonen bara att jag inte reagerade på det Solig

grimaserar skrev 2023-10-26 08:14:41 följande:
    Hej och grattis till plusset! 
    Jag har också fått en ökad vilopuls, ökat nästan tio slag typ direkt, och nu har jag en ökning på 12 slag, och är bara i vecka 8a... När jag läste på om det stod det att det naturligt i och med att en behöver mer blod... Men känns lite skumt att det sker så fort. Läste dock lite forskning och där tolkade jag det som att det snarare vara positivt, även om det också verkade relativt outforskat... så jag hoppas att det inte medför en ökad risk för missfall...  

tack!! Ja alltså kolla på denna bild, man ser en ökad stegring direkt efter ÄL 7 okt som också bara ökar och ökar, galet att det sker så snabbt! ser nästan ut som en tempkurva när man blivit gravid 😂

• Livetpålandet16
    Jahoppsan5 skrev 2023-10-26 08:11:30 följande:
    Men gud vad glad jag är att jag hittade dig!!! Är typ i samma sits som du . Jag får inte heller +3 ser dock ut som att mina test blir svagare? Jag hade ägglossning i samma veva som du med. Fick positivt äl på clearblue den 1 oktober. 
    Jag har inte testat något mer sedan jag sist skrev men tänkte ta ett digitalt imorgon, om jag får hem paketet idag, dock blöder jag fortfarande lite varje dag så känns som de är missfall , och jag har inga symptom. men imorgon tycker jag att det borde visa 3+, även om man inte ska lite helt på testen, jag har även bokat in ultraljud nästa fredag. blöder du? Har du några symptom? 
  • grimaserar

Jag har VUL imorgon, vecka 8+2. Är så oerhört nervös. Har haft väldigt mycket blödningar, var dock på VUL v. 6+4 och då såg de hjärtslag. Efter det har jag bara haft en blödning, men då hade jag ont (den var inte jättestor och smärtan pågick i typ fem min, och kan varit magknip, efter det hade bruna flytningar någon dag). Tror liksom att det har gått bra vilket känns jätteläskigt, förra gången var jag säker på att det var över och det var lättare, då kunde jag liksom bara bli glatt överraskad, vilket jag ju blev. Vet inte hur jag ska hålla ihop, vill bara krypa ihop i en liten boll och gråta. Känns typ helt omöjligt att jobba idag, mår dessutom så oerhört illa. Vill tro att mina väldigt tydliga graviditetssymtom är positiva, men är också rädd att kroppen bara tror att jag fortfarande är gravid men att något har hänt... Känner mig som världens töntigaste människa men vill så väldigt gärna att det ska funka. 

• cutepenguin
    grimaserar skrev 2023-10-26 09:49:08 följande:

Jag har VUL imorgon, vecka 8+2. Är så oerhört nervös. Har haft väldigt mycket blödningar, var dock på VUL v. 6+4 och då såg de hjärtslag. Efter det har jag bara haft en blödning, men då hade jag ont (den var inte jättestor och smärtan pågick i typ fem min, och kan varit magknip, efter det hade bruna flytningar någon dag). Tror liksom att det har gått bra vilket känns jätteläskigt, förra gången var jag säker på att det var över och det var lättare, då kunde jag liksom bara bli glatt överraskad, vilket jag ju blev. Vet inte hur jag ska hålla ihop, vill bara krypa ihop i en liten boll och gråta. Känns typ helt omöjligt att jobba idag, mår dessutom så oerhört illa. Vill tro att mina väldigt tydliga graviditetssymtom är positiva, men är också rädd att kroppen bara tror att jag fortfarande är gravid men att något har hänt... Känner mig som världens töntigaste människa men vill så väldigt gärna att det ska funka. 

Åh, jag håller alla tummar för dig och att det går bra imorgon ❤️ 

Kan åtminstone skicka lite positiv pepp för när jag fick MA i juni hade jag knappt några symptom kvar alls. Embryot hade dött tidigt i vecka 5-6 och det upptäcktes i vecka 10. Så att du har symtom kvar tror jag är positivt! Sen är ju lite bruna flytningar gammalt blod och ingen färsk blödning. Kan vara sköra slemhinnor eller livmodertappen 🥰 

• Jahoppsan5
    Livetpålandet16 skrev 2023-10-26 09:48:29 följande:
    Jag har inte testat något mer sedan jag sist skrev men tänkte ta ett digitalt imorgon, om jag får hem paketet idag, dock blöder jag fortfarande lite varje dag så känns som de är missfall , och jag har inga symptom. men imorgon tycker jag att det borde visa 3+, även om man inte ska lite helt på testen, jag har även bokat in ultraljud nästa fredag. blöder du? Har du några symptom? 

Men att du blöder kan fortfarande vara normalt, håller tummarna för att du får se en liten böna nästa fredag{#emotions_dlg.flower} jag testade imorse och det var fortfarande 2-3. Det i kombination med att det ser ut som att testen blir svagare gör att jag antar att det inte kommer gå. jag fick +3 11 dagar efter att jag plussade med dottern nu är ju inne på dag 14 utan att det blivit +3. har inte kommit blod o har symptom men magkänslan känns inge bra.  Ovissheten är jobbig. Hittade inga tider för vul förns i slutet på november

• cutepenguin
    Jahoppsan5 skrev 2023-10-26 11:42:12 följande:

Men att du blöder kan fortfarande vara normalt, håller tummarna för att du får se en liten böna nästa fredag{#emotions_dlg.flower} jag testade imorse och det var fortfarande 2-3. Det i kombination med att det ser ut som att testen blir svagare gör att jag antar att det inte kommer gå. jag fick +3 11 dagar efter att jag plussade med dottern nu är ju inne på dag 14 utan att det blivit +3. har inte kommit blod o har symptom men magkänslan känns inge bra.  Ovissheten är jobbig. Hittade inga tider för vul förns i slutet på november

Men om du bara är 14 dagar efter ÄL är det inte konstigt att du inte fått 3+. 3+ betyder ju generellt 3 veckor efter ÄL.. så vid 21 dagar borde det ju slå om? 🥰

• Livetpålandet16
    grimaserar skrev 2023-10-26 09:49:08 följande:

Håller verkligen tummarna för dig! ❤️ känner igen mig mycket i de du skriver du jag också haft blödningar men har bara haft ont en gång och varade typ en halvtimme, så denna blödning/eventuellt missfall påminner inte riktigt om de missfallet jag hade i juni. Jag har bokat ultraljud nästa fredag , känns dock så långt bort. 
  • Livetpålandet16
    Jahoppsan5 skrev 2023-10-26 11:42:12 följande:

Mm jag vet, men jag är så nojig i och med att jag hade ett missfall i juni, dock tycker jag dessa blödningar/symptom inte riktigt stämmer överens med hur det var i juni. 

att det fortfarande inte visar 3+ kan ju ha att göra med att befruktningsögonblicket var senare och sen ska man ju inte helt lita på testen. 

får se vad mitt visar imorgon. 

• Jahoppsan5
    cutepenguin skrev 2023-10-26 11:45:02 följande:

Men om du bara är 14 dagar efter ÄL är det inte konstigt att du inte fått 3+. 3+ betyder ju generellt 3 veckor efter ÄL.. så vid 21 dagar borde det ju slå om? 🥰

Jag kanske skrev lite fel jag menade 14 dagar efter positiv test, hade äl 1 oktober så är på äl + 25 :(

Svar på tråden BF Juni 2024