• Syskonförsök

BF Juni 2024

Hej! 

Startar en tråd för oss som vill följas åt under graviditet 🥰 första barnet, andra barnet, spelar ingen roll. Välkomna allihop! Berätta gärna din resa och vi lägger in en lista med BF datum. Kopiera senaste listan och lägg till ditt namn och BF med en presentation när du anländer till forumet! 

.
  • Svar på tråden BF Juni 2024
  • Felicia3

2 barnet för mig.3 missfall innan mitt första barn (som är snart 3 år) 1 missfall nu i juli.Hoppas det ska gå bra den här gången.Såg lillen denna veckan i 7+2 (v 8) . 
    Funderar på NIPT då jag är ganska orolig för att något ska vara fel men det är så dyrt. (jag är 35)

• Livetpålandet16
    Felicia3 skrev 2023-10-29 18:37:07 följande:

2 barnet för mig.3 missfall innan mitt första barn (som är snart 3 år) 1 missfall nu i juli.Hoppas det ska gå bra den här gången.Såg lillen denna veckan i 7+2 (v 8) . 
    Funderar på NIPT då jag är ganska orolig för att något ska vara fel men det är så dyrt. (jag är 35)

Grattis! Håller tummarna för dig! 🙏🏻 
    vad kostar nipt? 
  • Carmarr

Nu var det min tur att börja bli orolig. Jag tycker inte jag har några direkta graviditetssymtom? Har vetat om min graviditet sen äl+11 och nu har det gått två långa veckor (där jag även varit rejääält sjuk och hemma från jobb). Men ingen specifik trötthet eller något.. har mått lite illa de senaste dagarna och kräkts vid något tillfälle men det kan lika gärna vara för att jag svalt mycket slem i förkylningen (förlåt för mycket info haha). Kan inte minnas när jag började må illa när jag bar sonen men det känns ändå som ett bevis på något sätt. Just nu känns det som jag bara inbillar mig alltihop.. är i v5+4 enligt apparna. Har behövt äta penicillin och Alvedon för att bli frisk så är förstås extremt orolig över det också. Även om läkaren sagt att det är okej och verkar vara ok enligt Google med.. åh hjärnspöken. Vet inte vad jag ville med detta så slut på bikt 🥲

• Summerchild

Jag fick klamydiainfektion för många år sedan och efter det har jag blödigt under graviditet lite olika allt från näsblod till bara beige färg så jag är van med det på mina förra 2 barn ...innan infektion var 3 graviditeter som vanligt utan blod. Nu mitt 6e har jag blödigt bara brunt och beige. Jag är inte orolig. Orkar inte va det heller. Till er som är orolig om blödningar. Ser ni kraftigt slem med blod så är det förmodligen missfall. Och klumpar. Kolla upp! Jag är 39år! 7+6

• grimaserar
    MimmiJo skrev 2023-10-27 16:21:48 följande:
    Hur har det gått för dig idag? ❤️
    Det gick bra! Vi var på VUL i fredags och allt såg bra ut! En 16 millimeter liten böna med ett snabbt slående hjärta. Känns helt fantastiskt och både jag och sambon blev lite rörda och grät en skvätt. Blev bara uträknad till 7+6 (så 8+2 idag) men känns ändå som att jag faktiskt vågar tro på att jag är gravid nu, håller tummarna för att det ska få fortsätta.

Jag har haft såå mycket blödningar, ganska rejäla (men korta) och en som gjorde rejält ont, men det verkar inte som att de kommer från livmodern. Tänker att det kanske kan ge lite hopp till er som också blöder och är oroliga! Det är ju väldi läskigt, men det behöver inte betyda att det är något fel Hjärta
  • Mololo
    Carmarr skrev 2023-10-29 22:22:59 följande:

Nu var det min tur att börja bli orolig. Jag tycker inte jag har några direkta graviditetssymtom? Har vetat om min graviditet sen äl+11 och nu har det gått två långa veckor (där jag även varit rejääält sjuk och hemma från jobb). Men ingen specifik trötthet eller något.. har mått lite illa de senaste dagarna och kräkts vid något tillfälle men det kan lika gärna vara för att jag svalt mycket slem i förkylningen (förlåt för mycket info haha). Kan inte minnas när jag började må illa när jag bar sonen men det känns ändå som ett bevis på något sätt. Just nu känns det som jag bara inbillar mig alltihop.. är i v5+4 enligt apparna. Har behövt äta penicillin och Alvedon för att bli frisk så är förstås extremt orolig över det också. Även om läkaren sagt att det är okej och verkar vara ok enligt Google med.. åh hjärnspöken. Vet inte vad jag ville med detta så slut på bikt 🥲

Det är farligt att börja jämföra sina symtom med andras. En del går en hel graviditet utan att någonsin må illa eller känna något särskilt mycket. Jag är i 5+5 idag och har fortfarande inte känt av något illamående. I min förra graviditet kom det först i vecka 7 och försvann några veckor senare, kräktes kanske max 3 gånger på hela den graviditeten. Mådde i övrigt toppen. Ändå utan massa symtom så var det ju en fullt normal graviditet. 

Så jämför inte, blir bara en massa oro i onödan. :) 

• karrott

Hej!

Har följt tråden ett tag men inte skrivit förrän nu 🙈

jag tror jag är i vecka 6+0 men vill göra ett vul för att se. Har ni något tips på en klinik, helst norrort, i Stockholm för vul? :) 

• grimaserar
    Carmarr skrev 2023-10-29 22:22:59 följande:

Min syster har snart gått 8 månader utan minsta tillstymmelse av illamående, hon var lite trött i början men i övrigt har hon knappt märkt att hon är gravid förrän barnet började röra sig typ. Jag är också extremt trött och mår illa men har inte kräkts mer än en gång, och för mig började jag känna ett litet lätt illamående typ vid bim + 10-15 kanske, så inte speciellt mycket tidigare än du är nu. Tänker att det är tidigt, men också att du har varit sjuk vilket säkert gör att det är svårare att känna av vad som är symtom och vad som är sjukdom, och som sagts, vissa får massa symtom och andra inga alls. Och det verkar ju variera mellan olika graviditeter för samma person :) Håller tummarna för dig och tänker att du inte behöver oroa dig för bristen på symtom  :)
  • grimaserar

Jag är i vecka 8+2 idag och jag och min sambo har börjat fundera på nipt eller KUB. Vi erbjuds inte något genom vanliga vården eftersom jag är under 35, utan behöver söka privat. Hur har ni tänkt? KUB är ju billigare men jag tror att vi tar nipt eftersom det ska vara mer tillförlitligt, och om vi får hög risk på KUB kommer vi troligen ändå vilja göra nipt. Tänker nog också att vi väntar till vecka 12, när den största risken för missfall har avtagit... Hur tänker ni? 

• Livetpålandet16
    grimaserar skrev 2023-10-30 08:28:55 följande:
    Det gick bra! Vi var på VUL i fredags och allt såg bra ut! En 16 millimeter liten böna med ett snabbt slående hjärta. Känns helt fantastiskt och både jag och sambon blev lite rörda och grät en skvätt. Blev bara uträknad till 7+6 (så 8+2 idag) men känns ändå som att jag faktiskt vågar tro på att jag är gravid nu, håller tummarna för att det ska få fortsätta.

Jag har haft såå mycket blödningar, ganska rejäla (men korta) och en som gjorde rejält ont, men det verkar inte som att de kommer från livmodern. Tänker att det kanske kan ge lite hopp till er som också blöder och är oroliga! Det är ju väldi läskigt, men det behöver inte betyda att det är något fel Hjärta

Grattis! Så skönt att det såg bra ut ❤️ hoppas på samma för mig på fredag, känns som du och jag har haft väldigt liknande upplevelser med blödningar och det. 

Svar på tråden BF Juni 2024