Boshan skrev 2023-11-14 16:46:03 följande:
Tack snälla, vilka solskenshistorier! ❤️ Hoppas vi har samma tur 🍀
Ja IVF är fruktansvärt tufft, där man slits mellan hopp och förtvivlan hela tiden. Vi har också försökt i över fyra år totalt... Det är hemskt när vänner och nära familjemedlemmar blir gravida och det bara "hände".. Så jag har faktiskt valt att ta avstånd från dessa personer för jag blir så oerhört sårad när man ska ses och de pratar om deras gravid i, symtom vad de har köpt osv osv.
Hoppas allt går bra för dig också ❣️
Håller tummarna för dig!
Ja, det är märkligt hur påverkad en blir. Jag har också tyckte att det varit jobbigt när folk runt mig blir gravida. Har slutat följa på Instagram eller tagit bort på fb, orkar liksom inte bli påmind. Nära vänner har jag behållt men har gråtit några kvällar över klumpiga kommentarer, både när det kommer till "är inte ni sugna?", "Börjar det inte bli dags för er?" och liknande, men också när de berättat att det gått så fort för dem och liknande. Min syster blev gravid ett halvår innan vi hade vårt insätt, men då hade i alla fall karusellen dragit igång och vi hade planerat ägguttag och så, så det kändes mer okej... Hon försökte ett halvår innan och det var lite fint, då fick vi en period när vi båda var i samma läge (hon hann bli ännu nojigare på ett halvvår än vad jag var efter tre år). Har väl också lite tvingat mig känna att det är okej med henne eftersom vi är väldigt nära. Har några gånger fått rejäla blödningar och trott att det var över, och då har jag blivit rädd över hur vår relation ska påverkas, om jag kommer orka vara nära henne om hon får ett friskt barn och jag förlorar fröt i min mage... Det är svårt, vill inte förlora folk i min närhet men det är inte helt lätt att förhålla sig till andra graviditeter :)
Vi får hoppas på att det går vägen hela vägen den här gången!