Boshan skrev 2023-11-10 22:58:01 följande:
Hoppar in i tråden här 😊 Bf 22 juni 2024.
Nu blir det en långt inlägg, kanske någon av er har varit i samma sits? Kanske vi kan följas åt?
Efter flera år av försök, hjälp av IVF plussade vi äntligen i februari i år. Vi var på tidigt vul i v 7+3 och såg ett tickande hjärta, ultraljudet i v 12 och rutinultaljudet i v 20 såg bra ut, vi skulle tillbaka några dagar senare för uppföljning på ultraljudet för att mäta flödet i bebisen hjärta. Men under helgen (fredag) fick jag hög feber, sökte akuten där de såg en vital graviditet med fosterrörelser och tickande hjärta. Fick antibiotika utskrivet då jag hade fått Uvi, ordinerades vila och alvedon. Men på söndagen, natten mot måndag vaknar jag och går på toaletten (precis som vanligt) och det är massa blod, koagel. Vi åker in till akuten igen, blir inlagd då de misstänkte att jag hade fått njurbäckeninflammation.. Kände mig trygg med att vara sjukhuset.
På tisdagen var det dags för uppföljningen av ultraljudet som vi gjorde på torsdagen innan. Direkt ser vi att det är något som inte stämmer, kvinnan som gör ultraljudet frågar om jag har sipprat vatten. Jag har alltså fått en tidig vattenavgång utan att märka det. Där eftet fick vi veta att vår efterlängtade bebis inte skulle klara sig utanför min mage utan vi var tvungna att genomgå en medicinsk abort där en ansökan till socialstyrelsen skickades in och godkändes. Någon dag senare föddes vår efterlängtade son i v 20+6.
Sommaren gick, i oktober var det dags för en ny återföring med vårt sista blastocyst (ivf 1), vi plussade för några veckor sedan idag i dag var vi på inskrivning och tidigt vul på fertilitetsmottagingen..
Läkaren såg ett tickande hjärta, men vårt embryo var i v 7+1 när vi är i v 7+5. Läkaren sa att det var 50/50% risk till missfall. Nytt ultraljud är inbokat om 10 dagar.
Nu behöver jag lite solskenshistorier! Är det någon som har varit med om liknande?
Just nu är jag livrädd för allt... Känner efter precis heeela tiden! Är livrädd för att gå på toaletten och se blod, eller att den molande värk jag har haft till och från ett tag ska börja göra ont.
Beklagar det ni varit med om. ❤️
Men att läkaren flyttar datumet 4 dagar är väl inte jätteovanligt. Var det den enda anledningen till att det skulle vara risk för missfall? 🤔
Vi var på VUL i vecka 6+5, hon mätte först till 6+2 och sedan 6+4, beroende på hur väl hon kom åt att mäta. Dom nämnde ingen risk för missfall för oss, bara att vi får räkna lite annorlunda (vilket jag inte kommer göra för jag vet exakt när jag hade ägglossning och då stämmer mitt datum).