• Syskonförsök

BF Juni 2024

Hej! 

Startar en tråd för oss som vill följas åt under graviditet 🥰 första barnet, andra barnet, spelar ingen roll. Välkomna allihop! Berätta gärna din resa och vi lägger in en lista med BF datum. Kopiera senaste listan och lägg till ditt namn och BF med en presentation när du anländer till forumet! 

.
  • Svar på tråden BF Juni 2024
  • MimmiJo

Jag och min man var på tidigt VUL idag, vecka 6+0. Jag hade lite blödningar i fredags natt och lördags kväll så är ganska orolig att det är början på ännu ett missfall. På ultraljudet såg läkaren tydligt en graviditet (en hinnsäck och gulesäck) och hon sa att storleken motsvarade vilken vecka jag är i. Men hon såg inget embryo :( Hon sa att det kan vara för att det är så tidigt än. Men jag tänker att det måste vara början på ett missfall.

Jag hade så hoppats på att kanske få se hjärtslag så jag kunde få lite lugn i kroppen, men hon bokade in mig på ett nytt besök nästa tisdag (v. 7+1). Har dock börjat blöda igen nu efter VUL så jag ställer in mig på det värsta Gråter

• grimaserar
    Livetpålandet16 skrev 2023-10-23 11:52:45 följande:

Jag är bara i vecka 5+2, så väldigt tidigt ännu, idag har det knappt kommit något blod så känns som de avtagit vilket känns bra, tog gravtest i lördags som visade 2-3 så tänkte ta ett test igen på söndag och då hoppas de visar 3+ . Vet du i vilken vecka du fick 3+ ? 

håller tummarna för dig! 

Så skönt! Då håller jag tummarna för dig! En blir ju verkligen knäpp, har mer eller mindre fått tvångstankar om att gå på toa för att se efter... Försöker vara lugnt men det är löjligt stressande...

Nej har bara tagit ett digitalt test tidigare då visade det två-tre. Vilket var det skulle vara. Men eftersom jag gör IVF så vet jag precis hur "gammalt" mitt foster är, idag är det 5+1 trots att jag är i vecka 7+5, jag har ganska sen ägglossning så har kommit ganska kort för att snart vara i vecka 8a :)
  • grimaserar
    MimmiJo skrev 2023-10-23 12:21:14 följande:

Jag och min man var på tidigt VUL idag, vecka 6+0. Jag hade lite blödningar i fredags natt och lördags kväll så är ganska orolig att det är början på ännu ett missfall. På ultraljudet såg läkaren tydligt en graviditet (en hinnsäck och gulesäck) och hon sa att storleken motsvarade vilken vecka jag är i. Men hon såg inget embryo :( Hon sa att det kan vara för att det är så tidigt än. Men jag tänker att det måste vara början på ett missfall.

Jag hade så hoppats på att kanske få se hjärtslag så jag kunde få lite lugn i kroppen, men hon bokade in mig på ett nytt besök nästa tisdag (v. 7+1). Har dock börjat blöda igen nu efter VUL så jag ställer in mig på det värsta Gråter

Håller tummarna för att det är okej, skönt ändå att inte behöva vänta mer än en vecka, även jag förstår att det känns som en evighet. En blir knäpp av blödningar, och förstår att det känns väldigt stressande att inte se något. Hoppas innerligt att det går vägen för dig Hjärta
  • grimaserar
    Mololo skrev 2023-10-23 12:07:59 följande:

grimaserar skrev 2023-10-23 11:13:21 följande:

Åh jag skulle inte kunna åka från jobbet utan att kollegorna märkte, då nån alltid måste täcka upp när man är borta, så det är ju helt kört. Tänker inte berätta för in chef eller kollegorna förrän tidigast vecka 12. Annars kommer snart alla veta då chefen gillar att skvallra.. 🙄

Men nu har jag äntligen bokat ett tidigt VUL i alla fall. Ska dit då jag är på 6+5, så hoppas få se hjärtslag då. Har era partners följt med på VUL eller har ni gått ensam?

Min bättre hälft har följt med, han försöker följa med på allt kopplat till vår IVF, även om han missat ett UL innan äggplock. Dels för att han vill känna sig delaktig men också som stöd om det skulle vara något som inte stämmer eller något som händer. Jag har tyckt att det har varit väldigt skönt eftersom jag känner mig aningen hormoniell och känslomässigt labil 😬 Han ska följa med på nästa VUL också, på måndag. Efter det tänker jag att vi får se lite, tror egentligen att han vill vara med så mycket som möjligt men antar att det beror lite på hur det går att lösa med hans jobb, men jag är oerhört tacksam över att han har lyckats lägga sig ledig och följt med nu under de första besöken, just utifrån att det är lite större risk för negativa besked. 
  • Syskonförsök

Jag har faktiskt redan berättat för teamet och min chef. Detta för att jag jobbar hemma heltid eftersom jag mår dåligt och det kändes schysst att alla fick veta varför istället för att fundera, vi se haft mycket svår sjukdom i teamet så jag ville inte att någon skulle tro det värsta och de flesta av mina kollegor är 50+ och håller det inom teamet vi är en grupp om tio pers ca. alla blev så glada för en så bara mysigt. 

Har i övrigt inte bokat tidigt ultraljud eller något, försöker lita på kroppen och invänta kub. Jag har ?mild? HG så inte så rädd för det inte är något där inne när en mår som en gör :p hade värre HG med dottern så hoppas de håller sig här dock. Är i vecka 9 nu. 

Mololo skrev 2023-10-23 09:28:29 följande:

Vad säger ni för anledning till jobbet när ni ska åka till BM eller för att göra VUL? Känns ju alldeles för tidigt för att berätta om graviditeten, så måste ha en bra lögn redo haha. Har redan nyligen varit hos tandläkaren, inbokat cellprov, och allt sånt som man annars kan skylla på.. 😬 😂

Folk är så nyfikna, och de vet att jag har barnlängtan, så de kommer börja spekulera ifall jag bara säger att jag har ett läkarbesök.. 🙄 

• Ölandstoka

Jag  tänkte berätta för min chef efter kub (slutet på november) sen har jag en töntig bild av att inte berätta för kollegor i år utan glida in på jobbet i januari med en liten bula 😊 Men vissa dagar har jag redan en liten bula så vi får se om det går att dölja 😛

våra föräldrar och syskon får veta i helgen, längtar såååå 🙂

grimaserar skrev 2023-10-23 11:13:21 följande:
    Haha jag tycker också att det är svårt. Har bara sagt läkarbesök till mina kollegor, men har gjort IVF så har meddelat min chef sedan tidigare så hon vet. Säger inte att jag ska på ultraljud, utan bara jag ska på läkarbesök kopplat till IVF. Antar att mina kollegor tror att det är något allvarligt fel på mig med tanke på alla läkarbesök jag springer på men tänker att det får vara så... När tänker ni att ni kommer berätta för folk? Jag har berättat för min mamma och pappa och min syster. Min sambos pappa och bror vet också samt hans två bästa vänner. Har tänkt att jag kommer berätta för mina vänner runt vecka 12, är dock bara i vecka 7+5 än, så är ett tag kvar. Kollegor och chef känns som att jag inte vet om jag kommer berätta förrän vid jul typ... Men jag vet inte, är det konstigt? 
  • Ölandstoka

Tungt! Hoppas på det bästa, håller tummar och tår!

MimmiJo skrev 2023-10-23 12:21:14 följande:

Jag hade så hoppats på att kanske få se hjärtslag så jag kunde få lite lugn i kroppen, men hon bokade in mig på ett nytt besök nästa tisdag (v. 7+1). Har dock börjat blöda igen nu efter VUL så jag ställer in mig på det värsta  // Gråter

• Ölandstoka

Idag fick jag och mannen se en 16 mm lång sötnos med hjärtat på  full gång 🥰 

Hoppas att jag äntligen ska kunna landa lite i att jag faktiskt är gravid och ska föda en liten bebis i juni! 

• liloma

Jag pluggar den här terminen men ska tillbaka till jobbet i januari så det blir till att berätta för chef och kollegorna då tänker jag, och då kanske det också syns. Om ingen misstänker nåt på julbordet i december :p känns lite kul att kunna vänta med att berätta, hade jag varit på jobbet hade jag nog berättat efter kub, som jag gjorde förra gången. 

Imorgon ska jag berätta för mina föräldrar har jag tänkt :) 

Ni som har barn sen innan, när berättar ni att det ska komma ett syskon? Vi har inte sagt nåt än, känns som det skulle spridas på förskolan etc så väntar tills det känns lite mer säkert. Men det ska bli så roligt att få berätta! 

• Livetpålandet16
    grimaserar skrev 2023-10-23 12:29:34 följande:
    Så skönt! Då håller jag tummarna för dig! En blir ju verkligen knäpp, har mer eller mindre fått tvångstankar om att gå på toa för att se efter... Försöker vara lugnt men det är löjligt stressande...

Nej har bara tagit ett digitalt test tidigare då visade det två-tre. Vilket var det skulle vara. Men eftersom jag gör IVF så vet jag precis hur "gammalt" mitt foster är, idag är det 5+1 trots att jag är i vecka 7+5, jag har ganska sen ägglossning så har kommit ganska kort för att snart vara i vecka 8a :)

Ja man blir verkligen knäpp, även fast man vet att man inte kan göra något åt saken.

okej jag förstår, var det dit första Ivf-försök? 

Svar på tråden BF Juni 2024