• Syskonförsök

BF Juni 2024

Hej! 

Startar en tråd för oss som vill följas åt under graviditet 🥰 första barnet, andra barnet, spelar ingen roll. Välkomna allihop! Berätta gärna din resa och vi lägger in en lista med BF datum. Kopiera senaste listan och lägg till ditt namn och BF med en presentation när du anländer till forumet! 

.
  • Svar på tråden BF Juni 2024
  • Villblimamma98

Känner mig snopen. Blev bjuden på middag hos föräldrarna så berättade ikväll. Kom hem nu och börjat blöda smått. Förbereder mig för det värsta...

• Mololo

Jag har haft blödningar i min tidigare graviditet, men allt gick bra och blev ju en bebis den gången. Har även en vän som fick åka från jobbet till akuten för att hon blödde så mycket, men det var ingen fara för graviditeten, och även hon fick bebis. Så just att det blöder lite behöver ju inte betyda att det är kört. Håller tummarna för er alla!! 😊❤️

• Mololo

Har själv gått in i vecka 5 i veckan, och fått såhär tydliga ökningar på mina test. Inte tagit något med veckoindikator än men tänkte göra det i helgen. När jag ser 3+ veckor, ska jag slutat testa och bara försöka njuta. 🙏🏼

• Livetpålandet16
    Villblimamma98 skrev 2023-10-21 05:05:04 följande:

@mololo blödningen har verkligen kommit igång tyvärr...

För mig med verkar det som nu, vecka 4+6 , blir andra missfallet nu i så fall 
  • Villblimamma98
    Livetpålandet16 skrev 2023-10-21 06:44:51 följande:
    Jag beklagar... jag börjar dock få ont vid höger sida. Typ äggstocken tror jag för är i samma område som jag får känning vid ägglossnin. Ska det va så?
  • Livetpålandet16
    Villblimamma98 skrev 2023-10-21 07:03:05 följande:
    Jag beklagar... jag börjar dock få ont vid höger sida. Typ äggstocken tror jag för är i samma område som jag får känning vid ägglossnin. Ska det va så?
    I juni fick jag missfall i vecka 5+6 och då hade jag ganska rejält ont i nedre delen av magen och strålade ner i benet, så var det i en dag typ, minns dock inte om det var endast på en sida, vilken vecka är du i? 
  • cutepenguin

Jag och sambon var på viabilitetsultraljud igår och vi fick årets chock kan man säga. Jag väntar tydligen tvillingar 😅

Vet inte om chocken lagt sig ännu? Hur förbereder man sig på TVÅ små, samtidigt 😅 Det blir såklart bra, men det här var vi inte beredda på. Ingen av oss har tvillingar i släkten så fanns liksom inte på kartan att det skulle vara två. 😂 BM som gjorde ultraljudet kunde inte säga ännu om det är enäggstvillingar eller tvåäggstvillingar så det får vi reda på längre fram. De mätte i vecka 7+5 och 7+4 och allt såg fint ut 🥰 

• Mololo
    Villblimamma98 skrev 2023-10-21 07:03:05 följande:
    Livetpålandet16 skrev 2023-10-21 06:44:51 följande:

Men gud så tråkigt om det är missfall på g.. håller verkligen tummarna för er tjejer. Men som sagt, det behöööver inte vara helt kört. ❤️

Villblimama98 - om du börjar få riktigt ont på ena sidan och samtidigt blöder skulle jag åka in och kolla upp det så det inte är ett utomkveds som satt sig i äggledaren. Vill verkligen inte skrämma upp dig i onödan, men som sagt, om du börjar få riktigt ont kan det vara värt att kolla en gång extra för säkerhets skull. 
Svar på tråden BF Juni 2024