• Syskonförsök

BF Juni 2024

Hej! 

Startar en tråd för oss som vill följas åt under graviditet 🥰 första barnet, andra barnet, spelar ingen roll. Välkomna allihop! Berätta gärna din resa och vi lägger in en lista med BF datum. Kopiera senaste listan och lägg till ditt namn och BF med en presentation när du anländer till forumet! 

.
  • Svar på tråden BF Juni 2024
  • MimmiJo

Jag är så nervös Gråter 

Inatt när jag gick på toa kom det lite blod. Gick ju upp flera gånger efter det och kollade om det kommit mer, kunde verkligen inte somna om! Men inget mer än det lilla än så länge. Jag har dock tre missfall på rad i bagaget och alla har börjat med en liten, liten blödning. Usch, detta känns hemskt!

Har tidigt VUL på måndag (är då i v. 6+0). Hoppas så innerligt att det inte blöder mer i helgen och att vi får se ett litet hjärta slå då.

Någon mer som haft blödningar?

• Villblimamma98

Idag har jag varit på hälsosamtal hos barnmorskan (inskrivning del 1 tror jag det är) och det var i grupp. Känns kul och börjar på något sätt kännas mer på riktigt nu!

• Livetpålandet16

Jag har haft små små blödningar igår och idag och även något förra veckan? är just nu i vecka 4+4, fick missfall i juni detta år så självklart är man nojig?. 

• grimaserar
    MimmiJo skrev 2023-10-20 09:04:28 följande:

Jag är så nervös Gråter 

Inatt när jag gick på toa kom det lite blod. Gick ju upp flera gånger efter det och kollade om det kommit mer, kunde verkligen inte somna om! Men inget mer än det lilla än så länge. Jag har dock tre missfall på rad i bagaget och alla har börjat med en liten, liten blödning. Usch, detta känns hemskt!

Har tidigt VUL på måndag (är då i v. 6+0). Hoppas så innerligt att det inte blöder mer i helgen och att vi får se ett litet hjärta slå då.

Någon mer som haft blödningar?

Jag har haft ganska många, några mer rejäla. Brutit ihop och varit säker på att det varit över minst två gånger, en gång hade jag dessutom rejält ont i magen (tror dock att det var magknip av maten jag ätit, men var helt säker på att det var missfall som drog igång just då, smärtan gick över på 5-10 min och jag kände mig som världens dramaqueen). Precis som du har jag haft att det kommer och sedan slutar det. Men var på ett tidigt VUL för en vecka sedan (v.6+2) och allt såg bra ut, de såg till och med ett fladdrande hjärta. Har haft en liten blödning sedan dess, i måndags, så är inte säker på att det går vägen men väntar på mitt nästa VUL som är om vecka. Men mina läkare verkade väldigt lugna trots mina blödningar. De sa att vissa blöder, tror att de pratade om att moderkakan ska utvecklas in i någon muskel typ, men jag var lite uppe i varv efter att ha fått beskedet att allt såg bra ut så jag kan ha missförstått... Sen är det ju inte så mycket att göra mer än att hålla tummarna, men blödningar verkar inte behöva betyda att det är något fel, även om det så klart hade varit oerhört skönt att slippa... Håller tummarna att det ska gå vägen för dig, och att allt ser bra ut på måndag! 
  • Villblimamma98

Kanske konstig fråga, mina bröst ömmar inte så mycket men bröstvårtorna pirrar typ lite ibland och har en tendens att bli styva som om man fryser, antar det är normalt?😅😂

• MimmiJo
    grimaserar skrev 2023-10-20 09:42:36 följande:
    Jag har haft ganska många, några mer rejäla. Brutit ihop och varit säker på att det varit över minst två gånger, en gång hade jag dessutom rejält ont i magen (tror dock att det var magknip av maten jag ätit, men var helt säker på att det var missfall som drog igång just då, smärtan gick över på 5-10 min och jag kände mig som världens dramaqueen). Precis som du har jag haft att det kommer och sedan slutar det. Men var på ett tidigt VUL för en vecka sedan (v.6+2) och allt såg bra ut, de såg till och med ett fladdrande hjärta. Har haft en liten blödning sedan dess, i måndags, så är inte säker på att det går vägen men väntar på mitt nästa VUL som är om vecka. Men mina läkare verkade väldigt lugna trots mina blödningar. De sa att vissa blöder, tror att de pratade om att moderkakan ska utvecklas in i någon muskel typ, men jag var lite uppe i varv efter att ha fått beskedet att allt såg bra ut så jag kan ha missförstått... Sen är det ju inte så mycket att göra mer än att hålla tummarna, men blödningar verkar inte behöva betyda att det är något fel, även om det så klart hade varit oerhört skönt att slippa... Håller tummarna att det ska gå vägen för dig, och att allt ser bra ut på måndag! 
    Åh vad härligt att få se att allt såg bra ut! dela gärna med dig efter nästa VUL också ❤️ 

Det känns ju på något sätt skönt att veta att läkarna inte var bekymrade och att det är fler som blöder där det ändå går vägen. Men min erfarenhet är ju kopplad till att blod leder till missfall, så det är svårt att hålla hoppet uppe just nu. 

Är så glad att jag har mitt VUL inbokat redan på måndag, så att jag förhoppningsvis kan få något slags besked då. 
  • Potatisbulle

Jag har inte blött någonting (peppar peppar) däremot har jag nästan konstant ont i magen. Lite dovt, värkande, lite överallt i magen (dvs inte enbart långt ner). Igår stack och ilade det långt ner till vänster. Jag har problem med min mage även när jag inte är gravid så jag misstänker att det kanske är tarmarna som gör ont, men jag blir ändå så himla orolig att något är fel. 😔 Är i vecka 5+6 och är minst fem-sex veckor tills ultraljud, kommer inte göra något privat  

Är det någon mer som har ont i magen?

• Villblimamma98
    Potatisbulle skrev 2023-10-20 11:33:38 följande:

Jag har inte blött någonting (peppar peppar) däremot har jag nästan konstant ont i magen. Lite dovt, värkande, lite överallt i magen (dvs inte enbart långt ner). Igår stack och ilade det långt ner till vänster. Jag har problem med min mage även när jag inte är gravid så jag misstänker att det kanske är tarmarna som gör ont, men jag blir ändå så himla orolig att något är fel. 😔 Är i vecka 5+6 och är minst fem-sex veckor tills ultraljud, kommer inte göra något privat  

Är det någon mer som har ont i magen?

Ja jag får ont i magen till och från. Även rätt risig i mage..😅
  • Potatisbulle
    Villblimamma98 skrev 2023-10-20 11:39:57 följande:
    Ja jag får ont i magen till och från. Även rätt risig i mage..😅

Vad skönt att höra att jag inte är ensam. ❤️ Samma här. Har förstått att det är vanligt. Även om man mest hör om förstoppning. 

• Bebbe0623

Hej hoppar in här med er, plussade idag 20/10 och har bf 28 juni om jag går efter sista mensen.

Blev gravid på första försöket, har två barn sen innan. 

Svar på tråden BF Juni 2024