• Syskonförsök

BF Juni 2024

Hej! 

Startar en tråd för oss som vill följas åt under graviditet 🥰 första barnet, andra barnet, spelar ingen roll. Välkomna allihop! Berätta gärna din resa och vi lägger in en lista med BF datum. Kopiera senaste listan och lägg till ditt namn och BF med en presentation när du anländer till forumet! 

.
  • Svar på tråden BF Juni 2024
  • Ölandstoka

Jag får kub via vården ( tror att det bara gäller kvinnor över 35 dock) och skulle det visa  sannolikhet  högre än 1:200 (tror jag det var) då får man även nipt via regionen. Tror att det är lite ovanligt att få nipt på en gång via regionen, men jag kan ha fel. 

Mololo skrev 2023-10-17 21:20:02 följande:

Ni som gör kub och nipt, får ni bekosta det själva eller erbjuds det hos er till alla? 

• Villblimamma98

Jag har fortfarande tyvärr en väldigt dålig magkänsla över denna graviditet. MEN jag har bestämt mig för att sluta testa och försöka lägga ångesten åt sidan. Jag ska försöka njuta av graviditeten oavsett om den går hela vägen eller inte. Jag är ju gravid bara det är värt att fira!!! Nu tänker jag att jag väntar bebis och inte missfall. Ev missfall är en del av livet och skulle det ske tar jag det då

jag har därför bestämt mig för att ändå berätta för mina föräldrar att jag är gravid nu i helgen. Alla graviditeter är värda att fira och jag håller såklart alla tummar och tår och den lilla i magen stannar ända till midsommarhelgen ❤️

• liloma
    Villblimamma98 skrev 2023-10-19 08:58:47 följande:

Jag har fortfarande tyvärr en väldigt dålig magkänsla över denna graviditet. MEN jag har bestämt mig för att sluta testa och försöka lägga ångesten åt sidan. Jag ska försöka njuta av graviditeten oavsett om den går hela vägen eller inte. Jag är ju gravid bara det är värt att fira!!! Nu tänker jag att jag väntar bebis och inte missfall. Ev missfall är en del av livet och skulle det ske tar jag det då

jag har därför bestämt mig för att ändå berätta för mina föräldrar att jag är gravid nu i helgen. Alla graviditeter är värda att fira och jag håller såklart alla tummar och tår och den lilla i magen stannar ända till midsommarhelgen ❤️

Det tycker jag du gör helt rätt i! ❤️ Även om jag vet att det är svårt. Jag försöker njuta och vara glad och planerar för en junibebis. Men ibland kommer orostankarna, speciellt när jag inte känner mig så gravid. Men så länge det inte blöder så intalar jag mig själv att allt är bra och det utvecklas som det ska. Igår gick jag in i v 6, varje onsdag är en seger nu i början då jag går in i en ny vecka.

Vad roligt att du ska berätta för föräldrarna, helt rätt att fira! :) 
    Jag har berättat för en vän och för min bror än så länge, men ska nog berätta för mina föräldrar snart. Blir det missfall vill jag berätta det också. Men det känns inte riktigt lika speciellt nu andra gången som första. Då berättade jag ungefär den här tiden i graviditeten. 
  • Villblimamma98
    liloma skrev 2023-10-19 09:23:34 följande:
    Det tycker jag du gör helt rätt i! ❤️ Även om jag vet att det är svårt. Jag försöker njuta och vara glad och planerar för en junibebis. Men ibland kommer orostankarna, speciellt när jag inte känner mig så gravid. Men så länge det inte blöder så intalar jag mig själv att allt är bra och det utvecklas som det ska. Igår gick jag in i v 6, varje onsdag är en seger nu i början då jag går in i en ny vecka.

Vad roligt att du ska berätta för föräldrarna, helt rätt att fira! :) 
    Jag har berättat för en vän och för min bror än så länge, men ska nog berätta för mina föräldrar snart. Blir det missfall vill jag berätta det också. Men det känns inte riktigt lika speciellt nu andra gången som första. Då berättade jag ungefär den här tiden i graviditeten. 

ja precis så sade min man med att vi behöver inte oroa oss för något så länge det inte blöder  Utifrån vad vi vet nu är jag gravid och då är det så! Är vår första graviditet (förutom kemisk i augusti) så känns rätt pirrigt att få berätta det! Går in i v 6 på söndag när vi tänkte berätta🥰

• Ölandstoka

Vad härligt att få dela med sig av de fantastiska nyheterna!  Vi ska ?komma ut? för föräldrarna nästa vecka efter ultraljud och jag är så himla taggad. 

Låter jättebra att ni ser positivt på det,  se till att fira ordentligt Skrattande

• Villblimamma98
    Ölandstoka skrev 2023-10-19 12:10:20 följande:

Vad härligt att få dela med sig av de fantastiska nyheterna!  Vi ska ?komma ut? för föräldrarna nästa vecka efter ultraljud och jag är så himla taggad. 

Låter jättebra att ni ser positivt på det,  se till att fira ordentligt  // Skrattande

Ja första veckan låg jag mest och grät helt inställd på missfall. Som sagt fortfarande en dålig magkänsla men kände att jag kan inte deppa ihop jag måste ju ta tillvara på min graviditet. Har ju aldrig varit det förut 😀❤️ vi har tidigt ultraljud om exakt tre veckor och är svinnervös!
  • liloma

Idag, när jag tränade ett väldigt lätt pass på gymmet, så var det som att jag plötsligt kände mig mer gravid, att det kändes lite mer i magen (från att knappt ha känt nånting). Tänk att det bildas ett litet litet liv därinne! 

• Mololo
    Villblimamma98 skrev 2023-10-19 12:44:13 följande:
    Ja första veckan låg jag mest och grät helt inställd på missfall. Som sagt fortfarande en dålig magkänsla men kände att jag kan inte deppa ihop jag måste ju ta tillvara på min graviditet. Har ju aldrig varit det förut 😀❤️ vi har tidigt ultraljud om exakt tre veckor och är svinnervös!

vilken vecka/dag är du i då när ni ska göra ultraljud? 😊 försökte ringa idag och boka en tid för vul men fick inget svar. :/

• Mololo

Jag känner lite tvärtom! Känner mig SÅ gravid och varje dag sitter jag och fantiserar och planerar långt in i framtiden för graviditeten och bebisen, föräldraledighet, hur vi ska berätta för familjen, namn osv? 

Sen kommer jag på att jag bara är i vecka 5, och mycket kan hända? kanske går det inte alls vägen? och så har jag byggt upp massa förväntningar som gör mig jätteledsen och krossad istället. 🥺

• Villblimamma98
    Mololo skrev 2023-10-19 21:36:43 följande:

Jag känner lite tvärtom! Känner mig SÅ gravid och varje dag sitter jag och fantiserar och planerar långt in i framtiden för graviditeten och bebisen, föräldraledighet, hur vi ska berätta för familjen, namn osv? 

Sen kommer jag på att jag bara är i vecka 5, och mycket kan hända? kanske går det inte alls vägen? och så har jag byggt upp massa förväntningar som gör mig jätteledsen och krossad istället. 🥺

Jag har vul i v 7+4!

min man är som dig. Jättepositiv och planerar framåt men jag är så orolig och nervös. Känner mig heller inte sådär direkt gravid. Tror vi alla är olika. 🥹❤️
Svar på tråden BF Juni 2024