• Syskonförsök

BF Juni 2024

Hej! 

Startar en tråd för oss som vill följas åt under graviditet 🥰 första barnet, andra barnet, spelar ingen roll. Välkomna allihop! Berätta gärna din resa och vi lägger in en lista med BF datum. Kopiera senaste listan och lägg till ditt namn och BF med en presentation när du anländer till forumet! 

.
  • Svar på tråden BF Juni 2024
  • Mololo
    cutepenguin skrev 2023-10-21 07:52:41 följande:

Jag och sambon var på viabilitetsultraljud igår och vi fick årets chock kan man säga. Jag väntar tydligen tvillingar 😅

Vet inte om chocken lagt sig ännu? Hur förbereder man sig på TVÅ små, samtidigt 😅 Det blir såklart bra, men det här var vi inte beredda på. Ingen av oss har tvillingar i släkten så fanns liksom inte på kartan att det skulle vara två. 😂 BM som gjorde ultraljudet kunde inte säga ännu om det är enäggstvillingar eller tvåäggstvillingar så det får vi reda på längre fram. De mätte i vecka 7+5 och 7+4 och allt såg fint ut 🥰 

Men wow grattis!!! ❤️ 😍 kan förstå att det blev en chock! Tycker det är tillräckligt att förbereda sig för en, komma på ett namn osv. Vill ni ta reda på kön längre fram? Kanske bli är maj bebisar trots allt då eftersom tvillingar brukar komma lite tidigare. 😉 

• liloma

Jag och sambon var på viabilitetsultraljud igår och vi fick årets chock kan man säga. Jag väntar tydligen tvillingar 😅

Vet inte om chocken lagt sig ännu? Hur förbereder man sig på TVÅ små, samtidigt 😅 Det blir såklart bra, men det här var vi inte beredda på. Ingen av oss har tvillingar i släkten så fanns liksom inte på kartan att det skulle vara två. 😂 BM som gjorde ultraljudet kunde inte säga ännu om det är enäggstvillingar eller tvåäggstvillingar så det får vi reda på längre fram. De mätte i vecka 7+5 och 7+4 och allt såg fint ut 🥰 

Men wow! Förstår att det måste varit en chock! Hur har du mått? Har förstått att tvillinggraviditeter kan kännas av mer med illamående och så i början. 
  • Ajn1993

Men gud så spännande! Stort Grattis till er! 😃😃????????
  • cutepenguin

Tack allihopa!! 😍❤️ Är som sagt mest orolig ännu, men när det sjunkit in blir jag nog mer glad 😂 

Mololo 
    Ja, vi vill gärna veta kön. Vi ska göra NIPT 9 november, men är osäker på om man kan ta reda på kön då om det är två? Annars får vi vänta tills ultraljud längre fram! 🥰 

liloma
    Jag har nog mått oförskämt bra, med tanke på att det är tvillingar. Har också läst att man oftast mår sämre. Jag var väldigt yr i början, redan på ÄL+8 och två veckor framåt. Sen har jag absolut varit trött och ömma bröst. Illamåendet har varit på en okej nivå och det är ungefär varannan dag, så vissa dagar är bättre än andra. Har absolut inte mått så illa att jag behövt spy (ännu). Har svårt med aptiten sen en vecka tillbaka, är hungrig men inte sugen på någonting 😅 

• Syskonförsök

Beklagar er som fått missfall 💔

Cutepenguin! Gud så roligt !! är det första barnen för er? Vi väntar andra så skulle vi få veta de är tvillingar hade det känts lite mycket 😅 men annars kul! Vi har det inte heller i släkten så förstår chocken! Men grattis ❤️❤️ två små liv,

• Villblimamma98

Vad kul med tvillingar grattis!

nu har jag pratat med SÖS. Om inte smärtan i buken är borta om en timme så ska jag åka in. Hoppas den avtar. 

• Potatisbulle
    Villblimamma98 skrev 2023-10-21 09:10:56 följande:

nu har jag pratat med SÖS. Om inte smärtan i buken är borta om en timme så ska jag åka in. Hoppas den avtar. 

Beklagar ❤️

• Mololo
    Villblimamma98 skrev 2023-10-21 09:10:56 följande:

hur har det gått?

• Villblimamma98
    Mololo skrev 2023-10-21 12:20:40 följande:

hur har det gått?

Jag har lite känningar men det gör liksom inte ont ont så avvaktar lite. Men blödningen ökat tyvärr 
  • cutepenguin
    Syskonförsök skrev 2023-10-21 09:05:20 följande:

Beklagar er som fått missfall 💔

Cutepenguin! Gud så roligt !! är det första barnen för er? Vi väntar andra så skulle vi få veta de är tvillingar hade det känts lite mycket 😅 men annars kul! Vi har det inte heller i släkten så förstår chocken! Men grattis ❤️❤️ två små liv,

Tack! ❤️
    Ja, det är första 😅 Jag tycker redan detta känns mycket då vi verkligen ALLTID sagt och varit inställda på att vi vill ha ett barn. Pendlar väldigt i känslorna just nu.. hur sjutton ska vi orka TVÅ 😅❤️ 

Svar på tråden BF Juni 2024