• Syskonförsök

BF Juni 2024

Hej! 

Startar en tråd för oss som vill följas åt under graviditet 🥰 första barnet, andra barnet, spelar ingen roll. Välkomna allihop! Berätta gärna din resa och vi lägger in en lista med BF datum. Kopiera senaste listan och lägg till ditt namn och BF med en presentation när du anländer till forumet! 

.
  • Svar på tråden BF Juni 2024
  • Mololo
    Kroonkan skrev 2023-10-03 12:49:37 följande:

Ja gruppen heter så. Gud det var så längesen jag använde familjeliv så är lite dålig på hur man svarar mm 😅. Mvh 

Syskonförsök skrev 2023-10-03 12:26:01 följande:

Är det den som heter gravid och bf juni 2024?

hittar inte gruppen, går det länka eller nåt? 🤔

• Mololo
    bananskal123 skrev 2023-10-16 21:03:17 följande:

Halloj! Fick reda på igår att jag är gravid, har BF 19 juni. Fick ett missfall i mars så jag hoppas verkligen min lilla vill stanna kvar ❤️ Jag är 23 år och detta blir min första bebis 😄 Mina symtom har varit trötthet sedan ÄL+3, fryser KONSTANT, ömma bröstvårtor och svullna bröst, jättearg på sambon utan anledning, illamående och en craving för mjölk haha c: 

Grattis och välkommen 😁
  • Carmarr

Plussade precis idag! Vet inte bf än men enligt apparna så blir det slutet på juni 🙈 Är i chock för trodde verkligen att jag inte hade någon ägglossning denna månad och de senaste månaderna har jag haft en lutealfas på 7-9 dagar. Så när jag fick en liten blödning på dag äl+8 tänkte jag att det var mensen. När det inte kom mer än 2 dagar tog jag ett test idag på dag äl+11 med clearblue digitalt testa tidigt och det blev ett ?gravid? 😍 Andra barnet 

• Carmarr

Vad hade ni för tidiga symtom föresten? I och med att jag inte alls trodde att vi lyckades denna månaden heller så kan jag inte minnas att jag känt något tidigt symtom. Det skrämmer mig såklart och gör mig rädd att det inte ska gå hela vägen.. Just nu är jag jätteförkyld dock så all fokus ligger väl där. Men kaffet smakade kaffesump så fick hälla ut idag innan jag gjorde ett test 🙈

• liloma
    Carmarr skrev 2023-10-16 22:03:37 följande:

Vad hade ni för tidiga symtom föresten? I och med att jag inte alls trodde att vi lyckades denna månaden heller så kan jag inte minnas att jag känt något tidigt symtom. Det skrämmer mig såklart och gör mig rädd att det inte ska gå hela vägen.. Just nu är jag jätteförkyld dock så all fokus ligger väl där. Men kaffet smakade kaffesump så fick hälla ut idag innan jag gjorde ett test 🙈

Grattis!
    Jag har inte känt så mycket, men lite vag molvärk till och från. Ibland lite vaga spänningar i brösten. Kände liksom i kroppen att det hände nåt och kände bara på mig att jag var gravid, vilket stämde! Är bara i v 5, än så länge kan jag dricka kaffe men förra graviditeten tog det stopp i v 6 eller 7 tror jag. Varit trött men svårt att veta om det beror på graviditet, förkylning eller att jag har en treåring... 😛
  • Mololo
    Carmarr skrev 2023-10-16 22:03:37 följande:

Grattis! Andra barnet för mig också! Längtar till vi kan berätta för storasyskonet! Om nu allt går vägen. ❤️

Har inte känt så mycket symtom än, bara ömma bröst. Men det brukar jag alltid ha sådär innan mens, så hade lika gärna kunnat tro att mensen var på gång om jag inte hade testat positivt. Är fortfarande innan bim, plussade på äl+9 och har bim på onsdag. 

• Carmarr
    liloma skrev 2023-10-16 22:08:44 följande:
    Grattis!
    Jag har inte känt så mycket, men lite vag molvärk till och från. Ibland lite vaga spänningar i brösten. Kände liksom i kroppen att det hände nåt och kände bara på mig att jag var gravid, vilket stämde! Är bara i v 5, än så länge kan jag dricka kaffe men förra graviditeten tog det stopp i v 6 eller 7 tror jag. Varit trött men svårt att veta om det beror på graviditet, förkylning eller att jag har en treåring... 😛
    Låter som tröttheten nog är en härlig kombination av alla tre 😂 Jag har tyckt mig känna i kroppen alla andra cykler men då har det inte varit något. Komiskt att i denna när jag gett upp hoppet och var säker på att något var strul med äl så blev jag gravid haha!
  • Carmarr
    Mololo skrev 2023-10-16 22:44:22 följande:

Grattis! Andra barnet för mig också! Längtar till vi kan berätta för storasyskonet! Om nu allt går vägen. ❤️

Har inte känt så mycket symtom än, bara ömma bröst. Men det brukar jag alltid ha sådär innan mens, så hade lika gärna kunnat tro att mensen var på gång om jag inte hade testat positivt. Är fortfarande innan bim, plussade på äl+9 och har bim på onsdag. 

Hur gammal är storasyskonet? Vår blir snart 2 år. Planerar att berätta när det börjar bli lite mer säkert och på julafton för familjen ❣️
  • Bebis2023

Igår var jag på VUL efter blödningar, fick se ett tickande hjärta! Nu känns det på riktigt, vart så orolig med tanke på att jag inte har några symtom mer än lätt ömmande bröst.

• Villblimamma98
    Bebis2023 skrev 2023-10-17 07:06:17 följande:

Igår var jag på VUL efter blödningar, fick se ett tickande hjärta! Nu känns det på riktigt, vart så orolig med tanke på att jag inte har några symtom mer än lätt ömmande bröst.

Vad skönt!! Vilken vecka och dag är du i?
Svar på tråden BF Juni 2024