• Syskonförsök

BF Juni 2024

Hej! 

Startar en tråd för oss som vill följas åt under graviditet 🥰 första barnet, andra barnet, spelar ingen roll. Välkomna allihop! Berätta gärna din resa och vi lägger in en lista med BF datum. Kopiera senaste listan och lägg till ditt namn och BF med en presentation när du anländer till forumet! 

.
  • Svar på tråden BF Juni 2024
  • liloma
    Villblimamma98 skrev 2023-10-12 05:18:34 följande:

När började ni få symtom? Jag är bara på äl + 11 (v3+4) idag men har upplevt symtom ända sen i måndags men tydligare från igår. Kan man få symtom så tidigt eller inbillar jag mig?

Jag har bland annat fått otroligt mycket finnar, varit väldigt åksjuk (även när jag själv kör), molvärk i mage/ljumske och gaalet trött. Legat i sängen efter jobbet sen i måndags och igår kunde jag inte längre hålla ögonen öppna mer vid 20:30 och gick och lade mig. Jag brukar aldrig sova innan 23 😅

om ni har symtom vad har ni märkt av?

Jag känner mest av lite vag molvärk till och från. Känt mig trött men vet inte beror på graviditeten, eller att jag är lite förkyld och sovit rätt dåligt på sistone. Vill må så bra som möjligt men vill ändå känna att det händer nåt 😅 

Jag tror absolut man kan känna så tidigt, det är ju så olika. Vissa känner direkt och mycket, vissa känner knappt nånting. Det är bara att lyssna på kroppen och hänga med ❤️
  • linalundgren1
    Villblimamma98 skrev 2023-10-11 10:41:04 följande:

Känner ni också typ en molvärk/lätt mensvärk? Är så nervös att mensen ska komma så fort jag går på toa..😅❤️

Jag har exakt samma! Inte som att det spänner utan mer som du säger som mensvärk.. har även fått lite hugg ibland typ som gjort mig livrädd.. men ingen blödning som tur är (peppar peppar). Men tänker att det är normalt, det är ju mycket som händer där nere nu🙈❤️
  • Villblimamma98
    linalundgren1 skrev 2023-10-12 08:59:43 följande:
    Jag har exakt samma! Inte som att det spänner utan mer som du säger som mensvärk.. har även fått lite hugg ibland typ som gjort mig livrädd.. men ingen blödning som tur är (peppar peppar). Men tänker att det är normalt, det är ju mycket som händer där nere nu🙈❤️
    Ja precis den sitter där min mensvärk brukar sitta också. Långt ner i magen och ner ut i ljumskarna. Kikar efter blod hela tiden på pappret för är så nervös 😅❤️
  • Vieer

Hej ❤️
    Jag har BF 2 juni men är osäker om jag har turen att det blir så.. 
    Fick ett missfall 1/8 och plussade nu igen 25/9. Allt har varit bra fram tills 7/10 då jag fick en brun flytning vilket var exakt så mitt missfall började. Dagen efter klarrött.

Jag ställde in mig snabbt på att nu är det missfall men jag ville att vården skulle bekräfta för framtida eventuell missfallsutredning då det måste va dokumenterat.

Väl på VUL igår blir jag 0% klokare och nu fattar jag ingenting. Hon såg två ?fläckar? en ?falsk graviditet? och en riktig. Men den riktiga var ?placerad för nära livmoderhalstappen?. Jag fick ta blodprov som visade på ca 2500.

Nu behöver jag vänta några dagar för att ta nytt blodprov och se om det gått upp eller ner för att veta hur vi ska gå vidare framåt.
    Någon som varit med om liknande? 

ÄR så förvirrad och vet inte vad jag ska tro 🥺

• Ölandstoka

Vilken fruktansvärd situation,  våndas med dig! Att inte veta är tortyr. Hoppas att blodprovet ökar och att du får klarhet med ett till ultraljud, ska du ta ett till snart?

Vieer skrev 2023-10-12 09:19:17 följande:

Hej ❤️
    Jag har BF 2 juni men är osäker om jag har turen att det blir så.. 
    Fick ett missfall 1/8 och plussade nu igen 25/9. Allt har varit bra fram tills 7/10 då jag fick en brun flytning vilket var exakt så mitt missfall började. Dagen efter klarrött.

Jag ställde in mig snabbt på att nu är det missfall men jag ville att vården skulle bekräfta för framtida eventuell missfallsutredning då det måste va dokumenterat.

Väl på VUL igår blir jag 0% klokare och nu fattar jag ingenting. Hon såg två ?fläckar? en ?falsk graviditet? och en riktig. Men den riktiga var ?placerad för nära livmoderhalstappen?. Jag fick ta blodprov som visade på ca 2500.

Nu behöver jag vänta några dagar för att ta nytt blodprov och se om det gått upp eller ner för att veta hur vi ska gå vidare framåt.
    Någon som varit med om liknande? 

ÄR så förvirrad och vet inte vad jag ska tro 🥺

• Ölandstoka
    Tivolit skrev 2023-10-12 00:05:10 följande:

Hej på er!

jag smyger mig försiktigt in i tråden med mina fingrar hårt korsade att detta ska gå vägen.
    Har en dotter sedan tidigare (22) med hjälp av IVF och gjorde ett syskonförsök nu i maj som vi trodde gick vägen, tills det tidiga ultraljudet som visade ofostrig graviditet.
    Jag kände mig så brutalt lurad av min egen kropp.
    Alla mina test (hade en hög billiga test hemma jag använde upp) ökade fint i styrka och jag hade precis samma symptom som med dottern.

Nu har vi precis gjort ett nytt syskonförsök och jag har plussat igen med BF 11juni 24.
    Vågar verkligen inte bli glad. Trodde att jag skulle bli det men istället är jag livrädd. livrädd för att bli lurad än en gång.
    Min officiella testdag är den 18, då ska jag ringa kliniken och få ett datum för tidigt ultraljud.
    Där vi går så får man ultraljud så sent, iallafall min erfarenhet båda gångerna, tror det varit v.9
    Hur tidigt kan man egentligen se hjärtljud? Funderar på att boka ett privat innan ändå.. eller är det dumt?
    åh jag Vet inte :( 

inte meningen att sprida negativitet i tråden men jag behövde verkligen bara ventilera lite då vi ännu inte gått ut med detta för familj och vänner.
    Hoppas såklart på att se ett litet hjärta slå, och följer era uppdateringar med spänning.
    hoppas hoppas att vi alla får följas åt hela vägen❤️

Vad hemskt, förstår vad du menar  att känna sig lurad av din kropp.  Det är verkligen olidligt att vänta och jag har samma dilemma som du, funderar på att boka in för ultraljud bara för att få bekräftelse.  Jag vill så gärna kunna njuta av och slappna av i graviditeten och jag vet inte om det skulle bli bättre eller egentligen mer stress av fler ultraljud. 

Med din  bakgrund i och med den ofostriga graviditeten kanske det är skönt att få ett ultraljud lite tidigare. Jag har också gjort ivf och då har det varit ultraljud 7+6 och 7+2. 
  • Villblimamma98

Efter lunchen nu blev jag ordentligt illamående och kändes som om allt skulle komma upp och samtidigt fick jag otrolig yrsel och fick lägga mig på kontorets vilorum. Känns lite oroande att ha sådana symtom så tidigt för intalar mig då att det kommer va extremt om någon vecka...

• Syskonförsök

Jag tyckte redan jag var löjligt trött äl+7. Plussade äl+9 och skymtade något redan äl+8. Så väldigt tidigt plus. sen började ömma bröst först efter bim och illamående kom och gick. Nu i vecka 7 (6+4) så spyr jag på morgonen och vissa dagar har det funkat med tablett plus att äta något liggandes innan jag går upp men imorse fick jag springa till toan och spy så fort jag vaknade. Med lillan satt illamåendet i till vecka 25 så hoppas på mindre tid nu. Idag har jag haft mycket molvärk som spänner och främst gör ont med tighta jeans så snart får jag väl börja med lösare byxor 😅 varit väldigt uppblåst och mycket mer förstoppad än jag var med dottern också. 

Villblimamma98 skrev 2023-10-12 05:18:34 följande:

När började ni få symtom? Jag är bara på äl + 11 (v3+4) idag men har upplevt symtom ända sen i måndags men tydligare från igår. Kan man få symtom så tidigt eller inbillar jag mig?

Jag har bland annat fått otroligt mycket finnar, varit väldigt åksjuk (även när jag själv kör), molvärk i mage/ljumske och gaalet trött. Legat i sängen efter jobbet sen i måndags och igår kunde jag inte längre hålla ögonen öppna mer vid 20:30 och gick och lade mig. Jag brukar aldrig sova innan 23 😅

om ni har symtom vad har ni märkt av?

• Villblimamma98
    Syskonförsök skrev 2023-10-12 14:42:35 följande:

Jag tyckte redan jag var löjligt trött äl+7. Plussade äl+9 och skymtade något redan äl+8. Så väldigt tidigt plus. sen började ömma bröst först efter bim och illamående kom och gick. Nu i vecka 7 (6+4) så spyr jag på morgonen och vissa dagar har det funkat med tablett plus att äta något liggandes innan jag går upp men imorse fick jag springa till toan och spy så fort jag vaknade. Med lillan satt illamåendet i till vecka 25 så hoppas på mindre tid nu. Idag har jag haft mycket molvärk som spänner och främst gör ont med tighta jeans så snart får jag väl börja med lösare byxor 😅 varit väldigt uppblåst och mycket mer förstoppad än jag var med dottern också. 

Oj! Precis som du upplevde jag trötthet äl + 7 såg skugga vid äl + 8 och väldigt tydligt äl + 9! Återstår att se hur det utvecklar sig då... hoppas ditt illamående blir bättre 🥰
  • Tivolit
    grimaserar skrev 2023-10-12 08:00:05 följande:
    Jag gör mitt första försök med IVF men relaterar så till dina känslor. Är livrädd snarare än glad. Har bokat in ett ultraljud i vecka 8+5, men fattar inte hur jag ska klara att vänta två och en halv vecka till. Har små blödningar och ställer in mig på det värsta hela tiden, överväger också att gå privat... Och jag förstår din negativitet, tycker att det är jätteskönt att du delar med dig, det gör att jag inte känner mig lika ensam i mina känslor. 
    Håller tummarna för att de ska gå bra för dig den här gången Hjärta

Hej!
    så skönt att detta forum finns för oss att dela känslor och tankar i dessa känslofyllda stunder❤️
    Sort grattis till ditt plus! Vet inte om jag ska säga att det är ?skönt? att vi delar samma känsla, men på något sätt är det ändå det. 
    Att få en ofostrig graviditet är vad jag förstår väldigt ovanligt, så jag hoppas verkligen inte det händer.

Allt är förhoppningsvis som det ska❤️ att få små blödningar är vanligt och behöver inte betyda något dåligt men förstår dig oro.
    Jag ska ringa kliniken den 18 och se ifall de kanske kan vara lite snälla och klämma in mig lite tidigare med tanke på min historia, och om inte så tror jag nog att jag bokar en privat ändå.

tack snälla, håller båda mina tummar för dig också ❤️

Svar på tråden BF Juni 2024