• Syskonförsök

BF Juni 2024

Hej! 

Startar en tråd för oss som vill följas åt under graviditet 🥰 första barnet, andra barnet, spelar ingen roll. Välkomna allihop! Berätta gärna din resa och vi lägger in en lista med BF datum. Kopiera senaste listan och lägg till ditt namn och BF med en presentation när du anländer till forumet! 

.
  • Svar på tråden BF Juni 2024
  • liloma

Har ni bokat in besök på mvc än? Jag bokade tid om exakt en månad. Dagarna gick långsamt mellan ÄL och test, men nu känns det som att det går lika långsamt igen, hehe, vill bara klara av den här första tiden känner jag! Men jag ska försöka njuta och inte oroa mig för mycket, det går ju liksom ändå inte att påverka. Men det är svårt :p

Imorse tog jag ett digitalt test för att bekräfta mitt andra testa tidigt-test från i söndags, det är något speciellt med att det står "gravid" där. 

• grimaserar
    liloma skrev 2023-10-10 11:56:21 följande:

Har ni bokat in besök på mvc än? Jag bokade tid om exakt en månad. Dagarna gick långsamt mellan ÄL och test, men nu känns det som att det går lika långsamt igen, hehe, vill bara klara av den här första tiden känner jag! Men jag ska försöka njuta och inte oroa mig för mycket, det går ju liksom ändå inte att påverka. Men det är svårt :p

Imorse tog jag ett digitalt test för att bekräfta mitt andra testa tidigt-test från i söndags, det är något speciellt med att det står "gravid" där. 

Bokat in ett digitalt möte på fredag. Antar att de mest kommer vilja prata om att jag inte ska dricka alkohol eller röka typ, och lite annat en bör tänka på... Men jag håller med, inskrivning är först vecka tio vilket känns orimligt långt bort, har ultraljud vecka 8a, och känns som att jag inte kommer våga hoppas på att det ska gå vägen förrän vecka 13.. Försöker också att inte oroa mig, men det är lättare sagt en gjort :P 

Och jag håller med, tycker också att det kändes lite mer på riktigt när jag tog ett digitalt test och fick fram gravid och veckorna :)
  • Summerchild

kul att vara med här men hur man gör för att joina? vill ju spara så man hittar gruppen!

• linalundgren1

Så kul för er alla😍 plussade förra helgen och är nu i v5 så tiidigt. Fick uteblivet missfall i maj i år och fick göra två aborter då den första var ofullständig.. använde NC och blev gravid på första månaden som jag använde det så nu håller jag tummar och tår att det håller sig 🥺❤️????? har BF 13 Juni-23

har Någon av er planerat ett tidigt UL? Jag har ett bokat i v 8 (7+2) pga oro..
  • cutepenguin
    linalundgren1 skrev 2023-10-10 15:49:47 följande:
    Så kul för er alla😍 plussade förra helgen och är nu i v5 så tiidigt. Fick uteblivet missfall i maj i år och fick göra två aborter då den första var ofullständig.. använde NC och blev gravid på första månaden som jag använde det så nu håller jag tummar och tår att det håller sig 🥺❤️????? har BF 13 Juni-23

har Någon av er planerat ett tidigt UL? Jag har ett bokat i v 8 (7+2) pga oro..

Stort grattis! ❤️

Hade också MA tidigare i år, i slutet av juni. Jag har egentligen BF 28 maj, men har en känsla av att det blir en juni-bebis så hänger lite här också. Jag har bokat in ett tidigt UL nästa fredag, är då i vecka 8+2 och är så nervös. Hoppas få se en liten med tickande hjärta! 

• Hannis1983

Jag har ett digitalt samtal bokat på tisdag med barnmorskan. Men tänker som någon mer skrev att det bara är info 🙂

• linalundgren1

#95 häftigt ju! Du måste återkoppla hur det går🥹 håller tummarna för dig med nu, det är vår tur nu😉 är rädd att 7+2 är för tidigt att höra hjärta elle ens se något och sen är man ju traumatiserad från att ha varit på UL och inte sett ett foster alls trots såklart positiva gravtester då😣 

• Villblimamma98

Hej!

Jag är 25 år och har precis plussat med två digitala idag på äl + 10 och försök nummer 5. Tyckte mig se svaga streck på mina tester redan vid äl + 8 och igår kväll vid äl + 9. Jag är superglad men också lite rädd samtidigt för har ingen barn sedan innan. Hoppas innerligt att det inte blir en kemisk graviditet eller missfall... är så rädd för det..  mina symtom hittils har varit extremt dålig hy och mycket finnar, vallningar, konstig känsla i kroppen typ samt åksjuka! 😀

känner att jag har så mycket frågor och funderingar haha...

• liloma
    Villblimamma98 skrev 2023-10-11 05:00:12 följande:

Hej!

Jag är 25 år och har precis plussat med två digitala idag på äl + 10 och försök nummer 5. Tyckte mig se svaga streck på mina tester redan vid äl + 8 och igår kväll vid äl + 9. Jag är superglad men också lite rädd samtidigt för har ingen barn sedan innan. Hoppas innerligt att det inte blir en kemisk graviditet eller missfall... är så rädd för det..  mina symtom hittils har varit extremt dålig hy och mycket finnar, vallningar, konstig känsla i kroppen typ samt åksjuka! 😀

känner att jag har så mycket frågor och funderingar haha...

Stort grattis! ❤️ 
Svar på tråden BF Juni 2024