• Syskonförsök

BF Juni 2024

Hej! 

Startar en tråd för oss som vill följas åt under graviditet 🥰 första barnet, andra barnet, spelar ingen roll. Välkomna allihop! Berätta gärna din resa och vi lägger in en lista med BF datum. Kopiera senaste listan och lägg till ditt namn och BF med en presentation när du anländer till forumet! 

.
  • Svar på tråden BF Juni 2024
  • Ölandstoka

Hur gör ni alla med att berätta för släkt och vänner?

Tycker att det är mysigt att ha det lite för oss själva nu, berättar nog  för familjerna när vi har sett hjärtslag :)  Önskar att jag hade kraften att vänta till efter kub i och med tidigare missfall men vet att jag inte kommer att  kunna hålla mig när vi väl se hjärtslag Solig

• cutepenguin
    Ölandstoka skrev 2023-10-01 12:42:52 följande:

Tycker att det är mysigt att ha det lite för oss själva nu, berättar nog  för familjerna när vi har sett hjärtslag :)  Önskar att jag hade kraften att vänta till efter kub i och med tidigare missfall men vet att jag inte kommer att  kunna hålla mig när vi väl se hjärtslag Solig

Vi har valt att berätta för mina föräldrar. Umgås mycket med dom och berättade för dom när jag fick MA i juni då jag var ett VRAK 😅 Så kändes som att det inte gick att undanhålla. Så nu berättade jag några dagar efter jag plussat. Har även berättat för min närmsta kompis. Sambons föräldrar får dock vänta tills minst vecka 12. Och resten får veta någon eller några veckor därefter.

• Vinter01

Jag försöker hålla hemligt så länge det går men är otålig. Föräldrar och närmsta vänner får veta kanske vecka 8-9.

en anna fråga till er, hur mår ni nu? Jag har precis plussat är alltså vecka 5 (4+1). Jag har haft lite molvärk igår och idag men nu på eftermiddagen fått ganska mycket ont. Undrar om det är vanligt.. minns inte detta från mina tidigare graviditeter..
    någon mer med magont ?

• JustLikeHoney
    Vinter01 skrev 2023-10-01 15:39:23 följande:

Jag försöker hålla hemligt så länge det går men är otålig. Föräldrar och närmsta vänner får veta kanske vecka 8-9.

en anna fråga till er, hur mår ni nu? Jag har precis plussat är alltså vecka 5 (4+1). Jag har haft lite molvärk igår och idag men nu på eftermiddagen fått ganska mycket ont. Undrar om det är vanligt.. minns inte detta från mina tidigare graviditeter..
    någon mer med magont ?

Jag har ordentlig mensvärk till och från, haft det med de tre tidigare också. Det är växtvärk. Men lite läskigt, tänker att det kanske är missfall på gång och när det inte gör ont tänker jag att graviditeten avstanna haha
  • JustLikeHoney
    Ölandstoka skrev 2023-10-01 12:42:52 följande:

Har berättat för närmsta familjen redan och jag kommer berätta för mina närmsta kollegor på jobbet. Skulle nåt gå galet så vill jag att de ska veta varför jag mår dåligt. 

för barnen kommer vi nog berätta efter RUL. 

• cutepenguin
    Vinter01 skrev 2023-10-01 15:39:23 följande:

någon mer med magont ?

Jag är i vecka 5+4 idag. Har haft yrsel, enorm trötthet och molvärk sen jag plussade i vecka 3+6, sedan har symtom som ömma bröst (aj) och att jag behöver gå på toa oftare tillkommit. Idag har jag även känt mig svagt illamående.. Får se om detta är något som kommer hålla i sig.

Men molvärken kan kännas riktigt ibland 😅 Det är ju växtvärk då livmodern växer.

• Syskonförsök

Här är en som berättar alldeles för tidigt för allt och alla nästan 😂 har berättat för alla närmsta vänner och familj. Även berättat för närmsta kollegan. Vi har alltid berättat tidigt och har ett missfall i bagaget men tycker inte alls det är jobbigt att de närmaste vet om det. Det är så vanligt så de flesta runt om mig har själva haft missfall också och alla har bara varit stöttande ❤️

• barntokiggg

Hej!! Hoppar gärna in här, plussade nyss och enligt app borde jag ha BF 6 juni. Har haft det på känn i iaf en vecka då jag känt spänningar i livmodern ett bra tag!

Vi har försökt i över ett år med ett missfall i bagaget denna omgång, det här blir barn nummer 2, har en son på 3 år och hade ett missfall innan honom också. Så vi håller tummarna Solig Men vågar inte bli för glad än, sorgligt nog haha. Jag har väntat med att ta gravtestet just för anledningen att jag vill leva i min lilla bubbla utan oro ett tag och det sjuka är att precis när jag skulle ta det så hade jag lite rosa flytningar i trosorna så jag ropar till min sambo att mensen är påväg men hade precis innan jag såg det kissat på stickan redan och en minut senare så visar det ändå positivt. Men som ni kanske förstår en stor anledning att vi inte vågar bli överlyckliga ännu då jag inte har så goda erfarenheter av "bara lite blod" som sedan inte slutat i missfall. Kul jag kommer in i gruppen nu med positivitet haha... Men känner att det är skönt att ventilera med lite folk som förstår. Iaf... Vi hoppas ändå!! Stort grattis till alla andra också! Så kul! Hjärta

Lite om mig, är 26 år och min sambo 31, om sagt det här blir vårt andra barn! :)

• Syskonförsök

Åh fattar precis. Håller tummarna att allt går som det ska ändå ❤️ och här tycker jag vi får ventilera all oro. ❤️ varmt Välkommen !

barntokiggg skrev 2023-10-01 22:27:45 följande:

Hej!! Hoppar gärna in här, plussade nyss och enligt app borde jag ha BF 6 juni. Har haft det på känn i iaf en vecka då jag känt spänningar i livmodern ett bra tag!

Vi har försökt i över ett år med ett missfall i bagaget denna omgång, det här blir barn nummer 2, har en son på 3 år och hade ett missfall innan honom också. Så vi håller tummarna Solig Men vågar inte bli för glad än, sorgligt nog haha. Jag har väntat med att ta gravtestet just för anledningen att jag vill leva i min lilla bubbla utan oro ett tag och det sjuka är att precis när jag skulle ta det så hade jag lite rosa flytningar i trosorna så jag ropar till min sambo att mensen är påväg men hade precis innan jag såg det kissat på stickan redan och en minut senare så visar det ändå positivt. Men som ni kanske förstår en stor anledning att vi inte vågar bli överlyckliga ännu då jag inte har så goda erfarenheter av "bara lite blod" som sedan inte slutat i missfall. Kul jag kommer in i gruppen nu med positivitet haha... Men känner att det är skönt att ventilera med lite folk som förstår. Iaf... Vi hoppas ändå!! Stort grattis till alla andra också! Så kul! Hjärta

Lite om mig, är 26 år och min sambo 31, om sagt det här blir vårt andra barn! :)

Svar på tråden BF Juni 2024