VeraBengtsson skrev 2023-09-24 23:36:37 följande:
Hej! Plussade i fredags, 5 dagar innan BIM.
har försökt i flera år, ej skyddat oss på 10 år, en graviditet 2016 som slutade i MA.
har haft strulig cykel den senaste månaden, lång cykel och senare ägglossning. Tyckte Jag hade en konstig känsla i kroppen i fredags och tog två ägglossningstest, ett digitalt och en sticka. Jag har aldrig förr fått positiva ägglossningstester (teststräcket har aldrig blivit lika stark som kontrollsträcke, och ej fast glad gubbe på digitala)
blev väldigt förvånad när jag fick både glad gubbe och positiv sticka. googlade runt lite och läste att det kan både innebära graviditet eller mens pågång. Pessimist som jag är så trodde jag självklart mens. Men fick en känsla under dagen som sa åt mig å köpa graviditetstest. Köpte ett clearblue digitalt testa tidigt och vanliga stickor från apoteket. CB blev starkt streck innan jag ens tagit upp testet ur kisset, stickan blev inte lika stark men det va ändå där.
testet totalt sju gånger nu, får ej jätte starka test, kan ju vara för att jag fortfarande ligger några dagar innan BIM men oron ligger ju där bak i huvet och gnager
Wow vad fantastiskt att ni plussat nu! 🤩 Stort grattis!! ❤️
Att inte testen är jättestarka ännu är inte konstigt eftersom du fortfarande inte haft BIM. Jag var på ÄL+15 igår (och det är BIM+3 för mig) och tog ett sånt vanligt test på kvällen (hade bara ett), och mitt streck var heller inte lika starkt som kontrollsystemet ännu. Fick däremot 2-3 på Clearblues veckoindikator imorse.
Det där med hur länge man ska testa är väldigt olika. Jag testade ihjäl mig min förra graviditet som slutade i MA, så denna gången testar jag bara med digitalt (veckoindikator). När jag får 3+ slutar jag och hoppas att det går hela vägen denna gång 🥰👍🏼 Stressen är inte värt det 😅