• Syskonförsök

BF Juni 2024

Hej! 

Startar en tråd för oss som vill följas åt under graviditet 🥰 första barnet, andra barnet, spelar ingen roll. Välkomna allihop! Berätta gärna din resa och vi lägger in en lista med BF datum. Kopiera senaste listan och lägg till ditt namn och BF med en presentation när du anländer till forumet! 

.
  • Svar på tråden BF Juni 2024
  • VeraBengtsson

Glömde skriva att enligt min app har jag bf 4 juni :) 

hur länge tycker ni man ska fortsätta testa? Jag har BIM nu på onsdag den 28/9, testade idag och tänker kanske inte testa förräns BIM för att kunna släppa tankarna lite och bara ta dag för dag. 

• Syskonförsök

Välkommen! ❤️
    wow att plussa nu efter flera år! Förstår du är orolig ❤️
    förstår detta med oro och jag testar varje dag? så här har det sett ut för mig. bim är idag. 

VeraBengtsson skrev 2023-09-24 23:36:37 följande:

Hej! Plussade i fredags, 5 dagar innan BIM. 

har försökt i flera år, ej skyddat oss på 10 år, en graviditet 2016 som slutade i MA. 

har haft strulig cykel den senaste månaden, lång cykel och senare ägglossning. Tyckte Jag hade en konstig känsla i kroppen i fredags och tog två ägglossningstest, ett digitalt och en sticka. Jag har aldrig förr fått positiva ägglossningstester (teststräcket har aldrig blivit lika stark som kontrollsträcke, och ej fast glad gubbe på digitala) 
    blev väldigt förvånad när jag fick både glad gubbe och positiv sticka. googlade runt lite och läste att det kan både innebära graviditet eller mens pågång. Pessimist som jag är så trodde jag självklart mens. Men fick en känsla under dagen som sa åt mig å köpa graviditetstest. Köpte ett clearblue digitalt testa tidigt och vanliga stickor från apoteket. CB blev starkt streck innan jag ens tagit upp testet ur kisset, stickan blev inte lika stark men det va ändå där. 

testet totalt sju gånger nu, får ej jätte starka test, kan ju vara för att jag fortfarande ligger några dagar innan BIM men oron ligger ju där bak i huvet och gnager 

• Mollis2023

Hej! 

Jag har också BF 2 juni, plussade i fredags. Känns lite overkligt, fick missfall i maj och var då i vecka 7. Så lite orolig att det här inte ska gå vägen. 
    Inga direkta symptom förutom ömma bröst och halsbränna. Glad

• cutepenguin
    VeraBengtsson skrev 2023-09-24 23:36:37 följande:

Hej! Plussade i fredags, 5 dagar innan BIM. 

har försökt i flera år, ej skyddat oss på 10 år, en graviditet 2016 som slutade i MA. 

har haft strulig cykel den senaste månaden, lång cykel och senare ägglossning. Tyckte Jag hade en konstig känsla i kroppen i fredags och tog två ägglossningstest, ett digitalt och en sticka. Jag har aldrig förr fått positiva ägglossningstester (teststräcket har aldrig blivit lika stark som kontrollsträcke, och ej fast glad gubbe på digitala) 
    blev väldigt förvånad när jag fick både glad gubbe och positiv sticka. googlade runt lite och läste att det kan både innebära graviditet eller mens pågång. Pessimist som jag är så trodde jag självklart mens. Men fick en känsla under dagen som sa åt mig å köpa graviditetstest. Köpte ett clearblue digitalt testa tidigt och vanliga stickor från apoteket. CB blev starkt streck innan jag ens tagit upp testet ur kisset, stickan blev inte lika stark men det va ändå där. 

testet totalt sju gånger nu, får ej jätte starka test, kan ju vara för att jag fortfarande ligger några dagar innan BIM men oron ligger ju där bak i huvet och gnager 

Wow vad fantastiskt att ni plussat nu! 🤩 Stort grattis!! ❤️

Att inte testen är jättestarka ännu är inte konstigt eftersom du fortfarande inte haft BIM. Jag var på ÄL+15 igår (och det är BIM+3 för mig) och tog ett sånt vanligt test på kvällen (hade bara ett), och mitt streck var heller inte lika starkt som kontrollsystemet ännu. Fick däremot 2-3 på Clearblues veckoindikator imorse. 

Det där med hur länge man ska testa är väldigt olika. Jag testade ihjäl mig min förra graviditet som slutade i MA, så denna gången testar jag bara med digitalt (veckoindikator). När jag får 3+ slutar jag och hoppas att det går hela vägen denna gång 🥰👍🏼 Stressen är inte värt det 😅

• Daisy123
    cutepenguin skrev 2023-09-25 08:36:14 följande:

Det där med hur länge man ska testa är väldigt olika. Jag testade ihjäl mig min förra graviditet som slutade i MA, så denna gången testar jag bara med digitalt (veckoindikator). När jag får 3+ slutar jag och hoppas att det går hela vägen denna gång 🥰👍🏼 Stressen är inte värt det 😅

Jag tänkte göra precis likadant! Dvs bara kolla om det blir 3+ och sen sluta.. Ska sluta tempa också.. hade en liten dipp för några dar sen som sen gick upp igen nästa dag, så man blir så skrämd i onödan känns det som..

Grattis till er Vera & Mollis till plusset!! 

Jag tycker tiden går såååå långsamt... vecka 12 känns en evighet bort!
  • VeraBengtsson

Tack allaHjärta och grattis till er med! 

allt känns så overkligt. Tog ett sista test i morse å det visade ändå lite starkare tyckte jag. Nu väntar jag ett tag och försöker bara ta det dag för dag. 

när borde man kontakta barnmorskan? 

• DinSyrra
    Hej!

Jag är sjuksköterska, doula och Aktiv  Babyinstruktör.
    Om ni har frågor och tankar ni inte får hjälp med via MVC eller bara vill veta vad en doula kan göra för er, får ni gärna kontakta mig på min hemsida

dindoulanina.com

eller på IG, dindoulanina 

Jag bor i Hälsingland men jobbar varhelst jag behövs!
    /Nina
    ❤️🧡💛💚💙💜
  • Mollis2023

Jag kommer nog att vänta tills vecka 7 innan jag kontaktar BM. Som det känns nu i alla fall. Glad

Hur mår ni annars? Jag har lite molande känsla och halsbränna, men annars är det som vanligt.  

• cutepenguin
    Mollis2023 skrev 2023-09-27 09:14:25 följande:

Jag kommer nog att vänta tills vecka 7 innan jag kontaktar BM. Som det känns nu i alla fall. Glad

Hur mår ni annars? Jag har lite molande känsla och halsbränna, men annars är det som vanligt.  

Jag bokade in en tid med BM igår, men först den 9 oktober. Då är jag i vecka 6+5. Var ju på samma samtal sist (fick MA) och det enda hon pratade om var det självklara som att avstå alkohol, droger, koffein och lite sånt. Samt bokade in kommande tider. Så känner inte att det är så bråttom ☺️ 

Jag är sjukt trött, ömma bröst (aj!), yrsel och molvärk till och från. 

• Syskonförsök

Jag har också tänkt boka tid nu snart :) 
    här har illamåendet redan börjat, är lite i bakgrunden hela tiden och även ömma bröst. Illamåendet har blivit mer och mer varje dag! Förra graviditeten började jag redan spy i slutet av vecka 5. Nu är jag i början 😅

Svar på tråden BF Juni 2024