• Syskonförsök

BF Juni 2024

Hej! 

Startar en tråd för oss som vill följas åt under graviditet 🥰 första barnet, andra barnet, spelar ingen roll. Välkomna allihop! Berätta gärna din resa och vi lägger in en lista med BF datum. Kopiera senaste listan och lägg till ditt namn och BF med en presentation när du anländer till forumet! 

.
  • Svar på tråden BF Juni 2024
  • Ölandstoka

Här det ett vanligt gynbesök fast på privat klinik, betalar 260. Finns flera kliniker att välja på

Syskonförsök skrev 2023-10-02 16:31:07 följande:

Jag har också tid 9 oktober 🥰 då är jag i 6+0. 

ni är många som bokar tidiga ultraljud! Vad betalar ni för det? :) har ni det i samma stad som er? För mig behöver en åka till annan stad 

• Ölandstoka

Vilken lyx Skrattande
    Skulle gärna betala för att kunna känna tryggheten varje/varannan vecka men samtidigt skapar det lite stress. Jag jobbar hårt med att lita på att kroppen kommer att fixa den här graviditeten nu.

Du får berätta när du har tjuvkikat, kommer att se jättebra ut! Glad

JustLikeHoney skrev 2023-10-02 18:14:20 följande:

Jag jobbar med aborter och missfall så jag gör vaginala ultraljud. Förra graviditeten gjorde jag på mig själv från v 7+0 varje v till RUL typ haha. 

den här gången vet jag inte när jag vågar kolla, rädd att det inte ska vara bra. 

men om nån vill göra tidigt ul kan ni komma till mig gratis om ni bor i Stockholm. 

• Syskonförsök

Är det den som heter gravid och bf juni 2024?

Kroonkan skrev 2023-10-03 05:34:43 följande:

Hej, grattis till er alla. Jag plussade i söndags svagt på ett vanligt test. Tog ett nytt test igår. Ett RFSU tidigt test och det visade positivt. BF i juni och väntar barn 2. Vår dotter fyller 2 år på fredag. Allt har gått fort, hade kopparspiral som jag tog ut den 15 september. Så vi blev verkligen gravida direkt. Hoppas och håller tummarna att allt går bra. Har själv missfall i bagaget och det tog några år innan vi fick vår dotter. Jag och min man har varit ihop sedan 2015 men gifta sedan 2020. Jag har startat en grupp på fb för alla med BF juni 2024 där man kan följas. Hjärtligt välkomna. 

• Kroonkan

Ja gruppen heter så. Gud det var så längesen jag använde familjeliv så är lite dålig på hur man svarar mm 😅. Mvh 

• JustLikeHoney
    Älskadelillaliv skrev 2023-10-03 09:54:59 följande:

Lyx. Jobbade som barnmorska tidigare och då kunde jag också göra de. Var så skönt. 

men ska snart börja som barnmorska igen på förlossningen. Då kan man ha lite koll igen 😍

Vad kul! Lämnade förlossningen för 5 år sen, saknar det men så skönt med fasta tider. 

jag frågade mina kollegor ?vem har en fyra barn?!? Och de svarade ?barnmorskor? hahaha, de hade tydligen rätt (Jag är också bm men det kanske framgick)

• Vinter01

Går gärna med i fb gruppen, tycker det känns lite lättare än att hänga här 😅. Och den är alltså privat så det finns ingen risk att någon ser att man går med?🙈

• Älskadelillaliv
    JustLikeHoney skrev 2023-10-03 17:29:14 följande:

Vad kul! Lämnade förlossningen för 5 år sen, saknar det men så skönt med fasta tider. 

jag frågade mina kollegor ?vem har en fyra barn?!? Och de svarade ?barnmorskor? hahaha, de hade tydligen rätt (Jag är också bm men det kanske framgick)

Ja jag är också narkos och har jobbat fasta tider. Men jag saknar förlossningen och oregelbunda tider. Förstod att du var de 😃

har inte sagt något till nya jobbet ang graviditeten. Vet ju inte om de går vägen. Och de borde ha förståelse för de 😂

• Älskadelillaliv

Bokade in ett VUL v9 bara att få se räkan innan KUB. Har sett räkan nyligen med ett litet pickande hjärta 5+6 6+0 men vill bara se de igen. 

fler som är lika hysteriska som mig och inte riktigt kan slappna av under denna tid. 

Svar på tråden BF Juni 2024