• Syskonförsök

BF Juni 2024

Hej! 

Startar en tråd för oss som vill följas åt under graviditet 🥰 första barnet, andra barnet, spelar ingen roll. Välkomna allihop! Berätta gärna din resa och vi lägger in en lista med BF datum. Kopiera senaste listan och lägg till ditt namn och BF med en presentation när du anländer till forumet! 

.
  • Svar på tråden BF Juni 2024
  • cutepenguin
    Villblimamma98 skrev 2023-10-11 05:00:12 följande:

Hej!

Jag är 25 år och har precis plussat med två digitala idag på äl + 10 och försök nummer 5. Tyckte mig se svaga streck på mina tester redan vid äl + 8 och igår kväll vid äl + 9. Jag är superglad men också lite rädd samtidigt för har ingen barn sedan innan. Hoppas innerligt att det inte blir en kemisk graviditet eller missfall... är så rädd för det..  mina symtom hittils har varit extremt dålig hy och mycket finnar, vallningar, konstig känsla i kroppen typ samt åksjuka! 😀

känner att jag har så mycket frågor och funderingar haha...

Så roligt! Stort grattis ❤️ 

Jag är 30 och det är mitt första barn också.

• Potatisbulle

Grattis Villblimamma98! ❤️ Jag väntar också mitt första barn (är 30) och är också fullständigt livrädd för missfall? Hade ångest igårkväll då jag tyckte att symtomen var borta och jag var säker på att det hade hänt något. Men idag är de tillbaka igen 😄 även om jag inte har så många än. 

• Villblimamma98

Tack!! Jag är överlycklig och skräckslagen på samma gång. Just nu är min milstolpe att inte få en kemisk graviditet och att inte få mens på söndag när jag har BIM ❤️

• grimaserar
    Potatisbulle skrev 2023-10-11 07:41:18 följande:

Grattis Villblimamma98! ❤️ Jag väntar också mitt första barn (är 30) och är också fullständigt livrädd för missfall? Hade ångest igårkväll då jag tyckte att symtomen var borta och jag var säker på att det hade hänt något. Men idag är de tillbaka igen 😄 även om jag inte har så många än. 

Jag känner samma. Har nästan mer ångest än jag är glad Tungan ute Försöker förstås vara glad men pendlar mellan panik och mest trötthet, blir nervös när jag har ont i magen, men blir också nervös när jag inte känner av symtomen... 
  • MimmiJo

#94 - jag har inte skrivit in mig på mvc än utan har kontakt med läkare på gynekologmottagningen istället (pga upprepade missfall) och de har bokat in mig på tidigt ultraljud redan vecka 6+0! Förhoppningsvis ser vi hjärtslag då, sen ska vi fortsätta komma på ultraljud varje vecka fram till vecka 12 bara för att få stilla vår oro. Känns otroligt skönt att de tar ens oro på allvar! <3

• Ölandstoka
    grimaserar skrev 2023-10-10 10:51:10 följande:
    Tack, och ja det är lite konstigt, men håller tummarna att det ska landa och att allt ska gå bra :) Stort grattis till spontan graviditet! Jag började ta Cyklogest två dagar innan insätt och sedan har jag tagit det i tre veckor, tog min sista igår. Verkar dock vara väldigt olika hur länge en tar, på Sahlgrenska där jag går verkar standarden numera vara att en inte får det. Jag deltar i en studie där de undersök om det hjälper alls, (vilket de väl inte riktigt verkar tro att det gör)... Men där finns i alla fall tre grupper, en som inte får det alls, en som får det i tre veckor och en som tar det i sju veckor :) Så antar att du kan ta det så länge det känns bra, upp till vecka 7-8 typ i och med att embryot oftast fått växa i 5 dagar innan insätt :)  
    Spännande studie! Hoppas att de får ut vettiga resultat. Vad skönt att du har slutat, är ju inte roligaste medicinen direkt. Men samtidigt tycker jag att det känns som en trygghet, är lite rädd för att sluta. Kommer nog att hålla på tills de tar slut vilket är efter åtta veckor. 
  • Ölandstoka
    MimmiJo skrev 2023-10-11 10:04:19 följande:

#94 - jag har inte skrivit in mig på mvc än utan har kontakt med läkare på gynekologmottagningen istället (pga upprepade missfall) och de har bokat in mig på tidigt ultraljud redan vecka 6+0! Förhoppningsvis ser vi hjärtslag då, sen ska vi fortsätta komma på ultraljud varje vecka fram till vecka 12 bara för att få stilla vår oro. Känns otroligt skönt att de tar ens oro på allvar! <3

Vad jätteskönt att få den bekräftelsen varje vecka Glad
    Jag ska prata med min barnmorska om min oro, önskar att det fanns något mer sätt att kunna bekräfta att allt är bra. Jag har mindre än två veckor till ultraljud, vi verkar vara många som snart kommer att få se  våra fantastiska små minibebisar och deras fina hjärtanHjärta

• grimaserar
    Ölandstoka skrev 2023-10-11 10:04:47 följande:
    Spännande studie! Hoppas att de får ut vettiga resultat. Vad skönt att du har slutat, är ju inte roligaste medicinen direkt. Men samtidigt tycker jag att det känns som en trygghet, är lite rädd för att sluta. Kommer nog att hålla på tills de tar slut vilket är efter åtta veckor. 
    Ja, det är intressant, hoppas få veta resultatet innan ett eventuellt andra försök, men det kommer säkert ta tid. Men det hade varit skönt just efter som jag får rätt mycket biverkningar. Men jag håller med, har känt som en trygghet, så hade jag fått kanske jag hade fortsatt trots biverkningarna Tungan ute
  • Augustibarn13
    Hej! Jag har kikat in i denna tråd ett tag nu men blev inte medlem förens nu. Jag plussade i lördags (2-3 dagar efter beräknad mens) efter att ha försökt i ca 6 månader. Min cykel har varit extremt konstig då jag har haft problem med min sköldkörtel men äter nu medicin för det. Första cykeln efter jag hade börjat med medicinen lyckades vi. Så jag är helt säker att det gjorde stor skillnad. Jag är nu i vecka 5 (4+4) och har BF 15 juni enligt NC. Jag har redan nu bokat in tidigt ultraljud i vecka 7 (6+4) och besök hos barnmorskan redan på måndag. Behöver verkligen ha koll på min sköldkörtel så inget går snett pga det. Men som ni alla andra säkert känner igen är jag orolig över missfall. Men jag försöker tänka som min bästavän har sagt ?du väntar barn, inte missfall?. Man får helt enkelt ta en dag i taget och se varje dag som en seger :) 

Och juste! Jag är 25 år gammal och detta är mitt första barn. Har en hund som är 9 år och en liten valp på 14 veckor. Jag och min sambo har varit tillsammans i 3 år! Ska bli så kul att få följas åt på den här resan. 
  • Villblimamma98

Känner ni också typ en molvärk/lätt mensvärk? Är så nervös att mensen ska komma så fort jag går på toa..😅❤️

Svar på tråden BF Juni 2024