Inlägg från: Ölandstoka |Visa alla inlägg
  • Ölandstoka

BF Juni 2024

Åh jag vill också vara med! Hjärta

Är andra barnet, första blev till via ivf, har ett par ma i bagaget och har kämpat på med konstiga cykler sedan senaste missfallet förra året. 

Jag tar progesteron efter ägglossning eftersom jag får spottings så tidigt. Två dagar innan bim hade jag pyttelite spottings och tänkte att jag testar för att slippa de hemska vagitorierna. Fick världens chock när testet var positivt! Var helt inställd på att mens var på g. Har svårt att slappna av eftersom jag har haft sena ma tidigare men försöker att njuta. 

Bf 5 juni Skrattande

Mår lite smått illa, ska till barnmorska 15de och tidigt ultraljud 24de 

• Ölandstoka

Hur gör ni alla med att berätta för släkt och vänner?

Tycker att det är mysigt att ha det lite för oss själva nu, berättar nog  för familjerna när vi har sett hjärtslag :)  Önskar att jag hade kraften att vänta till efter kub i och med tidigare missfall men vet att jag inte kommer att  kunna hålla mig när vi väl se hjärtslag Solig

• Ölandstoka

Påminner jättemycket om vad jag har varit med om. Har svårt att slappna av men den här gången kommer det att gå bra! Skrattande

barntokiggg skrev 2023-10-01 22:27:45 följande:

Hej!! Hoppar gärna in här, plussade nyss och enligt app borde jag ha BF 6 juni. Har haft det på känn i iaf en vecka då jag känt spänningar i livmodern ett bra tag!

Vi har försökt i över ett år med ett missfall i bagaget denna omgång, det här blir barn nummer 2, har en son på 3 år och hade ett missfall innan honom också. Så vi håller tummarna Solig Men vågar inte bli för glad än, sorgligt nog haha. Jag har väntat med att ta gravtestet just för anledningen att jag vill leva i min lilla bubbla utan oro ett tag och det sjuka är att precis när jag skulle ta det så hade jag lite rosa flytningar i trosorna så jag ropar till min sambo att mensen är påväg men hade precis innan jag såg det kissat på stickan redan och en minut senare så visar det ändå positivt. Men som ni kanske förstår en stor anledning att vi inte vågar bli överlyckliga ännu då jag inte har så goda erfarenheter av "bara lite blod" som sedan inte slutat i missfall. Kul jag kommer in i gruppen nu med positivitet haha... Men känner att det är skönt att ventilera med lite folk som förstår. Iaf... Vi hoppas ändå!! Stort grattis till alla andra också! Så kul! Hjärta

Lite om mig, är 26 år och min sambo 31, om sagt det här blir vårt andra barn! :)

• Ölandstoka

Angående att ?komma ut? så har vi berättat för vår tvååring så det finns en viss risk att han skvallrar Glad

• Ölandstoka

Här det ett vanligt gynbesök fast på privat klinik, betalar 260. Finns flera kliniker att välja på

Syskonförsök skrev 2023-10-02 16:31:07 följande:

Jag har också tid 9 oktober 🥰 då är jag i 6+0. 

ni är många som bokar tidiga ultraljud! Vad betalar ni för det? :) har ni det i samma stad som er? För mig behöver en åka till annan stad 

• Ölandstoka

Vilken lyx Skrattande
    Skulle gärna betala för att kunna känna tryggheten varje/varannan vecka men samtidigt skapar det lite stress. Jag jobbar hårt med att lita på att kroppen kommer att fixa den här graviditeten nu.

Du får berätta när du har tjuvkikat, kommer att se jättebra ut! Glad

JustLikeHoney skrev 2023-10-02 18:14:20 följande:

Jag jobbar med aborter och missfall så jag gör vaginala ultraljud. Förra graviditeten gjorde jag på mig själv från v 7+0 varje v till RUL typ haha. 

den här gången vet jag inte när jag vågar kolla, rädd att det inte ska vara bra. 

men om nån vill göra tidigt ul kan ni komma till mig gratis om ni bor i Stockholm. 

• Ölandstoka

Här är en till! Jag har haft två ma ca vecka 11 så jag har sååå svårt att slappna av. Har ett ultraljud bokat 7+6 men funderar att boka in ett till innan kub. 

Ska prata med min barnmorska om det  då jag mår lite dåligt över att inte kunna njuta och glädjas över graviditeten fullt ut, vill så gärna få bekräftelse på att den fortskrider som den ska lite oftare :)

Älskadelillaliv skrev 2023-10-05 10:33:47 följande:

Bokade in ett VUL v9 bara att få se räkan innan KUB. Har sett räkan nyligen med ett litet pickande hjärta 5+6 6+0 men vill bara se de igen. 

fler som är lika hysteriska som mig och inte riktigt kan slappna av under denna tid. 

• Ölandstoka

Låter som att du  har en jättebra inställning! :) Dela gärna med dig av tips ;)

Jag vet 100% att om det värsta hände skulle jag bli lika ledsen oavsett om jag har njutit fullt ut av graviditeten eller gått och oroat mig hela tiden, så jag blir frustrerad på mig själv att jag inte kan hänge mig lite mer. Har iaf laddat ner några appar och försöker att prata med maken i termer om ?när?, inte ?om? :)

cutepenguin skrev 2023-10-05 11:00:41 följande:

Jag har också bokat in ett VUL i början av vecka 9. Hade ett MA sist som upptäcktes i vecka 10, och trodde nog jag skulle vara MER nervös och nojig om jag blev gravid igen än jag är. Men tack vare att jag har en himla massa mer symtom känner jag mig ganska lugn 😅 Har testat mindre (inga test som bara ger streck) utan hållt mig till Clearblues digitala med veckoindikator. Sen intalar jag mig själv att oavsett OM det skulle bli ett missfall igen kan jag inte påverka det? Oavsett hur många VUL jag gör eller test jag gör. Jag trodde som sagt INTE jag skulle känna såhär, men jag hoppas verkligen bara på det bästa och det KÄNNS bra denna gången. 🥰 Men nog är jag orolig, kollar efter blod varje gång jag är på toa..

• Ölandstoka
    cutepenguin skrev 2023-10-07 13:12:50 följande:

Haha jag har nog inga bra tips 😅 Jag trodde verkligen inte jag skulle vara såhär lugn? Förutom att jag kollar efter blod varje gång jag är på toa då. Men jag hade verkligen minimalt med symtom när jag fick MA, så bara att jag har mer symtom känns lugnande. Och att testen med veckoindikator slagit om en vecka tidigare varje gång den här gången. 

Men det är som du säger, oavsett om man njuter eller oroar sig skulle man bli lika ledsen om det inträffar. Så jag har bestämt mig för att njuta av att jag är gravid tills motsatsen bevisas! 🥰❤️ Håller tummarna för oss alla!

Vad skönt och härligt att känna så! Glad Är så ledsen att jag inte kan komma dit själv. 

Jag har knappt några symtom alls och det är nog det som gör att det inte känns helt hundra. Lite ömma bröst och svullen men jag tar progesteron så det kan lika gärna bero på det. Bara lite drygt  två veckor kvar till ultraljud iaf, det ska bli skönt! 

• Ölandstoka
    grimaserar skrev 2023-10-10 06:39:50 följande:

31 år och väntar mitt första, vi har försökt i tre år och nu blivit gravida genom ivf. Har varit helt inställd på att det inte ska funka på första försöket så har inte riktigt tagit in det. Är varje dag inställd på katastrof. Vet inte riktigt hur jag ska räkna veckorna, men har ultraljud den 30/10, så försöker hålla mig lugn och hoppas på att jag ska landa lite mer om jag får se att allt är okej då, men vågar knappt hoppas. Men är beräknad den 7/9 om allt går vägen 😊

Grattis! Glad

Har också gjort ivf, vet hur det känns, det är så svårt att tro på det. Hoppas att det landar ordentligt snart och att du kan njuta av det! 

En liten off topic fråga.. Tar du Lutinus eller Cyklogest? Och hur länge ska du ta det? Jag blev gravid spontant och självmedicinerar med Cyklogest och jag minns inte hur länge jag höll på sist. 

Svar på tråden BF Juni 2024