• Syskonförsök

    BF Juni 2024

    Hej! 


    Startar en tråd för oss som vill följas åt under graviditet 🥰 första barnet, andra barnet, spelar ingen roll. Välkomna allihop! Berätta gärna din resa och vi lägger in en lista med BF datum. Kopiera senaste listan och lägg till ditt namn och BF med en presentation när du anländer till forumet! 


    .
  • Svar på tråden BF Juni 2024
  • Syskonförsök

    syskonförsök: andra barnet bf 2 juni 2024

    Det tog sig äntligen igen efter 16 hela försök varav ett tidigt missfall i mixen. Nu känns det som det kommer gå hela vägen, denna gång har jag symtom och testen ökar fint till skillnad från med missfallet. 
    Det började med tjocka vita flytningar några dagar efter ägglossning, något jag inte brukar ha alls och sedan slog tröttheten till vid äl+7. Plussade redan äl+9 (igår) och slänger in en bild för skoj skull 🥰

  • cutepenguin

    Så glad för din skull syskonförsök! ❤️

    Har ju BF 28 maj, men kommer nog hänga en del i den här tråden också om det är okej. Tänker att det finns en stor chans att det blir i början av juni 😂👍🏼

  • Syskonförsök

    Åh du får så gärna hänga här!! Och jag är så glad för dig med❤️ nu fasen ska det gå hela vägen för oss❤️❤️


    cutepenguin skrev 2023-09-22 07:51:50 följande:

    Så glad för din skull syskonförsök! ❤️

    Har ju BF 28 maj, men kommer nog hänga en del i den här tråden också om det är okej. Tänker att det finns en stor chans att det blir i början av juni 😂👍🏼


  • cutepenguin
    Syskonförsök skrev 2023-09-22 07:57:43 följande:

    Hur mår du än så länge?🥰


     


    Hoppas också det går vägen för oss båda denna gång!! ❤️ 

    Är på ÄL+13 idag. Är framförallt extremt yr (började redan ÄL+8), trött och ömma bröst som började för två dagar sen. Hur mår du? 🥰

  • Syskonförsök

    Ja verkligen! åh skönt med symtom redan ändå, senast när jag fick missfall kände jag faktiskt ingenting så det känns bra att känna något denna gång. 


    min trötthet började redan äl+7 och håller i sig. Är äl+11 idag och igår började brösten ömma och idag blev jag så illamående av tandkrämen att jag fick kväljningar. 
    försöker hålla koll lite att testen ökar och nojar. har du slutat testa eller testar du också och kollar ökning?
    svårt när en har missfall i bagaget att sitta lugnt i båten❤️bild på testerna från äl+9 (morgon och kväll samt äl+10 och sist dagens test äl+11).


    cutepenguin skrev 2023-09-22 08:06:59 följande:

     


    Hoppas också det går vägen för oss båda denna gång!! ❤️ 

    Är på ÄL+13 idag. Är framförallt extremt yr (började redan ÄL+8), trött och ömma bröst som började för två dagar sen. Hur mår du? 🥰


  • cutepenguin
    Syskonförsök skrev 2023-09-22 08:13:34 följande:

    Ja verkligen! åh skönt med symtom redan ändå, senast när jag fick missfall kände jag faktiskt ingenting så det känns bra att känna något denna gång. 


    min trötthet började redan äl+7 och håller i sig. Är äl+11 idag och igår började brösten ömma och idag blev jag så illamående av tandkrämen att jag fick kväljningar. 
    försöker hålla koll lite att testen ökar och nojar. har du slutat testa eller testar du också och kollar ökning?
    svårt när en har missfall i bagaget att sitta lugnt i båten❤️bild på testerna från äl+9 (morgon och kväll samt äl+10 och sist dagens test äl+11).


     


    Åh men dom ser ut att öka väldigt fint! 🤩❤️

    Jag kan hålla med! Jag har mycket mer symptom denna gång än sist. Plussade inte förens ÄL+16 sist (tog inget test innan dess) och jag misstänker att embryot redan hade dött då pga att jag hade bruna/rosa-flytningar 4 dagar innan dess som pågick i tre dagar. Och så var embryot bara 3,6mm när jag var inne och gjorde VUL i vecka 9+0. Och 3,6mm stämmer överens med veckan (vecka 4+0 till 4+6). Fick aldrig riktigt symptom sist heller, var trött men det var nog allt. Så känns bra med mer symptom! 😂 Även om det är otroligt jobbigt att vara såhär yr. 


    Jag har bara tagit ett digitalt testa tidigt och så tog jag ett vanligt digitalt imorse som visade gravid 1-2. Har inga stickor hemma och vet inte om jag ska beställa eller bara fortsätta med dom digitala.. Sist när jag fick MA ökade dom väldigt sakta även om de blev väldigt starka till slut 😅 Men känner också att dom där stickorna gör mig stressad.. speciellt när jag haft ett MA redan som du säger. Inte att släppa kontrollen när man råkat ut för det en gång. ❤️ Drömde inatt att jag börjat blöda så vaknade i panik 😂 

  • Daisy123

    Hej! Vi hördes i BIM september tråden :) Mitt bf är 31-maj!
    Grattis till er!! <3 

    Vad tråkigt att höra om era missfall. Jag hade också en för ett halvår sedan. Den gången ökade mina test väldigt sakta, och mf hände i sjätte veckan. Den här gången visade redan det digitala testet 2-3 veckor på bim igår (ÄL+13) så känns som en bättre start helt klart!

    Men när det kommer till symptomer så har jag faktiskt inte så många än.. lite trötthet (men det känner jag mig typ alltid haha) och lite värk i brösten. Sist hade jag yrsel och andfåddhet men det har inte kommit nu.. men det är väl olika för alla, ska försöka inte analysera det för mkt :) Testet jag tog idag var också starkare än det igår, och tempen hög..

    Håller med att stickorna kan göra en stressad! Fortsätter ni testa varje dag? Och tar tempen? Vore också rätt skönt att slippa tänka på det.. 

  • Syskonförsök

    Tack❤️ skönt att höra! 


    ja, skönt med symtom även om de är jobbigt😂 


    usch sådana drömmar är ju inte kul!! :(


    cutepenguin skrev 2023-09-22 08:31:43 följande:

     


    Åh men dom ser ut att öka väldigt fint! 🤩❤️

    Jag kan hålla med! Jag har mycket mer symptom denna gång än sist. Plussade inte förens ÄL+16 sist (tog inget test innan dess) och jag misstänker att embryot redan hade dött då pga att jag hade bruna/rosa-flytningar 4 dagar innan dess som pågick i tre dagar. Och så var embryot bara 3,6mm när jag var inne och gjorde VUL i vecka 9+0. Och 3,6mm stämmer överens med veckan (vecka 4+0 till 4+6). Fick aldrig riktigt symptom sist heller, var trött men det var nog allt. Så känns bra med mer symptom! 😂 Även om det är otroligt jobbigt att vara såhär yr. 


    Jag har bara tagit ett digitalt testa tidigt och så tog jag ett vanligt digitalt imorse som visade gravid 1-2. Har inga stickor hemma och vet inte om jag ska beställa eller bara fortsätta med dom digitala.. Sist när jag fick MA ökade dom väldigt sakta även om de blev väldigt starka till slut 😅 Men känner också att dom där stickorna gör mig stressad.. speciellt när jag haft ett MA redan som du säger. Inte att släppa kontrollen när man råkat ut för det en gång. ❤️ Drömde inatt att jag börjat blöda så vaknade i panik 😂 


    Grattis Daisy och välkommen! ❤️


    jag har massa stickor hemma så fortsätter med dem mest därför, men vet inte hur jag gjort annars! Men skönt att se det öka❤️ fortsätter nog med temp till bim (äl+11 idag så) och testerna till strecken är lika starka och sen ger jag mig tänker jag. Hur tänker ni?


    Tråkigt vi alla haft missfall i bagaget men då är det vår tur nu🌟


     


    Daisy123 skrev 2023-09-22 09:48:07 följande:

    Hej! Vi hördes i BIM september tråden :) Mitt bf är 31-maj!
    Grattis till er!! <3 

    Vad tråkigt att höra om era missfall. Jag hade också en för ett halvår sedan. Den gången ökade mina test väldigt sakta, och mf hände i sjätte veckan. Den här gången visade redan det digitala testet 2-3 veckor på bim igår (ÄL+13) så känns som en bättre start helt klart!

    Men när det kommer till symptomer så har jag faktiskt inte så många än.. lite trötthet (men det känner jag mig typ alltid haha) och lite värk i brösten. Sist hade jag yrsel och andfåddhet men det har inte kommit nu.. men det är väl olika för alla, ska försöka inte analysera det för mkt :) Testet jag tog idag var också starkare än det igår, och tempen hög..

    Håller med att stickorna kan göra en stressad! Fortsätter ni testa varje dag? Och tar tempen? Vore också rätt skönt att slippa tänka på det.. 




  • VeraBengtsson

    Hej! Plussade i fredags, 5 dagar innan BIM. 


    har försökt i flera år, ej skyddat oss på 10 år, en graviditet 2016 som slutade i MA. 


    har haft strulig cykel den senaste månaden, lång cykel och senare ägglossning. Tyckte Jag hade en konstig känsla i kroppen i fredags och tog två ägglossningstest, ett digitalt och en sticka. Jag har aldrig förr fått positiva ägglossningstester (teststräcket har aldrig blivit lika stark som kontrollsträcke, och ej fast glad gubbe på digitala) 
    blev väldigt förvånad när jag fick både glad gubbe och positiv sticka. googlade runt lite och läste att det kan både innebära graviditet eller mens pågång. Pessimist som jag är så trodde jag självklart mens. Men fick en känsla under dagen som sa åt mig å köpa graviditetstest. Köpte ett clearblue digitalt testa tidigt och vanliga stickor från apoteket. CB blev starkt streck innan jag ens tagit upp testet ur kisset, stickan blev inte lika stark men det va ändå där. 


    testet totalt sju gånger nu, får ej jätte starka test, kan ju vara för att jag fortfarande ligger några dagar innan BIM men oron ligger ju där bak i huvet och gnager 

Svar på tråden BF Juni 2024