• Syskonförsök

BF Juni 2024

Hej! 

Startar en tråd för oss som vill följas åt under graviditet 🥰 första barnet, andra barnet, spelar ingen roll. Välkomna allihop! Berätta gärna din resa och vi lägger in en lista med BF datum. Kopiera senaste listan och lägg till ditt namn och BF med en presentation när du anländer till forumet! 

.
  • Svar på tråden BF Juni 2024
  • cutepenguin
    Älskadelillaliv skrev 2023-10-05 10:33:47 följande:

Bokade in ett VUL v9 bara att få se räkan innan KUB. Har sett räkan nyligen med ett litet pickande hjärta 5+6 6+0 men vill bara se de igen. 

fler som är lika hysteriska som mig och inte riktigt kan slappna av under denna tid. 

Jag har också bokat in ett VUL i början av vecka 9. Hade ett MA sist som upptäcktes i vecka 10, och trodde nog jag skulle vara MER nervös och nojig om jag blev gravid igen än jag är. Men tack vare att jag har en himla massa mer symtom känner jag mig ganska lugn 😅 Har testat mindre (inga test som bara ger streck) utan hållt mig till Clearblues digitala med veckoindikator. Sen intalar jag mig själv att oavsett OM det skulle bli ett missfall igen kan jag inte påverka det? Oavsett hur många VUL jag gör eller test jag gör. Jag trodde som sagt INTE jag skulle känna såhär, men jag hoppas verkligen bara på det bästa och det KÄNNS bra denna gången. 🥰 Men nog är jag orolig, kollar efter blod varje gång jag är på toa..

• Ölandstoka

Här är en till! Jag har haft två ma ca vecka 11 så jag har sååå svårt att slappna av. Har ett ultraljud bokat 7+6 men funderar att boka in ett till innan kub. 

Ska prata med min barnmorska om det  då jag mår lite dåligt över att inte kunna njuta och glädjas över graviditeten fullt ut, vill så gärna få bekräftelse på att den fortskrider som den ska lite oftare :)

Älskadelillaliv skrev 2023-10-05 10:33:47 följande:

Bokade in ett VUL v9 bara att få se räkan innan KUB. Har sett räkan nyligen med ett litet pickande hjärta 5+6 6+0 men vill bara se de igen. 

fler som är lika hysteriska som mig och inte riktigt kan slappna av under denna tid. 

• Ölandstoka

Låter som att du  har en jättebra inställning! :) Dela gärna med dig av tips ;)

Jag vet 100% att om det värsta hände skulle jag bli lika ledsen oavsett om jag har njutit fullt ut av graviditeten eller gått och oroat mig hela tiden, så jag blir frustrerad på mig själv att jag inte kan hänge mig lite mer. Har iaf laddat ner några appar och försöker att prata med maken i termer om ?när?, inte ?om? :)

cutepenguin skrev 2023-10-05 11:00:41 följande:

Jag har också bokat in ett VUL i början av vecka 9. Hade ett MA sist som upptäcktes i vecka 10, och trodde nog jag skulle vara MER nervös och nojig om jag blev gravid igen än jag är. Men tack vare att jag har en himla massa mer symtom känner jag mig ganska lugn 😅 Har testat mindre (inga test som bara ger streck) utan hållt mig till Clearblues digitala med veckoindikator. Sen intalar jag mig själv att oavsett OM det skulle bli ett missfall igen kan jag inte påverka det? Oavsett hur många VUL jag gör eller test jag gör. Jag trodde som sagt INTE jag skulle känna såhär, men jag hoppas verkligen bara på det bästa och det KÄNNS bra denna gången. 🥰 Men nog är jag orolig, kollar efter blod varje gång jag är på toa..

• Potatisbulle

Hej!
    Jag plussade idag (!) och hoppar in här 😄 Fyller 30 i december och det är vårat första barn, efter att ha försökt sen november ifjol. Har ett litet brokigt förflutet med utebliven mens i tio år pga ätstörning så har varit orolig att jag kanske inte ens skulle kunna bli gravid på naturlig väg. Så känns helt fantastiskt att det gick till slut! 

Var fullständigt överlycklig hela eftermiddagen (plussade efter jobbet) men nu har jag gått över till att noja över allt som kan gå fel. Blir skönt när det gått några veckor till. 

Enligt Natural Cycles är BF 16 juni ❤️

• Bebis2023

Hej, jag hoppar in här med. Gravid med första barnet efter att ha försökt i 2 år. Skulle precis börja IVF så blev vi gravida i naturlig cykel. Var på VUL igår, blev tillbaka flyttad till 5+2 (trodde jag var 6+1). Man såg bara en hinnsäck och ev gulkropp. Skall tillbaka om 10 dagar, hoppas verkligen se ett hjärta då. Tycker symtomen kommer och går. Ena dagen känner jag inget medan andra dagen gör brösten ont och jag mår illa. Så orolig. 

• JuliaW

Jag plussade igår med ett test tidigt test. Visade snabbt ett tydligt streck. Tog ett digitalt i morse som visade gravid 1-2 😍 Enligt appen beräknad runt mitten på juni men sånt går ju alltid +- 😂 
    Första barnet för oss 🥰

• cutepenguin
    Ölandstoka skrev 2023-10-05 13:40:22 följande:

Låter som att du  har en jättebra inställning! :) Dela gärna med dig av tips ;)

Jag vet 100% att om det värsta hände skulle jag bli lika ledsen oavsett om jag har njutit fullt ut av graviditeten eller gått och oroat mig hela tiden, så jag blir frustrerad på mig själv att jag inte kan hänge mig lite mer. Har iaf laddat ner några appar och försöker att prata med maken i termer om ?när?, inte ?om? :)

Haha jag har nog inga bra tips 😅 Jag trodde verkligen inte jag skulle vara såhär lugn? Förutom att jag kollar efter blod varje gång jag är på toa då. Men jag hade verkligen minimalt med symtom när jag fick MA, så bara att jag har mer symtom känns lugnande. Och att testen med veckoindikator slagit om en vecka tidigare varje gång den här gången. 

Men det är som du säger, oavsett om man njuter eller oroar sig skulle man bli lika ledsen om det inträffar. Så jag har bestämt mig för att njuta av att jag är gravid tills motsatsen bevisas! 🥰❤️ Håller tummarna för oss alla!

• Ölandstoka
    cutepenguin skrev 2023-10-07 13:12:50 följande:

Haha jag har nog inga bra tips 😅 Jag trodde verkligen inte jag skulle vara såhär lugn? Förutom att jag kollar efter blod varje gång jag är på toa då. Men jag hade verkligen minimalt med symtom när jag fick MA, så bara att jag har mer symtom känns lugnande. Och att testen med veckoindikator slagit om en vecka tidigare varje gång den här gången. 

Men det är som du säger, oavsett om man njuter eller oroar sig skulle man bli lika ledsen om det inträffar. Så jag har bestämt mig för att njuta av att jag är gravid tills motsatsen bevisas! 🥰❤️ Håller tummarna för oss alla!

Vad skönt och härligt att känna så! Glad Är så ledsen att jag inte kan komma dit själv. 

Jag har knappt några symtom alls och det är nog det som gör att det inte känns helt hundra. Lite ömma bröst och svullen men jag tar progesteron så det kan lika gärna bero på det. Bara lite drygt  två veckor kvar till ultraljud iaf, det ska bli skönt! 

• liloma

Plussade imorse så hoppar in här! :) Det är andra barnet. Hoppas verkligen det håller sig kvar den här gången <3 (fick ett tidigt missfall i maj). 
    Inte så mycket symtom än mer än att jag känt att det liksom drar lite i livmodern och bara känt på mig att jag är gravid? Förra gången började kaffe smaka blä i vecka 6 så jag var tvungen att sluta, får se om det händer nu också, hehe. 

• rubie

Hej!! Jag hoppar gärna in här, plussade för två veckor sedan ungefär, andra barnet ????🏻 Hade ett tidigt missfall i juni så är inte helt lugn, men hoppas verkligen det ska gå bra hela vägen denna gången. Bf 1/6. 

Har ni några symptom? Jag har molvärk och ont i blygdbenet, förstärkt smak- och luktsinne och humöret är katastrof, eller inte hela tiden men det går väldigt snabbt upp och ner. Senaste timmen har jag bara velat lägga mig i fosterställning och gråta, känner mig SÅ ensam. Var likadant förra graviditeten 🥲 Mådde ganska dåligt psykiskt första 12-14 veckorna. 

Svar på tråden BF Juni 2024