Ölandstoka skrev 2023-10-10 09:53:05 följande:
Grattis!
Har också gjort ivf, vet hur det känns, det är så svårt att tro på det. Hoppas att det landar ordentligt snart och att du kan njuta av det!
En liten off topic fråga.. Tar du Lutinus eller Cyklogest? Och hur länge ska du ta det? Jag blev gravid spontant och självmedicinerar med Cyklogest och jag minns inte hur länge jag höll på sist.
Tack, och ja det är lite konstigt, men håller tummarna att det ska landa och att allt ska gå bra :) Stort grattis till spontan graviditet! Jag började ta Cyklogest två dagar innan insätt och sedan har jag tagit det i tre veckor, tog min sista igår. Verkar dock vara väldigt olika hur länge en tar, på Sahlgrenska där jag går verkar standarden numera vara att en inte får det. Jag deltar i en studie där de undersök om det hjälper alls, (vilket de väl inte riktigt verkar tro att det gör)... Men där finns i alla fall tre grupper, en som inte får det alls, en som får det i tre veckor och en som tar det i sju veckor :) Så antar att du kan ta det så länge det känns bra, upp till vecka 7-8 typ i och med att embryot oftast fått växa i 5 dagar innan insätt :)