• Syskonförsök

BF Juni 2024

Hej! 

Startar en tråd för oss som vill följas åt under graviditet 🥰 första barnet, andra barnet, spelar ingen roll. Välkomna allihop! Berätta gärna din resa och vi lägger in en lista med BF datum. Kopiera senaste listan och lägg till ditt namn och BF med en presentation när du anländer till forumet! 

.
  • Svar på tråden BF Juni 2024
  • Potatisbulle
    rubie skrev 2023-10-08 17:34:24 följande:

Hej!! Jag hoppar gärna in här, plussade för två veckor sedan ungefär, andra barnet ????🏻 Hade ett tidigt missfall i juni så är inte helt lugn, men hoppas verkligen det ska gå bra hela vägen denna gången. Bf 1/6. 

Har ni några symptom? Jag har molvärk och ont i blygdbenet, förstärkt smak- och luktsinne och humöret är katastrof, eller inte hela tiden men det går väldigt snabbt upp och ner. Senaste timmen har jag bara velat lägga mig i fosterställning och gråta, känner mig SÅ ensam. Var likadant förra graviditeten 🥲 Mådde ganska dåligt psykiskt första 12-14 veckorna. 

Välkommen! Jag plussade i fredags. Mina enda symtom hittills är att jag får som attacker av ordentlig mensvärk då och då, har lite ömma bröst, samt att vilopulsen är högre än vanligt och att jag har sovit väldigt dåligt (vet inte om det sista är ett symtom dock). 

• Jossoma

Hej jag bor i Stockholm fyllde idag 39år .Skäms..Vart på en hemsk kryssning med supa supa sprit som följd jag var tydligen i v 4+3 när den dagen hände. (Ångest ångest ångest) jag har bf 11juni enligt räkning... oplanerad och 6e barn ! Jag är dessutom i högrisk då jag är gammal! Men pussen är starka .... läst om alkoholskador men blir ju knäpp i denna djungel.... är det verkligen en orsak att abbortera för den sakens skull? Hur många föddes sjuka egentligen? Ingen skriver om det tyvärr.  Kanske startar egen tråd om den oron! Jag är här iaf! Tack!

• Syskonförsök

min vän drack ganska ordentligt innan hon visste om graviditet (visste först i vecka ?) ut kom en frisk unge. Ingen vet vad som händer det viktiga är att sluta dricka när en vet ❤️

Jossoma skrev 2023-10-09 00:09:04 följande:

Hej jag bor i Stockholm fyllde idag 39år .Skäms..Vart på en hemsk kryssning med supa supa sprit som följd jag var tydligen i v 4+3 när den dagen hände. (Ångest ångest ångest) jag har bf 11juni enligt räkning... oplanerad och 6e barn ! Jag är dessutom i högrisk då jag är gammal! Men pussen är starka .... läst om alkoholskador men blir ju knäpp i denna djungel.... är det verkligen en orsak att abbortera för den sakens skull? Hur många föddes sjuka egentligen? Ingen skriver om det tyvärr.  Kanske startar egen tråd om den oron! Jag är här iaf! Tack!

• sarra1

Hej, jag hoppar gärna in här också :)

Jag är 38 år och plussade för en vecka sedan med vårt andra barn. Vårt första barn tog nästan 2 år att få till och det blev tack vare ivf. Så jag blev lätt chockad när jag plussade på vårt andra försök efter att bara legat en gång, flera dagar innan ägglossning!! Känns nästan som ett skämt, och jag trodde att det var fel på testet. Men testet stämde 😅

Bf är runt 12 Juni enligt min uträkning, men får se vad det blir efter UL. Funderar på att boka in ett tidigt UL/VUL för att se så det verkligen är något där inne. Jag har noll symptom, precis som min förra graviditet. 

Ska bli kul att följa alla här inne och jag hoppas det går bra för alla! 

• liloma
    sarra1 skrev 2023-10-09 16:06:03 följande:

Hej, jag hoppar gärna in här också :)

Jag är 38 år och plussade för en vecka sedan med vårt andra barn. Vårt första barn tog nästan 2 år att få till och det blev tack vare ivf. Så jag blev lätt chockad när jag plussade på vårt andra försök efter att bara legat en gång, flera dagar innan ägglossning!! Känns nästan som ett skämt, och jag trodde att det var fel på testet. Men testet stämde 😅

Bf är runt 12 Juni enligt min uträkning, men får se vad det blir efter UL. Funderar på att boka in ett tidigt UL/VUL för att se så det verkligen är något där inne. Jag har noll symptom, precis som min förra graviditet. 

Ska bli kul att följa alla här inne och jag hoppas det går bra för alla! 

Grattis! 😍 
    Jag har också funderat på att boka in ett tidigt vul, men vet inte. Är så tidigt än också. Enligt app har jag bf någon vecka efter dig :) 
    Jag är 35 år, det är också mitt andra barn. 
  • grimaserar

31 år och väntar mitt första, vi har försökt i tre år och nu blivit gravida genom ivf. Har varit helt inställd på att det inte ska funka på första försöket så har inte riktigt tagit in det. Är varje dag inställd på katastrof. Vet inte riktigt hur jag ska räkna veckorna, men har ultraljud den 30/10, så försöker hålla mig lugn och hoppas på att jag ska landa lite mer om jag får se att allt är okej då, men vågar knappt hoppas. Men är beräknad den 7/9 om allt går vägen 😊

• MimmiJo

Grattis till alla er! Jag hoppar in här, jag också! Är 31 och plussade i söndags. Vecka 4+1 idag enligt appen. Första barnet, men kan inte riktigt njuta pga att jag haft tre tidiga missfall det senaste året? tar progesteron och trombyl den här gången i alla fall, som jag fått utskrivet av läkare :) ultraljud inbokat 23 oktober. Hoppas hoppas hoppas det går vägen! 

• Ölandstoka
    grimaserar skrev 2023-10-10 06:39:50 följande:

31 år och väntar mitt första, vi har försökt i tre år och nu blivit gravida genom ivf. Har varit helt inställd på att det inte ska funka på första försöket så har inte riktigt tagit in det. Är varje dag inställd på katastrof. Vet inte riktigt hur jag ska räkna veckorna, men har ultraljud den 30/10, så försöker hålla mig lugn och hoppas på att jag ska landa lite mer om jag får se att allt är okej då, men vågar knappt hoppas. Men är beräknad den 7/9 om allt går vägen 😊

Grattis! Glad

Har också gjort ivf, vet hur det känns, det är så svårt att tro på det. Hoppas att det landar ordentligt snart och att du kan njuta av det! 

En liten off topic fråga.. Tar du Lutinus eller Cyklogest? Och hur länge ska du ta det? Jag blev gravid spontant och självmedicinerar med Cyklogest och jag minns inte hur länge jag höll på sist. 

• grimaserar
    Ölandstoka skrev 2023-10-10 09:53:05 följande:

Grattis! Glad

Har också gjort ivf, vet hur det känns, det är så svårt att tro på det. Hoppas att det landar ordentligt snart och att du kan njuta av det! 

En liten off topic fråga.. Tar du Lutinus eller Cyklogest? Och hur länge ska du ta det? Jag blev gravid spontant och självmedicinerar med Cyklogest och jag minns inte hur länge jag höll på sist. 

Tack, och ja det är lite konstigt, men håller tummarna att det ska landa och att allt ska gå bra :) Stort grattis till spontan graviditet! Jag började ta Cyklogest två dagar innan insätt och sedan har jag tagit det i tre veckor, tog min sista igår. Verkar dock vara väldigt olika hur länge en tar, på Sahlgrenska där jag går verkar standarden numera vara att en inte får det. Jag deltar i en studie där de undersök om det hjälper alls, (vilket de väl inte riktigt verkar tro att det gör)... Men där finns i alla fall tre grupper, en som inte får det alls, en som får det i tre veckor och en som tar det i sju veckor :) Så antar att du kan ta det så länge det känns bra, upp till vecka 7-8 typ i och med att embryot oftast fått växa i 5 dagar innan insätt :)  
Svar på tråden BF Juni 2024