Inlägg från: Potatisbulle |Visa alla inlägg
  • Potatisbulle

BF Juni 2024

Hej!
    Jag plussade idag (!) och hoppar in här 😄 Fyller 30 i december och det är vårat första barn, efter att ha försökt sen november ifjol. Har ett litet brokigt förflutet med utebliven mens i tio år pga ätstörning så har varit orolig att jag kanske inte ens skulle kunna bli gravid på naturlig väg. Så känns helt fantastiskt att det gick till slut! 

Var fullständigt överlycklig hela eftermiddagen (plussade efter jobbet) men nu har jag gått över till att noja över allt som kan gå fel. Blir skönt när det gått några veckor till. 

Enligt Natural Cycles är BF 16 juni ❤️

• Potatisbulle
    rubie skrev 2023-10-08 17:34:24 följande:

Hej!! Jag hoppar gärna in här, plussade för två veckor sedan ungefär, andra barnet ????🏻 Hade ett tidigt missfall i juni så är inte helt lugn, men hoppas verkligen det ska gå bra hela vägen denna gången. Bf 1/6. 

Har ni några symptom? Jag har molvärk och ont i blygdbenet, förstärkt smak- och luktsinne och humöret är katastrof, eller inte hela tiden men det går väldigt snabbt upp och ner. Senaste timmen har jag bara velat lägga mig i fosterställning och gråta, känner mig SÅ ensam. Var likadant förra graviditeten 🥲 Mådde ganska dåligt psykiskt första 12-14 veckorna. 

Välkommen! Jag plussade i fredags. Mina enda symtom hittills är att jag får som attacker av ordentlig mensvärk då och då, har lite ömma bröst, samt att vilopulsen är högre än vanligt och att jag har sovit väldigt dåligt (vet inte om det sista är ett symtom dock). 

• Potatisbulle

Grattis Villblimamma98! ❤️ Jag väntar också mitt första barn (är 30) och är också fullständigt livrädd för missfall? Hade ångest igårkväll då jag tyckte att symtomen var borta och jag var säker på att det hade hänt något. Men idag är de tillbaka igen 😄 även om jag inte har så många än. 

• Potatisbulle

Känner igen mig sååå i det ni andra skriver. Vill så gärna testa en massa för att se så att det verkar gå bra. Men känns som det mest är bortkastade pengar, jag tänker att skulle något (gud förbjude) vara fel så lär det ju märkas ändå tids nog. Antingen genom blödning eller på ultraljud. För man kan väl inte få missfall utan blödning?

Har försökt sluta att tempa också, blir bara hyperstressad, men tänker att jag ska tempa några gånger i veckan bara för att kunna lugna mig själv med att tempen är fortsatt hög. 

• Potatisbulle
    Villblimamma98 skrev 2023-10-12 05:18:34 följande:

När började ni få symtom? Jag är bara på äl + 11 (v3+4) idag men har upplevt symtom ända sen i måndags men tydligare från igår. Kan man få symtom så tidigt eller inbillar jag mig?

Jag har bland annat fått otroligt mycket finnar, varit väldigt åksjuk (även när jag själv kör), molvärk i mage/ljumske och gaalet trött. Legat i sängen efter jobbet sen i måndags och igår kunde jag inte längre hålla ögonen öppna mer vid 20:30 och gick och lade mig. Jag brukar aldrig sova innan 23 😅

om ni har symtom vad har ni märkt av?

Jag är på 4+4 och känner lite symtom, men inte mycket mer än att det hade kunnat vara så ändå. Har ibland som mensvärk, är extra hungrig, har ömma bröst och högre vilopuls än vanligt. Plus att jag sover jättedåligt och vaknar vid 5 varje morgon. 

Fick symtom på ÄL+9 med kraftig mensvärk. 

• Potatisbulle
    Villblimamma98 skrev 2023-10-13 04:40:02 följande:

Nu är det femte dagen i rad jag vaknar helt klarvaken runt 4?? Så hemskt att vakna så tidigt och inte kunna somna om 😂😅

Haha samma här - jag har vaknat klarvaken klockan 5 varje dag sedan jag plussade 😂 Har läst att det är jättevanligt framförallt i början av graviditeten att sova dåligt. Men kombinationen av det och att jag har slutat dricka kaffe gör ju inte att man blir piggare direkt 😂
  • Potatisbulle
    Villblimamma98 skrev 2023-10-13 05:53:53 följande:

Nej jag är heeeelt slut på dagarna. Och ska nog försöka sluta testa stickor nu och ta ett nytt digitalt i mitten av nästa vecka istället. Börjat överanalysera att strecken inte ökar som det ska och har börjat ställa in mig på att det kanske kommer bli en kemisk😅 hoppas inte!!

Samma här. Så konstigt att kroppen inte prioriterar sömn när den verkligen behövs, men antar att det är för mycket som händer där inne just nu 😅

Oj. Det förstår jag. Jag har inte testat något mer sedan jag plussade även om det är väldigt lockande. Har tänkt göra det några gånger men stoppat mig själv i sista stund just därför att jag tror att det skulle oroa mig mer än det ger. Tänker att jag får reda på tids nog hur det står till och att jag ändå inte kan gör något åt det. Men det är inte lätt. 

• Potatisbulle
    Villblimamma98 skrev 2023-10-16 05:57:09 följande:

Mina tester har fortfarande strecken även om de fortfarande inte blivit så mycket mörkare. Tog ett nytt digitalt idag som fortfarande på äl + 15 sa gravid v 1-2. Är det normalt? jag hade förväntat mig 2-3 eftersom det sa 1-2 på äl + 10? 😭

Jag är verkligen ingen expert på detta men jag tänker att om ägget fäster tidigast runt ÄL+6 (och oftast senare) så borde du på ÄL+10 varit i vecka 1. Då borde du på ÄL+15 vara i vecka 2. Så om min teori stämmer är du ju i vecka 3 tidigast på ÄL+20, kanske ännu några dagar senare. Jag skulle testa om en vecka igen om jag var du 😊

• Potatisbulle

Jag har inte blött någonting (peppar peppar) däremot har jag nästan konstant ont i magen. Lite dovt, värkande, lite överallt i magen (dvs inte enbart långt ner). Igår stack och ilade det långt ner till vänster. Jag har problem med min mage även när jag inte är gravid så jag misstänker att det kanske är tarmarna som gör ont, men jag blir ändå så himla orolig att något är fel. 😔 Är i vecka 5+6 och är minst fem-sex veckor tills ultraljud, kommer inte göra något privat  

Är det någon mer som har ont i magen?

• Potatisbulle
    Villblimamma98 skrev 2023-10-20 11:39:57 följande:
    Ja jag får ont i magen till och från. Även rätt risig i mage..😅

Vad skönt att höra att jag inte är ensam. ❤️ Samma här. Har förstått att det är vanligt. Även om man mest hör om förstoppning. 

• Potatisbulle
    Villblimamma98 skrev 2023-10-21 09:10:56 följande:

Vad kul med tvillingar grattis!

nu har jag pratat med SÖS. Om inte smärtan i buken är borta om en timme så ska jag åka in. Hoppas den avtar. 

Beklagar ❤️

Svar på tråden BF Juni 2024