• MimmiJo

BF Juni 2024

Grattis till alla er! Jag hoppar in här, jag också! Är 31 och plussade i söndags. Vecka 4+1 idag enligt appen. Första barnet, men kan inte riktigt njuta pga att jag haft tre tidiga missfall det senaste året? tar progesteron och trombyl den här gången i alla fall, som jag fått utskrivet av läkare :) ultraljud inbokat 23 oktober. Hoppas hoppas hoppas det går vägen! 

• MimmiJo

#94 - jag har inte skrivit in mig på mvc än utan har kontakt med läkare på gynekologmottagningen istället (pga upprepade missfall) och de har bokat in mig på tidigt ultraljud redan vecka 6+0! Förhoppningsvis ser vi hjärtslag då, sen ska vi fortsätta komma på ultraljud varje vecka fram till vecka 12 bara för att få stilla vår oro. Känns otroligt skönt att de tar ens oro på allvar! <3

• MimmiJo

Jag är så nervös Gråter 

Inatt när jag gick på toa kom det lite blod. Gick ju upp flera gånger efter det och kollade om det kommit mer, kunde verkligen inte somna om! Men inget mer än det lilla än så länge. Jag har dock tre missfall på rad i bagaget och alla har börjat med en liten, liten blödning. Usch, detta känns hemskt!

Har tidigt VUL på måndag (är då i v. 6+0). Hoppas så innerligt att det inte blöder mer i helgen och att vi får se ett litet hjärta slå då.

Någon mer som haft blödningar?

• MimmiJo
    grimaserar skrev 2023-10-20 09:42:36 följande:
    Jag har haft ganska många, några mer rejäla. Brutit ihop och varit säker på att det varit över minst två gånger, en gång hade jag dessutom rejält ont i magen (tror dock att det var magknip av maten jag ätit, men var helt säker på att det var missfall som drog igång just då, smärtan gick över på 5-10 min och jag kände mig som världens dramaqueen). Precis som du har jag haft att det kommer och sedan slutar det. Men var på ett tidigt VUL för en vecka sedan (v.6+2) och allt såg bra ut, de såg till och med ett fladdrande hjärta. Har haft en liten blödning sedan dess, i måndags, så är inte säker på att det går vägen men väntar på mitt nästa VUL som är om vecka. Men mina läkare verkade väldigt lugna trots mina blödningar. De sa att vissa blöder, tror att de pratade om att moderkakan ska utvecklas in i någon muskel typ, men jag var lite uppe i varv efter att ha fått beskedet att allt såg bra ut så jag kan ha missförstått... Sen är det ju inte så mycket att göra mer än att hålla tummarna, men blödningar verkar inte behöva betyda att det är något fel, även om det så klart hade varit oerhört skönt att slippa... Håller tummarna att det ska gå vägen för dig, och att allt ser bra ut på måndag! 
    Åh vad härligt att få se att allt såg bra ut! dela gärna med dig efter nästa VUL också ❤️ 

Det känns ju på något sätt skönt att veta att läkarna inte var bekymrade och att det är fler som blöder där det ändå går vägen. Men min erfarenhet är ju kopplad till att blod leder till missfall, så det är svårt att hålla hoppet uppe just nu. 

Är så glad att jag har mitt VUL inbokat redan på måndag, så att jag förhoppningsvis kan få något slags besked då. 
  • MimmiJo

Jag och min man var på tidigt VUL idag, vecka 6+0. Jag hade lite blödningar i fredags natt och lördags kväll så är ganska orolig att det är början på ännu ett missfall. På ultraljudet såg läkaren tydligt en graviditet (en hinnsäck och gulesäck) och hon sa att storleken motsvarade vilken vecka jag är i. Men hon såg inget embryo :( Hon sa att det kan vara för att det är så tidigt än. Men jag tänker att det måste vara början på ett missfall.

Jag hade så hoppats på att kanske få se hjärtslag så jag kunde få lite lugn i kroppen, men hon bokade in mig på ett nytt besök nästa tisdag (v. 7+1). Har dock börjat blöda igen nu efter VUL så jag ställer in mig på det värsta Gråter

• MimmiJo
    grimaserar skrev 2023-10-26 09:49:08 följande:

Jag har VUL imorgon, vecka 8+2. Är så oerhört nervös. Har haft väldigt mycket blödningar, var dock på VUL v. 6+4 och då såg de hjärtslag. Efter det har jag bara haft en blödning, men då hade jag ont (den var inte jättestor och smärtan pågick i typ fem min, och kan varit magknip, efter det hade bruna flytningar någon dag). Tror liksom att det har gått bra vilket känns jätteläskigt, förra gången var jag säker på att det var över och det var lättare, då kunde jag liksom bara bli glatt överraskad, vilket jag ju blev. Vet inte hur jag ska hålla ihop, vill bara krypa ihop i en liten boll och gråta. Känns typ helt omöjligt att jobba idag, mår dessutom så oerhört illa. Vill tro att mina väldigt tydliga graviditetssymtom är positiva, men är också rädd att kroppen bara tror att jag fortfarande är gravid men att något har hänt... Känner mig som världens töntigaste människa men vill så väldigt gärna att det ska funka. 

Hur har det gått för dig idag? ❤️
Svar på tråden BF Juni 2024