Ölandstoka skrev 2023-10-12 10:17:01 följande:
Vad hemskt, förstår vad du menar att känna sig lurad av din kropp. Det är verkligen olidligt att vänta och jag har samma dilemma som du, funderar på att boka in för ultraljud bara för att få bekräftelse. Jag vill så gärna kunna njuta av och slappna av i graviditeten och jag vet inte om det skulle bli bättre eller egentligen mer stress av fler ultraljud.
Med din bakgrund i och med den ofostriga graviditeten kanske det är skönt att få ett ultraljud lite tidigare. Jag har också gjort ivf och då har det varit ultraljud 7+6 och 7+2.
Hej ❤️
Åh :( dessa känslor är verkligen inte kul.
Jag vill också verkligen bara kunna slappna av och njuta av detta men det känns omöjligt.
jag tror att ett tidigt ultraljud, även om man ännu inte ser hjärtljud skulle göra mig lugn. Att bara få se att där finns ett litet foster som mäter rätt veckomässigt.
Gud så det kan skilja mellan kliniker? Undra varför? Jag känner att 7+ känns fullt rimligt medan 8+ känns som en olidligt lång tid trots att det bara skiljer en vecka haha. Tiden går ju så fruktansvärt långsamt när man är i väntans tider.
Håller mina tummar för oss ✊🏼 måtte detta bara gå bra!!❤️❤️