• Syskonförsök

BF Juni 2024

Hej! 

Startar en tråd för oss som vill följas åt under graviditet 🥰 första barnet, andra barnet, spelar ingen roll. Välkomna allihop! Berätta gärna din resa och vi lägger in en lista med BF datum. Kopiera senaste listan och lägg till ditt namn och BF med en presentation när du anländer till forumet! 

.
  • Svar på tråden BF Juni 2024
  • Tivolit
    Ölandstoka skrev 2023-10-12 10:17:01 följande:
    Vad hemskt, förstår vad du menar  att känna sig lurad av din kropp.  Det är verkligen olidligt att vänta och jag har samma dilemma som du, funderar på att boka in för ultraljud bara för att få bekräftelse.  Jag vill så gärna kunna njuta av och slappna av i graviditeten och jag vet inte om det skulle bli bättre eller egentligen mer stress av fler ultraljud. 

Med din  bakgrund i och med den ofostriga graviditeten kanske det är skönt att få ett ultraljud lite tidigare. Jag har också gjort ivf och då har det varit ultraljud 7+6 och 7+2. 
    Hej ❤️
    Åh :( dessa känslor är verkligen inte kul.
    Jag vill också verkligen bara kunna slappna av och njuta av detta men det känns omöjligt.
    jag tror att ett tidigt ultraljud, även om man ännu inte ser hjärtljud skulle göra mig lugn. Att bara få se att där finns ett litet foster som mäter rätt veckomässigt.

Gud så det kan skilja mellan kliniker? Undra varför? Jag känner att 7+ känns fullt rimligt medan 8+ känns som en olidligt lång tid trots att det bara skiljer en vecka haha. Tiden går ju så fruktansvärt långsamt när man är i väntans tider.

Håller mina tummar för oss ✊🏼 måtte detta bara gå bra!!❤️❤️
  • Villblimamma98

Nu är det femte dagen i rad jag vaknar helt klarvaken runt 4?? Så hemskt att vakna så tidigt och inte kunna somna om 😂😅

• Potatisbulle
    Villblimamma98 skrev 2023-10-13 04:40:02 följande:

Nu är det femte dagen i rad jag vaknar helt klarvaken runt 4?? Så hemskt att vakna så tidigt och inte kunna somna om 😂😅

Haha samma här - jag har vaknat klarvaken klockan 5 varje dag sedan jag plussade 😂 Har läst att det är jättevanligt framförallt i början av graviditeten att sova dåligt. Men kombinationen av det och att jag har slutat dricka kaffe gör ju inte att man blir piggare direkt 😂
  • Villblimamma98

Nej jag är heeeelt slut på dagarna. Och ska nog försöka sluta testa stickor nu och ta ett nytt digitalt i mitten av nästa vecka istället. Börjat överanalysera att strecken inte ökar som det ska och har börjat ställa in mig på att det kanske kommer bli en kemisk😅 hoppas inte!!

• Potatisbulle
    Villblimamma98 skrev 2023-10-13 05:53:53 följande:

Nej jag är heeeelt slut på dagarna. Och ska nog försöka sluta testa stickor nu och ta ett nytt digitalt i mitten av nästa vecka istället. Börjat överanalysera att strecken inte ökar som det ska och har börjat ställa in mig på att det kanske kommer bli en kemisk😅 hoppas inte!!

Samma här. Så konstigt att kroppen inte prioriterar sömn när den verkligen behövs, men antar att det är för mycket som händer där inne just nu 😅

Oj. Det förstår jag. Jag har inte testat något mer sedan jag plussade även om det är väldigt lockande. Har tänkt göra det några gånger men stoppat mig själv i sista stund just därför att jag tror att det skulle oroa mig mer än det ger. Tänker att jag får reda på tids nog hur det står till och att jag ändå inte kan gör något åt det. Men det är inte lätt. 

• Villblimamma98
    Potatisbulle skrev 2023-10-13 05:58:56 följande:

Samma här. Så konstigt att kroppen inte prioriterar sömn när den verkligen behövs, men antar att det är för mycket som händer där inne just nu 😅

Oj. Det förstår jag. Jag har inte testat något mer sedan jag plussade även om det är väldigt lockande. Har tänkt göra det några gånger men stoppat mig själv i sista stund just därför att jag tror att det skulle oroa mig mer än det ger. Tänker att jag får reda på tids nog hur det står till och att jag ändå inte kan gör något åt det. Men det är inte lätt. 

Ja jag är ju ännu bara i v 3+5 så är rädd att det ska bli kemiskt och inte vara kvar till iaf v 5+0. Ska försöka sluta testa och hoppas på det bästa. Som du säger kan jag ändå inte göra något åt vad som händer 🥰
  • grimaserar

Gjorde ett tidigt VUL imorse, efter en ganska rejäl blödning i natt. Är bara i vecka 6+2, och fostret är inte ens 4 veckor. Men de såg det, ett tre millimeter litet riskorn, med ett flimrande litet hjärta. Var säker på att det var över i natt, så är så oerhört tacksam. Håller tummarna för att mitt riskorn ska vilja stanna kvar. 

• Bebis2023

Finns det någon som knappt har några symtom? Har bara sjukt ömma bröstvårtor, inget illamående. VUL på onsdag, hoppas att se ett hjärta som slår. Det känns inte som jag är gravid, vilket tär på psyket. Är i v. 6+2.

• sarra1
    Bebis2023 skrev 2023-10-13 11:07:36 följande:

Finns det någon som knappt har några symtom? Har bara sjukt ömma bröstvårtor, inget illamående. VUL på onsdag, hoppas att se ett hjärta som slår. Det känns inte som jag är gravid, vilket tär på psyket. Är i v. 6+2.

Jag har inte ett endaste symptom. Inte ens lite ömma bröst, ingen molvärk, ja ingenting alls som sagt. Det hade jag inte med mitt första barn heller och den graviditeten fortskred som den skulle.

Alla graviditet är olika och man behöver inte få symptom, även om det såklart är vanligt. Jag försöker tänka att aå länge det inte blöder så är allt lugnt (även en blödning behöver inte betyda katastrof heller såklart)

Jag håller tummarna för dig att du får se ett hjärta ticka nästa vecka 🤞
Svar på tråden BF Juni 2024