Inlägg från: Bebis2023 |Visa alla inlägg
  • Bebis2023

BF Juni 2024

Hej, jag hoppar in här med. Gravid med första barnet efter att ha försökt i 2 år. Skulle precis börja IVF så blev vi gravida i naturlig cykel. Var på VUL igår, blev tillbaka flyttad till 5+2 (trodde jag var 6+1). Man såg bara en hinnsäck och ev gulkropp. Skall tillbaka om 10 dagar, hoppas verkligen se ett hjärta då. Tycker symtomen kommer och går. Ena dagen känner jag inget medan andra dagen gör brösten ont och jag mår illa. Så orolig. 

• Bebis2023

Finns det någon som knappt har några symtom? Har bara sjukt ömma bröstvårtor, inget illamående. VUL på onsdag, hoppas att se ett hjärta som slår. Det känns inte som jag är gravid, vilket tär på psyket. Är i v. 6+2.

• Bebis2023
    sarra1 skrev 2023-10-13 12:16:31 följande:
    Jag har inte ett endaste symptom. Inte ens lite ömma bröst, ingen molvärk, ja ingenting alls som sagt. Det hade jag inte med mitt första barn heller och den graviditeten fortskred som den skulle.

Alla graviditet är olika och man behöver inte få symptom, även om det såklart är vanligt. Jag försöker tänka att aå länge det inte blöder så är allt lugnt (även en blödning behöver inte betyda katastrof heller såklart)

Jag håller tummarna för dig att du får se ett hjärta ticka nästa vecka 🤞
    skönt att jag inte är den enda! Glad
  • Bebis2023

Igår var jag på VUL efter blödningar, fick se ett tickande hjärta! Nu känns det på riktigt, vart så orolig med tanke på att jag inte har några symtom mer än lätt ömmande bröst.

• Bebis2023
    Villblimamma98 skrev 2023-10-17 07:26:47 följande:
    Vad skönt!! Vilken vecka och dag är du i?
    Är i 6+5 Glad
  • Bebis2023
    Mololo skrev 2023-10-17 12:09:42 följande:

så skönt att få se ett tickande hjärta!

Tänkte ringa i veckan och boka ett VUL också. Hade helst velat få en tid om två veckor då det funkar bäst schemamässigt att smita från jobbet, men är bara i vecka 6+0 eller 6+1 då? så kanske är för tidigt för att kunna se?? 

Kanske en aning tidigt, när jag var på privat UL trodde jag att jag var i 6+2 men mätte bara 5+2, såg bara en hinnsäck då, så det är värt att vänta. För väntan efter det ultraljudet till nästa var inte kul? man hinner tänka många katastroftankar haha
  • Bebis2023

Såg ett hjärta slå i v 6+2. Nu i vecka 9+2 visar det sig att det avstannat i 8+2. Hade inga symtom på MA. Hade iofs inga direkta symtom av graviditeten mer än ömma bröst. Är så ledsen, det tog oss två år att bli gravida. Önskar er andra lycka till!

Svar på tråden BF Juni 2024