• Syskonförsök

BF Juni 2024

Hej! 

Startar en tråd för oss som vill följas åt under graviditet 🥰 första barnet, andra barnet, spelar ingen roll. Välkomna allihop! Berätta gärna din resa och vi lägger in en lista med BF datum. Kopiera senaste listan och lägg till ditt namn och BF med en presentation när du anländer till forumet! 

.
  • Svar på tråden BF Juni 2024
  • liloma
    Carmarr skrev 2023-10-16 23:07:40 följande:
    Låter som tröttheten nog är en härlig kombination av alla tre 😂 Jag har tyckt mig känna i kroppen alla andra cykler men då har det inte varit något. Komiskt att i denna när jag gett upp hoppet och var säker på att något var strul med äl så blev jag gravid haha!
    Haha ja, kroppen kan överraska ibland!
    Hur gammalt är ditt första barn? :) 
  • grimaserar
    Bebis2023 skrev 2023-10-17 07:06:17 följande:

Igår var jag på VUL efter blödningar, fick se ett tickande hjärta! Nu känns det på riktigt, vart så orolig med tanke på att jag inte har några symtom mer än lätt ömmande bröst.

Skönt, och grattis till ditt lilla tickande!
  • Bebis2023
    Villblimamma98 skrev 2023-10-17 07:26:47 följande:
    Vad skönt!! Vilken vecka och dag är du i?
    Är i 6+5 Glad
  • Mololo
    Carmarr skrev 2023-10-16 23:11:15 följande:
    Hur gammal är storasyskonet? Vår blir snart 2 år. Planerar att berätta när det börjar bli lite mer säkert och på julafton för familjen ❣️

Vårt storasyskon är 5, så det är ett verkligen efterlängtat syskon, som det tjatats om och önskat efter länge av storesyskonet. Känns fint och spännande att det äntligen händer. Tänkte nog också berätta på julafton för familjen, men för syskonet först så hen får veta lite innan alla andra. :) 

• Mololo
    Bebis2023 skrev 2023-10-17 07:06:17 följande:

Igår var jag på VUL efter blödningar, fick se ett tickande hjärta! Nu känns det på riktigt, vart så orolig med tanke på att jag inte har några symtom mer än lätt ömmande bröst.

så skönt att få se ett tickande hjärta!

Tänkte ringa i veckan och boka ett VUL också. Hade helst velat få en tid om två veckor då det funkar bäst schemamässigt att smita från jobbet, men är bara i vecka 6+0 eller 6+1 då? så kanske är för tidigt för att kunna se?? 

• Bebis2023
    Mololo skrev 2023-10-17 12:09:42 följande:

Tänkte ringa i veckan och boka ett VUL också. Hade helst velat få en tid om två veckor då det funkar bäst schemamässigt att smita från jobbet, men är bara i vecka 6+0 eller 6+1 då? så kanske är för tidigt för att kunna se?? 

Kanske en aning tidigt, när jag var på privat UL trodde jag att jag var i 6+2 men mätte bara 5+2, såg bara en hinnsäck då, så det är värt att vänta. För väntan efter det ultraljudet till nästa var inte kul? man hinner tänka många katastroftankar haha
  • grimaserar
    Mololo skrev 2023-10-17 12:09:42 följande:

Jag var i 6+2 när jag var inne förra veckan (embryot var inte ens en månad pga sen ägglossning), och fick se ett litet hjärta. Knyttet där inne var dock bara 3 millimeter, så det var nog precis så att de kunde upptäcka hjärtat :) 
  • liloma
    grimaserar skrev 2023-10-17 12:47:21 följande:
    Jag var i 6+2 när jag var inne förra veckan (embryot var inte ens en månad pga sen ägglossning), och fick se ett litet hjärta. Knyttet där inne var dock bara 3 millimeter, så det var nog precis så att de kunde upptäcka hjärtat :) 
    Så häftigt att man kan se ett hjärta på nåt så litet! 
  • Carmarr

Vill också göra tidigt ultraljud men behöver vänta iaf 3 veckor till fram tills dess. Låånga veckor kommer det bli. Är det någon av er som vet hur de räknar bf när man har sen ägglossning? Med förra barnet hade jag en rätt standard cykel men nu är min ägglossning ganska sen. Jag fick positivt ägglossningstest på cykeldag 16 🤔 

Min cykel är 25 dagar som oftast med äl på dag 15-18. Räknar dom ändå från mensens sista dag även fast embryot blev till senare än normalt?

• Ölandstoka

Har hört många historier om envisa barnmorskor som absolut ska gå på  dagen för senaste mensen trots att kvinnan vet att ägglossningen var sen. 

Jag är lika envis och typ vägrar säga vilket datum min senaste mens var utan säger när jag hade ägglossning. Jag vet att  mina cykel är oregelbundna och fick ett klockrent positivt äl-test, då tycker jag att det får styra. Inte för att några dagar hit eller dit egentligen spelar roll men känner jag mig säker på när jag hade ägglossning så tycker jag att man ska gå på det. 

Carmarr skrev 2023-10-17 14:46:08 följande:

Vill också göra tidigt ultraljud men behöver vänta iaf 3 veckor till fram tills dess. Låånga veckor kommer det bli. Är det någon av er som vet hur de räknar bf när man har sen ägglossning? Med förra barnet hade jag en rätt standard cykel men nu är min ägglossning ganska sen. Jag fick positivt ägglossningstest på cykeldag 16 🤔 

Min cykel är 25 dagar som oftast med äl på dag 15-18. Räknar dom ändå från mensens sista dag även fast embryot blev till senare än normalt?

Svar på tråden BF Juni 2024