• Syskonförsök

BF Juni 2024

Hej! 

Startar en tråd för oss som vill följas åt under graviditet 🥰 första barnet, andra barnet, spelar ingen roll. Välkomna allihop! Berätta gärna din resa och vi lägger in en lista med BF datum. Kopiera senaste listan och lägg till ditt namn och BF med en presentation när du anländer till forumet! 

.
  • Svar på tråden BF Juni 2024
  • liloma
    Villblimamma98 skrev 2023-10-11 10:41:04 följande:

Känner ni också typ en molvärk/lätt mensvärk? Är så nervös att mensen ska komma så fort jag går på toa..😅❤️

Ja, lite till och från! Känner liksom att det händer något i magen. Kände så förra graviditeten också. Jag fick ett väldigt tidigt missfall i maj och då kände jag mig inte alls gravid på samma sätt som jag gör nu, så hoppas det är positivt. Idag gick jag in i vecka 5, alltid skönt att gå in i en ny vecka, men vill gärna snabbspola några veckor framåt :p förra gången var jag som tröttast v 6-9 ungefär. 
  • grimaserar
    Villblimamma98 skrev 2023-10-11 10:41:04 följande:

Känner ni också typ en molvärk/lätt mensvärk? Är så nervös att mensen ska komma så fort jag går på toa..😅❤️

Jaa... Jag också... Har dessutom haft små blödningar vilket gett mig panik varje gång. Är så extremt ocool. Känns inte som att jag kommer ens våga hoppas innan VUL den 30/10, men det känns så himla långt tills dess... Hade officiell testdag för en vecka sedan, (men testade en vecka tidigt med svagt plus) men känns som att det redan har gått månader 😅 Försöker att inte tänka för mycket men det är svårt när en blir påmind genom molvärk, illamående och uppsvullenhet hela tiden... Ser ut som jag är typ i femte månaden för att jag är så extremt svullen 😅
  • Villblimamma98

Jag ringde barnmorska bara för rådfråga lite saker och blev inbokad på ett gruppmöte redan nästa vecka? Gud så fort detta går 😅 nervöst!

• Shadowpeaches

Hejsan! 
    kikat i tråden då jag fick ett svagt streck förra veckan, imorse plussade jag äntligen tydligt så kände att jag ville testa haka på i tråden Glad

Är 35 och har en 15mån son. Trodde det skulle ta tid att plussa då jag gått på pspruta och haft väldigt oregelbunden mens, men plussade nu efter första försöket. Håller tummar och tår att det ska gå hela vägen Baby har läst så många skräckhistorier om att få svårt att bli gravid samt mf pga psprutan? 

mina symtom hittills är molvärk, illamående och trötthet vilket ju är tydliga tecken och förhoppningsvis bådar det gott Skrattande bf 10juni enligt Preglife och 30maj onödigt flow. Får se vad barnmorskan kommer med för datum! 

• liloma
    Villblimamma98 skrev 2023-10-11 11:16:25 följande:

Jag ringde barnmorska bara för rådfråga lite saker och blev inbokad på ett gruppmöte redan nästa vecka? Gud så fort detta går 😅 nervöst!

Det var snabbt, skönt att komma igång! inte hört om gruppmöte men det är väl olika på olika ställen. Vet du vad det innebär? Annars får du uppdatera nästa vecka hur det gick :)
    Den här gången bokade jag tid hos bm online men jag kom ihåg förra gången, med första barnet, att jag var så nervös när jag skulle ringa och boka tid, för det kändes så konstigt och overkligt 😅 
  • Villblimamma98
    liloma skrev 2023-10-11 14:55:18 följande:
    Det var snabbt, skönt att komma igång! inte hört om gruppmöte men det är väl olika på olika ställen. Vet du vad det innebär? Annars får du uppdatera nästa vecka hur det gick :)
    Den här gången bokade jag tid hos bm online men jag kom ihåg förra gången, med första barnet, att jag var så nervös när jag skulle ringa och boka tid, för det kändes så konstigt och overkligt 😅 
    Ja det kändes märkligt att ringa minst sagt! Haha. Det är information allmänt om typ bra att veta inför graviditeten tror jag? Skulle vara en timme och min man fick också följa med om han hade möjlighet 
  • cutepenguin
    Villblimamma98 skrev 2023-10-11 15:11:18 följande:

Bara sjukt att få gravid på digitalt idag och redan nästa vecka till barnmorska!

Haha ja, jag förstår det! Jag bokade in och hade mitt möte med BM i måndags, när jag var i vecka 6+5. 

• Villblimamma98

Har ni testat med graviditettester efter ert första plus? Känner jag vill testa ett tag framåt för att se att missfall inte är runt hörnet... men hur länge brukar man fortsätta testa?

• cutepenguin
    Villblimamma98
    Jag använde mig enbart av Clearblues digitala veckoindikator. Tog ett test som visade 1-2, sen ett som visade 2-3 och sen ett till sex dagar efter det som visade 3+. I mitt fall bidrog bara de vanliga graviditetstesten som visar streck till en stress. Använde mig av dom innan jag fick MA i juni. Så denna gången använde jag enbart de digitala som visar veckor och tog dom med 5-6 dagars mellanrum så att det ökade som det skulle. 🥰 
Svar på tråden BF Juni 2024