• Vinter01

BF Juni 2024

Hej!
    jag fick positivt test idag på bim. Har testat i en vecka nu helt blankt så trodde inte det gick vägen men sen idag var där ett tydligt streck och köpte även ett cb digital.

bf 9e juni

mannen är bortrest och kommer hem imorgon så lite speciellt att inte ha berättat ännu. jag tänkte slå in testet och ge det som en present 🥰.

det blir vårt tredje barn. dottern blev till på första försöket och sonen på åttonde plus ett missfall. Nu har vi försökt i fyra månader.

man är försiktigt hoppfull och glad :)
  • Vinter01

Jag försöker hålla hemligt så länge det går men är otålig. Föräldrar och närmsta vänner får veta kanske vecka 8-9.

en anna fråga till er, hur mår ni nu? Jag har precis plussat är alltså vecka 5 (4+1). Jag har haft lite molvärk igår och idag men nu på eftermiddagen fått ganska mycket ont. Undrar om det är vanligt.. minns inte detta från mina tidigare graviditeter..
    någon mer med magont ?

• Vinter01

Haha vi försöker hålla det hemligt ett tag till för vår 4 och 7åring, annars vet hela byn snart 😂. 

En helt annan fråga: när tänker ni ringa till MVC för att skriva in er?
    jag känner att man inte vill ringa för tidigt ifall det skulle hända något..

• Vinter01
    cutepenguin skrev 2023-10-02 15:01:06 följande:

Jag bokade en tid 9 oktober, så om exakt en vecka. Är då i vecka 6+5. Vet inte om jag skrivs in då? Sist jag var på det samtalet pratade bm mest om att inte röka, dricka, droger osv. samt tog lite uppgifter om mig. Hon bokade i o för sig in tid för prover och UL i vecka 12-13, så det kanske var inskrivning ändå. 😅 Har dålig koll då det slutade i MA så vet inte steget efter. 

Har även bokat in tidigt UL privat 20 oktober då jag är i vecka 8+2. Skulle det hända något innan dess bokar jag bara av. Men jag hoppas det går vägen den här gången!! 🥰👍🏼

Okej, jo men precis det jag menar med inskrivning!
    jag är bara i vecka 5 (4+2) nu så kanske väntar lite då.

vad skönt med en tidigt UL🥰🙏🏻
  • Vinter01

Går gärna med i fb gruppen, tycker det känns lite lättare än att hänga här 😅. Och den är alltså privat så det finns ingen risk att någon ser att man går med?🙈

Svar på tråden BF Juni 2024