• Carmarr

BF Juni 2024

Plussade precis idag! Vet inte bf än men enligt apparna så blir det slutet på juni 🙈 Är i chock för trodde verkligen att jag inte hade någon ägglossning denna månad och de senaste månaderna har jag haft en lutealfas på 7-9 dagar. Så när jag fick en liten blödning på dag äl+8 tänkte jag att det var mensen. När det inte kom mer än 2 dagar tog jag ett test idag på dag äl+11 med clearblue digitalt testa tidigt och det blev ett ?gravid? 😍 Andra barnet 

• Carmarr

Vad hade ni för tidiga symtom föresten? I och med att jag inte alls trodde att vi lyckades denna månaden heller så kan jag inte minnas att jag känt något tidigt symtom. Det skrämmer mig såklart och gör mig rädd att det inte ska gå hela vägen.. Just nu är jag jätteförkyld dock så all fokus ligger väl där. Men kaffet smakade kaffesump så fick hälla ut idag innan jag gjorde ett test 🙈

• Carmarr
    liloma skrev 2023-10-16 22:08:44 följande:
    Grattis!
    Jag har inte känt så mycket, men lite vag molvärk till och från. Ibland lite vaga spänningar i brösten. Kände liksom i kroppen att det hände nåt och kände bara på mig att jag var gravid, vilket stämde! Är bara i v 5, än så länge kan jag dricka kaffe men förra graviditeten tog det stopp i v 6 eller 7 tror jag. Varit trött men svårt att veta om det beror på graviditet, förkylning eller att jag har en treåring... 😛
    Låter som tröttheten nog är en härlig kombination av alla tre 😂 Jag har tyckt mig känna i kroppen alla andra cykler men då har det inte varit något. Komiskt att i denna när jag gett upp hoppet och var säker på att något var strul med äl så blev jag gravid haha!
  • Carmarr
    Mololo skrev 2023-10-16 22:44:22 följande:

Grattis! Andra barnet för mig också! Längtar till vi kan berätta för storasyskonet! Om nu allt går vägen. ❤️

Har inte känt så mycket symtom än, bara ömma bröst. Men det brukar jag alltid ha sådär innan mens, så hade lika gärna kunnat tro att mensen var på gång om jag inte hade testat positivt. Är fortfarande innan bim, plussade på äl+9 och har bim på onsdag. 

Hur gammal är storasyskonet? Vår blir snart 2 år. Planerar att berätta när det börjar bli lite mer säkert och på julafton för familjen ❣️
  • Carmarr

Vill också göra tidigt ultraljud men behöver vänta iaf 3 veckor till fram tills dess. Låånga veckor kommer det bli. Är det någon av er som vet hur de räknar bf när man har sen ägglossning? Med förra barnet hade jag en rätt standard cykel men nu är min ägglossning ganska sen. Jag fick positivt ägglossningstest på cykeldag 16 🤔 

Min cykel är 25 dagar som oftast med äl på dag 15-18. Räknar dom ändå från mensens sista dag även fast embryot blev till senare än normalt?

• Carmarr
    Mololo skrev 2023-10-17 20:23:12 följande:

Har ni skrivit in er hos barnmorska redan? Jag tror jag var i vecka 8 förra graviditeten då jag gjorde det, men kanske är sent? 

Tycker det låter rimligt! Jag väntar på starkare streck på testen sen ska jag boka en tid så får vi se när det blir. Jag är ju förbi bim med 2 dagar men ändå bara på äl+12 så man vet ju aldrig. Det enda jag tänker ha i åtanke är att det inte ska vara för tätt inpå kub så man får det i tid. 
  • Carmarr
    Mololo skrev 2023-10-17 21:20:02 följande:

Ni som gör kub och nipt, får ni bekosta det själva eller erbjuds det hos er till alla? 

kub erbjuds till alla här. Nipt erbjuds bara vid avvikelse på kub annars får man betala för nipt själv och då kostar det typ 5000kr

• Carmarr

Igår började växtvärken här! Är i vecka 5 enligt appen. Såg att det var några som undrade om det var normalt med ont i magen och det är det! Jag har i princip väntat på magontet för det har känts som att när växtvärken/mensvärken börjar då är det på riktigt, då vågar jag tro på det 🙈 Testen har även dom ökat. Så nu ska jag försöka slappna av och våga tro på att vi ska få ett syskon här hemma 🥰 Har dock inte några andra symtom ännu. Känner mig i övrigt rätt ogravid

• Carmarr
    Livetpålandet16 skrev 2023-10-21 20:56:04 följande:
    Känns växtvärken som mensvärk? 😊 

Ja jag skulle beskriva det som en lätt mensvärk. Det molar och ibland tycker jag att det kan vara på gränsen till ont i korta perioder. Men inte som kraftig mensvärk när man vill ligga dubbelvikt eller behöver ta en värktablett.

Jag är jättedålig på att förklara inser jag nu 😅

• Carmarr
    Mololo skrev 2023-10-21 21:15:52 följande:

grattis!! ❤️

Ja det finns en fb grupp, men har inte gått med än för vill inte riskera att någon jag känner är med och får se innan vi gått ut med graviditeten. Men jag hittar den bara ibland då jag söker. Mycket märkligt  😅 

Har också sett den gruppen men inte gått med av samma anledning 🙈 Vill inte råka avslöja mig på fb haha!
  • Carmarr
    Mololo skrev 2023-10-22 17:51:15 följande:

Jag ska ta cellprov under min graviditet här framöver. Har försökt läsa på lite och det ska tydligen gå bra under graviditetens tidigare del. Men känns ju som att man inte vill dit och peta i onödan.. Någon som har erfarenhet?

Blir också lite orolig att man kan blöda lite efter ett cellprov, och då kommer jag ju få panik över det.. 😬

Jag tror att det är rätt vanligt att bli erbjuden det under graviditeten. Jag gjorde under min förra graviditet och kommer nog göra denna med :) Det är ingen fara att göra det enligt mina erfarenheter iaf
  • Carmarr

Nu var det min tur att börja bli orolig. Jag tycker inte jag har några direkta graviditetssymtom? Har vetat om min graviditet sen äl+11 och nu har det gått två långa veckor (där jag även varit rejääält sjuk och hemma från jobb). Men ingen specifik trötthet eller något.. har mått lite illa de senaste dagarna och kräkts vid något tillfälle men det kan lika gärna vara för att jag svalt mycket slem i förkylningen (förlåt för mycket info haha). Kan inte minnas när jag började må illa när jag bar sonen men det känns ändå som ett bevis på något sätt. Just nu känns det som jag bara inbillar mig alltihop.. är i v5+4 enligt apparna. Har behövt äta penicillin och Alvedon för att bli frisk så är förstås extremt orolig över det också. Även om läkaren sagt att det är okej och verkar vara ok enligt Google med.. åh hjärnspöken. Vet inte vad jag ville med detta så slut på bikt 🥲

• Carmarr
    grimaserar skrev 2023-10-30 11:18:52 följande:
    Min syster har snart gått 8 månader utan minsta tillstymmelse av illamående, hon var lite trött i början men i övrigt har hon knappt märkt att hon är gravid förrän barnet började röra sig typ. Jag är också extremt trött och mår illa men har inte kräkts mer än en gång, och för mig började jag känna ett litet lätt illamående typ vid bim + 10-15 kanske, så inte speciellt mycket tidigare än du är nu. Tänker att det är tidigt, men också att du har varit sjuk vilket säkert gör att det är svårare att känna av vad som är symtom och vad som är sjukdom, och som sagts, vissa får massa symtom och andra inga alls. Och det verkar ju variera mellan olika graviditeter för samma person :) Håller tummarna för dig och tänker att du inte behöver oroa dig för bristen på symtom  :)
    Ja det kanske är så att det varierar.. men de två graviditeterna jag haft så har jag kräkts som bara den (första blev abort och andra blev min son). Därför blir jag förstås nojig över avsaknad av det kraftiga illamåendet ???? Men jag minns ju inte när det kom heller så det kanske är för tidigt. Får boka in ett tidigt ultraljud kanske för att lugna nerverna lite 
  • Carmarr

Oj vet inte varför det blev massor av frågetecken haha! Tror det var en emoji där 

Svar på tråden BF Juni 2024