grimaserar skrev 2023-10-30 11:18:52 följande:
Min syster har snart gått 8 månader utan minsta tillstymmelse av illamående, hon var lite trött i början men i övrigt har hon knappt märkt att hon är gravid förrän barnet började röra sig typ. Jag är också extremt trött och mår illa men har inte kräkts mer än en gång, och för mig började jag känna ett litet lätt illamående typ vid bim + 10-15 kanske, så inte speciellt mycket tidigare än du är nu. Tänker att det är tidigt, men också att du har varit sjuk vilket säkert gör att det är svårare att känna av vad som är symtom och vad som är sjukdom, och som sagts, vissa får massa symtom och andra inga alls. Och det verkar ju variera mellan olika graviditeter för samma person :) Håller tummarna för dig och tänker att du inte behöver oroa dig för bristen på symtom :)
Ja det kanske är så att det varierar.. men de två graviditeterna jag haft så har jag kräkts som bara den (första blev abort och andra blev min son). Därför blir jag förstås nojig över avsaknad av det kraftiga illamåendet ???? Men jag minns ju inte när det kom heller så det kanske är för tidigt. Får boka in ett tidigt ultraljud kanske för att lugna nerverna lite