Hej!
Jag kom in hit av en ren slump efter googling om molvär, och har läst heeela tråden, som till en viss del har hjälpt, och tänkte att jag testar att bli medlem och skriva till er eftersom att mitt tålamod brister snart 😭
Jag har inte fått ett plus men har en del symtom som förvirrar mig, och har haft sedan ÄL+4-5 känns det som, och om jag skulle vara gravid skulle BF vara slutet av juni/början av juli.
Mina första symtom var kort efter ÄL där jag kände av något slags tryck/ömt i livmodern, märktes av när jag sov på sidan, när benet trycktes mot magen och även på gymmet i vissa positioner. Men en vecka efter ÄL så kände jag två dagar i rad molvärk endast på kvällen i en kort stund som påminde mig om mensvärk, som att det skulle vara första dagen av mensen, dvs att mensen skulle komma närsom.
Sedan avtog det lite men jag har fortfarande känt ngt i livmodern liksom (tryck och lite lite smärta osv), och nu senaste 2-3 dagarna har jag känt som lätt mensvärk/molvärk som kommer och då men korta stunder, och min BIM ska vara nu på tors/fre - jag har 31/32-ish dagars cykel.
Andra symtom har varit väldigt ömma bröst och känns/ser större ut än innan vanlig mens, i fredags och i söndags kände jag att mina bröstvårtor brändes från ingenstans och det brukar jag inte ha med vanlig PMS.. sedan hade jag även lite illamående förra veckan (typ när ägget ska ha fästs-ish?) och känner av det väldigt svagt lite då och då, samt väldigt trött sen förra veckan också.. plus mer ökad hunger/aptit och cravings för hönö-kakor? 😂
Men jag vågar inte hoppas/tro ngt för det kan också vara mensen som spökar (fastän jag inte brukar ha såhär tidiga symtom samt känna av så pass i livmodern), för man får ju symtom varje månad innan mensen och senaste 6 månaderna har jag analyserat varje symtom, googlat som fan, tom haft 36 dagars cykel och sen har mensen kommit varje gång..
Så efter denna långa bok (förlåt) men tror ni symtomen kan vara graviditet eller är det pms? Tog Clearblue ultratidigt för en timme sen för blev tokig av mina tankar(och symtom), och borde tagit på morgonurin egentligen men det visade ?Inte gravid? (och kan va för jag testar för tidigt och för låg HCG osv?
Hjälp mig innan jag blir galen haha!