• Syskonförsök

BF Juni 2024

Hej! 

Startar en tråd för oss som vill följas åt under graviditet 🥰 första barnet, andra barnet, spelar ingen roll. Välkomna allihop! Berätta gärna din resa och vi lägger in en lista med BF datum. Kopiera senaste listan och lägg till ditt namn och BF med en presentation när du anländer till forumet! 

.
  • Svar på tråden BF Juni 2024
  • linalundgren1

Jag slutade alltså blöda nästan direkt men det var ämdå ett missfall. Och testerna var som sagt starkt positiva i flera veckor efteråt. Hade jag varit med om samma sak igen hade jag BEGÄRT ett VUL för att dem ska kolla.

• Livetpålandet16
    linalundgren1 skrev 2023-10-24 11:38:17 följande:

Jag slutade alltså blöda nästan direkt men det var ämdå ett missfall. Och testerna var som sagt starkt positiva i flera veckor efteråt. Hade jag varit med om samma sak igen hade jag BEGÄRT ett VUL för att dem ska kolla.

Tack för svar, jag tänker också att jag borde kolla upp de, tråkigt att vänta till vecka 12 eller 14 :/ 
  • linalundgren1
    Livetpålandet16 skrev 2023-10-24 12:38:14 följande:
    Tack för svar, jag tänker också att jag borde kolla upp de, tråkigt att vänta till vecka 12 eller 14 :/ 
    Ja nej precis det är bara orättvist och kroppen kommer ju ge dig symtom från och till isf för den tror ju fortfarande att du är gravid då🥺 men jag blev gravid 3 mån efter mitt MA och sista aborten så jag är 100 att det är er tur nästa gång ❤️ sen kan det ju vara annat också men tycker ändå du ska kolla upp så du inte ska leva i den ovissheten. Kram
  • Livetpålandet16
    linalundgren1 skrev 2023-10-24 12:52:29 följande:
    Ja nej precis det är bara orättvist och kroppen kommer ju ge dig symtom från och till isf för den tror ju fortfarande att du är gravid då🥺 men jag blev gravid 3 mån efter mitt MA och sista aborten så jag är 100 att det är er tur nästa gång ❤️ sen kan det ju vara annat också men tycker ändå du ska kolla upp så du inte ska leva i den ovissheten. Kram
    Tack för peppen❤️ , känner mig dock väldigt besviken då jag även fick ett missfall i juni, i typ exakt samma vecka, så man börjar ju fundera om något är fel , vilket de inte behöver vara men tankarna snurrar. 
  • grimaserar
    Livetpålandet16 skrev 2023-10-24 12:57:44 följande:
    Tack för peppen❤️ , känner mig dock väldigt besviken då jag även fick ett missfall i juni, i typ exakt samma vecka, så man börjar ju fundera om något är fel , vilket de inte behöver vara men tankarna snurrar. 
    Förstår dig verkligen, jag hade också bokat in ett tidigt VUL om jag var du! 
    Som sagt jag har redan varit på ett, och har ett till nu i vecka 8a. Känns väldigt skönt för att inte bli galen. Även om jag nog blir det lite ändå. 
  • zazza91

Hej! 

Jag kom in hit av en ren slump efter googling om molvär, och har läst heeela tråden, som till en viss del har hjälpt, och tänkte att jag testar att bli medlem och skriva till er eftersom att mitt tålamod brister snart 😭

Jag har inte fått ett plus men har en del symtom som förvirrar mig, och har haft sedan ÄL+4-5 känns det som, och om jag skulle vara gravid skulle BF vara slutet av juni/början av juli.

Mina första symtom var kort efter ÄL där jag kände av något slags tryck/ömt i livmodern, märktes av när jag sov på sidan, när benet trycktes mot magen och även på gymmet i vissa positioner. Men en vecka efter ÄL så kände jag två dagar i rad molvärk endast på kvällen i en kort stund som påminde mig om mensvärk, som att det skulle vara första dagen av mensen, dvs att mensen skulle komma närsom. 

Sedan avtog det lite men jag har fortfarande känt ngt i livmodern liksom (tryck och lite lite smärta osv), och nu senaste 2-3 dagarna har jag känt som lätt mensvärk/molvärk som kommer och då men korta stunder, och min BIM ska vara nu på tors/fre - jag har 31/32-ish dagars cykel.

Andra symtom har varit väldigt ömma bröst och känns/ser större ut än innan vanlig mens, i fredags och i söndags kände jag att mina bröstvårtor brändes från ingenstans och det brukar jag inte ha med vanlig PMS.. sedan hade jag även lite illamående förra veckan (typ när ägget ska ha fästs-ish?) och känner av det väldigt svagt lite då och då, samt väldigt trött sen förra veckan också.. plus mer ökad hunger/aptit och cravings för hönö-kakor? 😂

Men jag vågar inte hoppas/tro ngt för det kan också vara mensen som spökar (fastän jag inte brukar ha såhär tidiga symtom samt känna av så pass i livmodern), för man får ju symtom varje månad innan mensen och senaste 6 månaderna har jag  analyserat varje symtom, googlat som fan, tom haft 36 dagars cykel och sen har mensen kommit varje gång.. 

Så efter denna långa bok (förlåt) men tror ni symtomen kan vara graviditet eller är det pms? Tog Clearblue ultratidigt för en timme sen för blev tokig av mina tankar(och symtom), och borde tagit på morgonurin egentligen men det visade ?Inte gravid? (och kan va för jag testar för tidigt och för låg HCG osv? 

Hjälp mig innan jag blir galen haha! 

• grimaserar
    zazza91 skrev 2023-10-24 16:12:19 följande:

Hej! 

Jag kom in hit av en ren slump efter googling om molvär, och har läst heeela tråden, som till en viss del har hjälpt, och tänkte att jag testar att bli medlem och skriva till er eftersom att mitt tålamod brister snart 😭

Jag har inte fått ett plus men har en del symtom som förvirrar mig, och har haft sedan ÄL+4-5 känns det som, och om jag skulle vara gravid skulle BF vara slutet av juni/början av juli.

Mina första symtom var kort efter ÄL där jag kände av något slags tryck/ömt i livmodern, märktes av när jag sov på sidan, när benet trycktes mot magen och även på gymmet i vissa positioner. Men en vecka efter ÄL så kände jag två dagar i rad molvärk endast på kvällen i en kort stund som påminde mig om mensvärk, som att det skulle vara första dagen av mensen, dvs att mensen skulle komma närsom. 

Sedan avtog det lite men jag har fortfarande känt ngt i livmodern liksom (tryck och lite lite smärta osv), och nu senaste 2-3 dagarna har jag känt som lätt mensvärk/molvärk som kommer och då men korta stunder, och min BIM ska vara nu på tors/fre - jag har 31/32-ish dagars cykel.

Andra symtom har varit väldigt ömma bröst och känns/ser större ut än innan vanlig mens, i fredags och i söndags kände jag att mina bröstvårtor brändes från ingenstans och det brukar jag inte ha med vanlig PMS.. sedan hade jag även lite illamående förra veckan (typ när ägget ska ha fästs-ish?) och känner av det väldigt svagt lite då och då, samt väldigt trött sen förra veckan också.. plus mer ökad hunger/aptit och cravings för hönö-kakor? 😂

Men jag vågar inte hoppas/tro ngt för det kan också vara mensen som spökar (fastän jag inte brukar ha såhär tidiga symtom samt känna av så pass i livmodern), för man får ju symtom varje månad innan mensen och senaste 6 månaderna har jag  analyserat varje symtom, googlat som fan, tom haft 36 dagars cykel och sen har mensen kommit varje gång.. 

Så efter denna långa bok (förlåt) men tror ni symtomen kan vara graviditet eller är det pms? Tog Clearblue ultratidigt för en timme sen för blev tokig av mina tankar(och symtom), och borde tagit på morgonurin egentligen men det visade ?Inte gravid? (och kan va för jag testar för tidigt och för låg HCG osv? 

Hjälp mig innan jag blir galen haha! 

Hej och välkommen till tråden! Håller tummarna för att du är gravid, men måste också säga att jag själv haft liknande symtom några gånger när jag innerligt hoppats att jag är gravid. Samtidigt beskriver du de flesta av de symtom som är vanliga som gravid, så det är ju absolut möjligt att du är det! Själv fick jag inte några symtom, förutom trötthet, förrän en vecka efter BIM men det verkar ju vara väldigt individuellt :) Om du har BIM imorgon eller på fredag så borde du ju kunna ta ett testa tidigt clearblue? Där ska en ju kunna testa redan sex dagar innan BIM :) 

Håller som sagt tummarna för dig! 
  • Pico

Mitt första inlägg här, har dock följt tråden sedan jag plussade förra veckan. Hade ÄL 7 okt så har räknat mig fram till ett ungefärligt BF på 28-29/6. Ska till Bm idag för inskrivning. Får se om de vill ha ett VUL också, då min cykel startade redan 12 sept och utifrån det skulle jag ha BF redan 18/6 ish. Vet inte hur mycket de vill lita på mitt ÄL test. 

Till min fråga! Jag har en pulsklocka som nu säger att jag de senaste 2-3 veckorna har en ökad vilopuls. Detta är något jag själv noterade vid min första graviditet (som tyvärr sen slutade i MA i v10) men som jag sen inte tyckte var fallet med andra graviditeten (som resulterade i vår son). Är det fler än jag som haft samma? Eller är det bara en slump Förvånad

• cutepenguin
    Pico skrev 2023-10-26 07:31:45 följande:

Mitt första inlägg här, har dock följt tråden sedan jag plussade förra veckan. Hade ÄL 7 okt så har räknat mig fram till ett ungefärligt BF på 28-29/6. Ska till Bm idag för inskrivning. Får se om de vill ha ett VUL också, då min cykel startade redan 12 sept och utifrån det skulle jag ha BF redan 18/6 ish. Vet inte hur mycket de vill lita på mitt ÄL test. 

Till min fråga! Jag har en pulsklocka som nu säger att jag de senaste 2-3 veckorna har en ökad vilopuls. Detta är något jag själv noterade vid min första graviditet (som tyvärr sen slutade i MA i v10) men som jag sen inte tyckte var fallet med andra graviditeten (som resulterade i vår son). Är det fler än jag som haft samma? Eller är det bara en slump  // Förvånad

Jag är i vecka 8+4 idag och har definitivt fått högre vilopuls. Brukar ligga på 47-50, men senaste veckan har jag legat på 60-63. Det har att göra med att blodvolymen i kroppen ökar vid en graviditet, då hjärtat behöver jobba lite hårdare för att pumpa runt blodet 🥰 Helt normalt med andra ord!

• Jahoppsan5
    Livetpålandet16 skrev 2023-10-24 11:23:21 följande:
    mm är det som känns konstigt, att blödningen slutat. jag tänker att jag ska tänka att de är missfall för att inte bli besviken , fast de blir man ju ändå. 
    hade positivt ägglossningstest cykeldag 15 och 16, trolig befruktning 1 oktober , så kan kanske ändå vara lite tidigt för att få +3. Jag får avvakta och se helt enkelt , men man mår ju piss 
    Men gud vad glad jag är att jag hittade dig!!! Är typ i samma sits som du . Jag får inte heller +3 ser dock ut som att mina test blir svagare? Jag hade ägglossning i samma veva som du med. Fick positivt äl på clearblue den 1 oktober. 
Svar på tråden BF Juni 2024