• Syskonförsök

BF Juni 2024

Hej! 

Startar en tråd för oss som vill följas åt under graviditet 🥰 första barnet, andra barnet, spelar ingen roll. Välkomna allihop! Berätta gärna din resa och vi lägger in en lista med BF datum. Kopiera senaste listan och lägg till ditt namn och BF med en presentation när du anländer till forumet! 

.
  • Svar på tråden BF Juni 2024
  • Mololo
    liloma skrev 2023-10-23 13:20:37 följande:

Jag pluggar den här terminen men ska tillbaka till jobbet i januari så det blir till att berätta för chef och kollegorna då tänker jag, och då kanske det också syns. Om ingen misstänker nåt på julbordet i december :p känns lite kul att kunna vänta med att berätta, hade jag varit på jobbet hade jag nog berättat efter kub, som jag gjorde förra gången. 

Imorgon ska jag berätta för mina föräldrar har jag tänkt :) 

Ni som har barn sen innan, när berättar ni att det ska komma ett syskon? Vi har inte sagt nåt än, känns som det skulle spridas på förskolan etc så väntar tills det känns lite mer säkert. Men det ska bli så roligt att få berätta! 

Tänkte berätta för storasyskonet till jul, men bara då vi är hemma själva på morgonen. Och sen när resten av släkten kommer så får även våra föräldrar veta som en julklapp. 😊 

• Syskonförsök

Vår dotter fick veta direkt men vi trodde faktiskt inte hon helt skulle förstå eller komma ihåg det, men tji fick vi😂 hela förskolan vet säkert men de har inte sagt något åtminstone ;)

liloma skrev 2023-10-23 13:20:37 följande:

Jag pluggar den här terminen men ska tillbaka till jobbet i januari så det blir till att berätta för chef och kollegorna då tänker jag, och då kanske det också syns. Om ingen misstänker nåt på julbordet i december :p känns lite kul att kunna vänta med att berätta, hade jag varit på jobbet hade jag nog berättat efter kub, som jag gjorde förra gången. 

Imorgon ska jag berätta för mina föräldrar har jag tänkt :) 

Ni som har barn sen innan, när berättar ni att det ska komma ett syskon? Vi har inte sagt nåt än, känns som det skulle spridas på förskolan etc så väntar tills det känns lite mer säkert. Men det ska bli så roligt att få berätta! 

• liloma
    Syskonförsök skrev 2023-10-23 18:53:21 följande:

Vår dotter fick veta direkt men vi trodde faktiskt inte hon helt skulle förstå eller komma ihåg det, men tji fick vi😂 hela förskolan vet säkert men de har inte sagt något åtminstone ;)

Haha, det är det jag tänker skulle hända om vi berättade nu, så vi håller ett tag till på det 😅
  • grimaserar
    Livetpålandet16 skrev 2023-10-23 15:32:01 följande:

Ja man blir verkligen knäpp, även fast man vet att man inte kan göra något åt saken.

okej jag förstår, var det dit första Ivf-försök? 

Verkligen, försöker intala mig att jag ändå inte kan göra något så att det bara är att ta en dag i taget. Men det är svårt, mer eller mindre omöjligt. 

Ja, har varit helt inställd på att det inte skulle gå vägen den första, är så väldigt liten chans att det faktiskt skulle funka. Så har mest känt att jag ville få det hör försöket överstökat så att vi faktiskt skulle ha en chans på försök två. Men än så länge går det vägen, men vågar verkligen inte hoppas. 
  • Livetpålandet16
    grimaserar skrev 2023-10-24 08:48:40 följande:
    Verkligen, försöker intala mig att jag ändå inte kan göra något så att det bara är att ta en dag i taget. Men det är svårt, mer eller mindre omöjligt. 

Ja, har varit helt inställd på att det inte skulle gå vägen den första, är så väldigt liten chans att det faktiskt skulle funka. Så har mest känt att jag ville få det hör försöket överstökat så att vi faktiskt skulle ha en chans på försök två. Men än så länge går det vägen, men vågar verkligen inte hoppas. 

Håller verkligen tummarna för dig! 

igårkväll började jag blöda igen och hade i samband med det ont i magen, det varade dock bara i en timme, både smärtan och blodet, och nu har jag inte blödigt något sen dess och har inte längre ont i magen, känner dock illamående idag igen , denna symptom har varit försvunnen i några dagar. så nu vet jag inte vad jag ska tro? tog ett digitalt test imorse igen, även fast jag sa att jag skulle vänta till söndag , visar fortfarande 2-3 och är idag i vecka 5+2 , tog även en testremsa från RFSU som visade ett strakt streck, så förvirrad. 

vad tror ni? Är det missfall? 

• grimaserar
    Livetpålandet16 skrev 2023-10-24 09:30:20 följande:

Håller verkligen tummarna för dig! 

igårkväll började jag blöda igen och hade i samband med det ont i magen, det varade dock bara i en timme, både smärtan och blodet, och nu har jag inte blödigt något sen dess och har inte längre ont i magen, känner dock illamående idag igen , denna symptom har varit försvunnen i några dagar. så nu vet jag inte vad jag ska tro? tog ett digitalt test imorse igen, även fast jag sa att jag skulle vänta till söndag , visar fortfarande 2-3 och är idag i vecka 5+2 , tog även en testremsa från RFSU som visade ett strakt streck, så förvirrad. 

vad tror ni? Är det missfall? 

Oj så svårt. Jag hade rejält ont en gång när jag blödde, utan att det var missfall... Och jag tänker ändå att det låter hoppfullt att det slutar. Håller verkligen tummarna för dig! Men förstår också att du får whiplash skador av att slängas mellan hopp och förtvivlan. Det är oerhört påfrestanande. Jag bestämde mig till slut för att typ stänga av medan jag fortfarande blödde, att anta att det inte gått vägen för jag orkade inte mer.  

Låter väl inte helt konstigt om ditt embryo skulle vara någonstans vecka 2-3 om du är i vecka fem? Jag är i vecka 7+6 och mitt embryo är i vecka 5+2. Men det beror ju lite på hur tidig ägglossning du har...  
  • liloma

Usch idag kom illamåendet som ett brev på posten. Inte jättefarligt, men en konstant vag illamåendekänsla. Vill äta men är inte sugen på något. Hade jag bara kunnat vara hemma hade det inte gjort så mycket men så funkar det ju inte riktigt i livet... Har iaf laddat med salta kexs i väskan! Har ni några bra tips? 

• Livetpålandet16
    grimaserar skrev 2023-10-24 11:04:07 följande:
    Oj så svårt. Jag hade rejält ont en gång när jag blödde, utan att det var missfall... Och jag tänker ändå att det låter hoppfullt att det slutar. Håller verkligen tummarna för dig! Men förstår också att du får whiplash skador av att slängas mellan hopp och förtvivlan. Det är oerhört påfrestanande. Jag bestämde mig till slut för att typ stänga av medan jag fortfarande blödde, att anta att det inte gått vägen för jag orkade inte mer.  

Låter väl inte helt konstigt om ditt embryo skulle vara någonstans vecka 2-3 om du är i vecka fem? Jag är i vecka 7+6 och mitt embryo är i vecka 5+2. Men det beror ju lite på hur tidig ägglossning du har...  
    mm är det som känns konstigt, att blödningen slutat. jag tänker att jag ska tänka att de är missfall för att inte bli besviken , fast de blir man ju ändå. 
    hade positivt ägglossningstest cykeldag 15 och 16, trolig befruktning 1 oktober , så kan kanske ändå vara lite tidigt för att få +3. Jag får avvakta och se helt enkelt , men man mår ju piss 
  • linalundgren1
    Livetpålandet16 skrev 2023-10-24 11:23:21 följande:
    mm är det som känns konstigt, att blödningen slutat. jag tänker att jag ska tänka att de är missfall för att inte bli besviken , fast de blir man ju ändå. 
    hade positivt ägglossningstest cykeldag 15 och 16, trolig befruktning 1 oktober , så kan kanske ändå vara lite tidigt för att få +3. Jag får avvakta och se helt enkelt , men man mår ju piss 
    Jag vill inte ge dig några dåliga besked. Men när jag fick missfall i v6 hade jag en ganska liten blödning som ändå avtog men alla graviditetstest visade ju positivt ända fram till Ultraljudet v14 Där de såg en ofostrig graviditet. så jag hade bokat in vaginalt ultraljud för att kolla för det låter annars som ett MA som jag fick 🥺
  • grimaserar
    Livetpålandet16 skrev 2023-10-24 11:23:21 följande:
    Ja men då har du ungefär samma ägglossning som jag, jag fick på dag 16 tror jag. Så då är det ju absolut inte konstigt om du inte är 3+ än, du har ju troligen blivit befruktad dag 17-18 typ. Och då är ju embryot 2+5,6, men jag tänker att det ju inte heller vore konstigt om testet inte är helt exakt, utan någon dag off. Jag skulle avvakta lite, tog som sagt ett test själv igår för att vara säker en vecka efter min senaste blödning, så fattar verkligen varför du gör det, men samtidigt så blir en ju nästan bara mer förvirrad. Så låter smart att avvakta till söndag, då borde det ju slagit om. Jag försöker avvakta och inte tänka så mycket till min nästa VUL, på fredag, innan jag tror något. Men eftersom jag inte blött på en vecka så är jag nu helt inställd på att allt är bra, vilket gör mig livrädd, har nästan känts lättare att vara inställd på att det inte funkar, då kan jag åtminstone bli positivt överraskad. 
Svar på tråden BF Juni 2024