liloma skrev 2023-10-10 11:56:21 följande:
Har ni bokat in besök på mvc än? Jag bokade tid om exakt en månad. Dagarna gick långsamt mellan ÄL och test, men nu känns det som att det går lika långsamt igen, hehe, vill bara klara av den här första tiden känner jag! Men jag ska försöka njuta och inte oroa mig för mycket, det går ju liksom ändå inte att påverka. Men det är svårt :p
Imorse tog jag ett digitalt test för att bekräfta mitt andra testa tidigt-test från i söndags, det är något speciellt med att det står "gravid" där.
Bokat in ett digitalt möte på fredag. Antar att de mest kommer vilja prata om att jag inte ska dricka alkohol eller röka typ, och lite annat en bör tänka på... Men jag håller med, inskrivning är först vecka tio vilket känns orimligt långt bort, har ultraljud vecka 8a, och känns som att jag inte kommer våga hoppas på att det ska gå vägen förrän vecka 13.. Försöker också att inte oroa mig, men det är lättare sagt en gjort :P
Och jag håller med, tycker också att det kändes lite mer på riktigt när jag tog ett digitalt test och fick fram gravid och veckorna :)