• liloma

BF Juni 2024

Plussade imorse så hoppar in här! :) Det är andra barnet. Hoppas verkligen det håller sig kvar den här gången <3 (fick ett tidigt missfall i maj). 
    Inte så mycket symtom än mer än att jag känt att det liksom drar lite i livmodern och bara känt på mig att jag är gravid? Förra gången började kaffe smaka blä i vecka 6 så jag var tvungen att sluta, får se om det händer nu också, hehe. 

• liloma
    sarra1 skrev 2023-10-09 16:06:03 följande:

Hej, jag hoppar gärna in här också :)

Jag är 38 år och plussade för en vecka sedan med vårt andra barn. Vårt första barn tog nästan 2 år att få till och det blev tack vare ivf. Så jag blev lätt chockad när jag plussade på vårt andra försök efter att bara legat en gång, flera dagar innan ägglossning!! Känns nästan som ett skämt, och jag trodde att det var fel på testet. Men testet stämde 😅

Bf är runt 12 Juni enligt min uträkning, men får se vad det blir efter UL. Funderar på att boka in ett tidigt UL/VUL för att se så det verkligen är något där inne. Jag har noll symptom, precis som min förra graviditet. 

Ska bli kul att följa alla här inne och jag hoppas det går bra för alla! 

Grattis! 😍 
    Jag har också funderat på att boka in ett tidigt vul, men vet inte. Är så tidigt än också. Enligt app har jag bf någon vecka efter dig :) 
    Jag är 35 år, det är också mitt andra barn. 
  • liloma

Har ni bokat in besök på mvc än? Jag bokade tid om exakt en månad. Dagarna gick långsamt mellan ÄL och test, men nu känns det som att det går lika långsamt igen, hehe, vill bara klara av den här första tiden känner jag! Men jag ska försöka njuta och inte oroa mig för mycket, det går ju liksom ändå inte att påverka. Men det är svårt :p

Imorse tog jag ett digitalt test för att bekräfta mitt andra testa tidigt-test från i söndags, det är något speciellt med att det står "gravid" där. 

• liloma
    Villblimamma98 skrev 2023-10-11 05:00:12 följande:

Hej!

Jag är 25 år och har precis plussat med två digitala idag på äl + 10 och försök nummer 5. Tyckte mig se svaga streck på mina tester redan vid äl + 8 och igår kväll vid äl + 9. Jag är superglad men också lite rädd samtidigt för har ingen barn sedan innan. Hoppas innerligt att det inte blir en kemisk graviditet eller missfall... är så rädd för det..  mina symtom hittils har varit extremt dålig hy och mycket finnar, vallningar, konstig känsla i kroppen typ samt åksjuka! 😀

känner att jag har så mycket frågor och funderingar haha...

Stort grattis! ❤️ 
  • liloma
    Villblimamma98 skrev 2023-10-11 10:41:04 följande:

Känner ni också typ en molvärk/lätt mensvärk? Är så nervös att mensen ska komma så fort jag går på toa..😅❤️

Ja, lite till och från! Känner liksom att det händer något i magen. Kände så förra graviditeten också. Jag fick ett väldigt tidigt missfall i maj och då kände jag mig inte alls gravid på samma sätt som jag gör nu, så hoppas det är positivt. Idag gick jag in i vecka 5, alltid skönt att gå in i en ny vecka, men vill gärna snabbspola några veckor framåt :p förra gången var jag som tröttast v 6-9 ungefär. 
  • liloma
    Villblimamma98 skrev 2023-10-11 11:16:25 följande:

Jag ringde barnmorska bara för rådfråga lite saker och blev inbokad på ett gruppmöte redan nästa vecka? Gud så fort detta går 😅 nervöst!

Det var snabbt, skönt att komma igång! inte hört om gruppmöte men det är väl olika på olika ställen. Vet du vad det innebär? Annars får du uppdatera nästa vecka hur det gick :)
    Den här gången bokade jag tid hos bm online men jag kom ihåg förra gången, med första barnet, att jag var så nervös när jag skulle ringa och boka tid, för det kändes så konstigt och overkligt 😅 
  • liloma
    Villblimamma98 skrev 2023-10-11 17:16:34 följande:

Har ni testat med graviditettester efter ert första plus? Känner jag vill testa ett tag framåt för att se att missfall inte är runt hörnet... men hur länge brukar man fortsätta testa?

Jag har tagit 2 test (ett vanligt och ett digitalt) och tror inte jag kommer ta något mer. Med första barnet tog jag också 2 test. Försöker öva på att släppa kontrollen över det jag inte kan påverka, även om det är svårt!
  • liloma
    Villblimamma98 skrev 2023-10-12 05:18:34 följande:

När började ni få symtom? Jag är bara på äl + 11 (v3+4) idag men har upplevt symtom ända sen i måndags men tydligare från igår. Kan man få symtom så tidigt eller inbillar jag mig?

Jag har bland annat fått otroligt mycket finnar, varit väldigt åksjuk (även när jag själv kör), molvärk i mage/ljumske och gaalet trött. Legat i sängen efter jobbet sen i måndags och igår kunde jag inte längre hålla ögonen öppna mer vid 20:30 och gick och lade mig. Jag brukar aldrig sova innan 23 😅

om ni har symtom vad har ni märkt av?

Jag känner mest av lite vag molvärk till och från. Känt mig trött men vet inte beror på graviditeten, eller att jag är lite förkyld och sovit rätt dåligt på sistone. Vill må så bra som möjligt men vill ändå känna att det händer nåt 😅 

Jag tror absolut man kan känna så tidigt, det är ju så olika. Vissa känner direkt och mycket, vissa känner knappt nånting. Det är bara att lyssna på kroppen och hänga med ❤️
  • liloma
    JustLikeHoney skrev 2023-10-13 16:37:50 följande:

Lycka till alla andra, jag har fått missfall som startade i onsdags. Var bara v 5+3 men sorgligt ändå. 

Beklagar 💔
Svar på tråden BF Juni 2024