• Syskonförsök

BF Juni 2024

Hej! 

Startar en tråd för oss som vill följas åt under graviditet 🥰 första barnet, andra barnet, spelar ingen roll. Välkomna allihop! Berätta gärna din resa och vi lägger in en lista med BF datum. Kopiera senaste listan och lägg till ditt namn och BF med en presentation när du anländer till forumet! 

.
  • Svar på tråden BF Juni 2024
  • Mololo
    Pepsin skrev 2023-10-21 20:09:33 följande:

Jag plussade idag!! Efter flera års (halvhjärtade) syskonförsök och ett missfall. Helt chockad och lycklig! clearblue visade 2-3 veckor så verkar stämma rätt bra! V 4+3 och bf 26 juni! 

Finns det någon grupp skapad på fb? Var (är) med i en så himla trevlig grupp med ca 40 medlemmar från min första graviditet. :) 

grattis!! ❤️

Ja det finns en fb grupp, men har inte gått med än för vill inte riskera att någon jag känner är med och får se innan vi gått ut med graviditeten. Men jag hittar den bara ibland då jag söker. Mycket märkligt  😅 

• Pepsin
    Mololo skrev 2023-10-21 21:15:52 följande:

grattis!! ❤️

Ja det finns en fb grupp, men har inte gått med än för vill inte riskera att någon jag känner är med och får se innan vi gått ut med graviditeten. Men jag hittar den bara ibland då jag söker. Mycket märkligt  😅 

Men är det en fbgrupp för just Oss från familjeliv? :) för är en sån liten gemytlig grupp jag tänker mig :))
  • Carmarr
    Livetpålandet16 skrev 2023-10-21 20:56:04 följande:
    Känns växtvärken som mensvärk? 😊 

Ja jag skulle beskriva det som en lätt mensvärk. Det molar och ibland tycker jag att det kan vara på gränsen till ont i korta perioder. Men inte som kraftig mensvärk när man vill ligga dubbelvikt eller behöver ta en värktablett.

Jag är jättedålig på att förklara inser jag nu 😅

• Carmarr
    Mololo skrev 2023-10-21 21:15:52 följande:

grattis!! ❤️

Har också sett den gruppen men inte gått med av samma anledning 🙈 Vill inte råka avslöja mig på fb haha!
  • Villblimamma98

Uppdatering. Hamnade hos gynakuten pga ont vid äggstocken men den såg normal ut. Bekräftat missfall, HCG bara på 4 och inget syns i livmodern. Men men, åtminstone inget utomkvedshavandeskap!

• MiniRodini
    Villblimamma98 skrev 2023-10-21 23:27:27 följande:

Uppdatering. Hamnade hos gynakuten pga ont vid äggstocken men den såg normal ut. Bekräftat missfall, HCG bara på 4 och inget syns i livmodern. Men men, åtminstone inget utomkvedshavandeskap!

Åh sån tur att det inte var utomkveds ♥️ Har följt Er tråd fast jag har BF i Maj, och blev så rädd för din skull att du skulle va med om det jag va med om i juli. Jag fick också ?missfall? trodde jag, blödde massor och klumpar i vecka 6+0. Sen slutade blödningen och jag fick superont i höger äggstäck. Stod ut en dygn hemma med alvedon+ipren i fulldos (hade ju ändå fått missfall, så va inte rädd att ta tabletter). På gynakuten (då i 6+4)  kunde de konstatera att graviditeten satt i äggledaren, vilket förklarade smärtan? Ajaj. Så verkligen skönt att du slapp det ♥️ 
    Jag blev gravid ganska snabbt efter, så håller verkligen tummarna för att det går fort för dig också 🙏♥️ Kram

Sorry för kidnappning av tråden 😉
  • Villblimamma98
    MiniRodini skrev 2023-10-22 07:23:19 följande:
    Åh sån tur att det inte var utomkveds ♥️ Har följt Er tråd fast jag har BF i Maj, och blev så rädd för din skull att du skulle va med om det jag va med om i juli. Jag fick också ?missfall? trodde jag, blödde massor och klumpar i vecka 6+0. Sen slutade blödningen och jag fick superont i höger äggstäck. Stod ut en dygn hemma med alvedon+ipren i fulldos (hade ju ändå fått missfall, så va inte rädd att ta tabletter). På gynakuten (då i 6+4)  kunde de konstatera att graviditeten satt i äggledaren, vilket förklarade smärtan? Ajaj. Så verkligen skönt att du slapp det ♥️ 
    Jag blev gravid ganska snabbt efter, så håller verkligen tummarna för att det går fort för dig också 🙏♥️ Kram

Sorry för kidnappning av tråden 😉
    Tack för att du berättade! Är väldigt tacksam att det inte var utomkveds  hoppas det går snabbt ahh bli gravid igen 🥲❤️
  • Livetpålandet16
    Villblimamma98 skrev 2023-10-21 23:27:27 följande:

Beklagar ❤️????? får se hur det går för min graviditet , har kommit blod nu i tre dagar, inte super mycket men ändå mer än ?bara? spotting, dock ingen smärta i magen men upplever också att illamåendet försvunnit. ingen bra känsla för detta och extra orolig i och med att jag också fick ett missfall i juni detta år 😢
  • Mololo

Jag ska ta cellprov under min graviditet här framöver. Har försökt läsa på lite och det ska tydligen gå bra under graviditetens tidigare del. Men känns ju som att man inte vill dit och peta i onödan.. Någon som har erfarenhet?

Blir också lite orolig att man kan blöda lite efter ett cellprov, och då kommer jag ju få panik över det.. 😬

• grimaserar
    Livetpålandet16 skrev 2023-10-22 15:26:00 följande:
    Beklagar ❤️????? får se hur det går för min graviditet , har kommit blod nu i tre dagar, inte super mycket men ändå mer än ?bara? spotting, dock ingen smärta i magen men upplever också att illamåendet försvunnit. ingen bra känsla för detta och extra orolig i och med att jag också fick ett missfall i juni detta år 😢
    Håller tummarna för dig! Om det gör dig lugnare har jag blött ganska rejält från och till hela förra veckan. Var säker på att det var över, men allt såg bra ut på VUL. Sen är det ju tidigt så vad som helst kan fortfarande hända, men blödningar behöver åtminstone inte innebära något fel :) 
Svar på tråden BF Juni 2024