• Mololo

BF Juni 2024

Hej. Jag har precis plussat i morse!! ❤️ 

Är bara på äl+9, men ska på fest med alkohol ikväll så ville ta ett test för säkerhets skull. Tog ett testa-tidigt. Så chokad när det visade ?gravid?!!! 🤩 

Jag har barn sedan tidigare, men det blir sambons första. Känns lite läskigt och man vågar inte riktigt ta ut glädjen än, så rädd att något ska hinna hända innan första trimestern är slut. 

Bf någon gång mellan 25-28 juni. 

• Mololo

Och mina vanliga test visar inte ens positivt än. Bara Testa-tidigt testen.. blir sjukt jäkla nojig över det.. 😬
    Är dock bara på äl+10 än, och bim är först på onsdag. Så får väl avvakta till dess och se?

• Mololo

Dock så tog jag ett nytt vanligt RFSU-test i morse som visade svagt positivt. Så kanske fortsätter testa och se. Har två digitala med veckor som jag tänkte ta med nån veckas mellanrum också. :)

Detta är idag på bim-3. Så nu syns det ju ändå!

• Mololo
    Kroonkan skrev 2023-10-03 12:49:37 följande:

Ja gruppen heter så. Gud det var så längesen jag använde familjeliv så är lite dålig på hur man svarar mm 😅. Mvh 

Syskonförsök skrev 2023-10-03 12:26:01 följande:

Är det den som heter gravid och bf juni 2024?

hittar inte gruppen, går det länka eller nåt? 🤔

• Mololo
    bananskal123 skrev 2023-10-16 21:03:17 följande:

Halloj! Fick reda på igår att jag är gravid, har BF 19 juni. Fick ett missfall i mars så jag hoppas verkligen min lilla vill stanna kvar ❤️ Jag är 23 år och detta blir min första bebis 😄 Mina symtom har varit trötthet sedan ÄL+3, fryser KONSTANT, ömma bröstvårtor och svullna bröst, jättearg på sambon utan anledning, illamående och en craving för mjölk haha c: 

Grattis och välkommen 😁
  • Mololo
    Carmarr skrev 2023-10-16 22:03:37 följande:

Vad hade ni för tidiga symtom föresten? I och med att jag inte alls trodde att vi lyckades denna månaden heller så kan jag inte minnas att jag känt något tidigt symtom. Det skrämmer mig såklart och gör mig rädd att det inte ska gå hela vägen.. Just nu är jag jätteförkyld dock så all fokus ligger väl där. Men kaffet smakade kaffesump så fick hälla ut idag innan jag gjorde ett test 🙈

Grattis! Andra barnet för mig också! Längtar till vi kan berätta för storasyskonet! Om nu allt går vägen. ❤️

Har inte känt så mycket symtom än, bara ömma bröst. Men det brukar jag alltid ha sådär innan mens, så hade lika gärna kunnat tro att mensen var på gång om jag inte hade testat positivt. Är fortfarande innan bim, plussade på äl+9 och har bim på onsdag. 

• Mololo
    Carmarr skrev 2023-10-16 23:11:15 följande:
    Hur gammal är storasyskonet? Vår blir snart 2 år. Planerar att berätta när det börjar bli lite mer säkert och på julafton för familjen ❣️

Vårt storasyskon är 5, så det är ett verkligen efterlängtat syskon, som det tjatats om och önskat efter länge av storesyskonet. Känns fint och spännande att det äntligen händer. Tänkte nog också berätta på julafton för familjen, men för syskonet först så hen får veta lite innan alla andra. :) 

• Mololo
    Bebis2023 skrev 2023-10-17 07:06:17 följande:

Igår var jag på VUL efter blödningar, fick se ett tickande hjärta! Nu känns det på riktigt, vart så orolig med tanke på att jag inte har några symtom mer än lätt ömmande bröst.

så skönt att få se ett tickande hjärta!

Tänkte ringa i veckan och boka ett VUL också. Hade helst velat få en tid om två veckor då det funkar bäst schemamässigt att smita från jobbet, men är bara i vecka 6+0 eller 6+1 då? så kanske är för tidigt för att kunna se?? 

• Mololo

Har ni skrivit in er hos barnmorska redan? Jag tror jag var i vecka 8 förra graviditeten då jag gjorde det, men kanske är sent? 

• Mololo

Ni som gör kub och nipt, får ni bekosta det själva eller erbjuds det hos er till alla? 

Svar på tråden BF Juni 2024