• Syskonförsök

BF Juni 2024

Hej! 

Startar en tråd för oss som vill följas åt under graviditet 🥰 första barnet, andra barnet, spelar ingen roll. Välkomna allihop! Berätta gärna din resa och vi lägger in en lista med BF datum. Kopiera senaste listan och lägg till ditt namn och BF med en presentation när du anländer till forumet! 

.
  • Svar på tråden BF Juni 2024
  • Livetpålandet16
    grimaserar skrev 2023-10-22 20:53:59 följande:
    Håller tummarna för dig! Om det gör dig lugnare har jag blött ganska rejält från och till hela förra veckan. Var säker på att det var över, men allt såg bra ut på VUL. Sen är det ju tidigt så vad som helst kan fortfarande hända, men blödningar behöver åtminstone inte innebära något fel :) 
    Tack! Hoppas verkligen det går bra denna gång 🙏🏻 skönt att det såg bra ut på VUL, vilken vecka är du i? 😊 
  • Carmarr
    Mololo skrev 2023-10-22 17:51:15 följande:

Jag ska ta cellprov under min graviditet här framöver. Har försökt läsa på lite och det ska tydligen gå bra under graviditetens tidigare del. Men känns ju som att man inte vill dit och peta i onödan.. Någon som har erfarenhet?

Blir också lite orolig att man kan blöda lite efter ett cellprov, och då kommer jag ju få panik över det.. 😬

Jag tror att det är rätt vanligt att bli erbjuden det under graviditeten. Jag gjorde under min förra graviditet och kommer nog göra denna med :) Det är ingen fara att göra det enligt mina erfarenheter iaf
  • liloma

Är i valet och kvalet om jag ska göra ett tidigt ultraljud eller inte... Å ena sidan skönt att se om/att det är någonting där, å andra sidan försöka släppa kontrollen och lita på kroppen och vänta till det är dags för kub, som i förra graviditeten (och att det kostar en del såklart). 

Känner inte av så mycket symtom men lite smått, gissar att det kommer lite mer nu under veckan om det följer samma mönster som förra gången. Går in i vecka 7 på onsdag enligt appens beräkning. Hur tänker ni med tidigt ultraljud? 

• Mololo

Vad säger ni för anledning till jobbet när ni ska åka till BM eller för att göra VUL? Känns ju alldeles för tidigt för att berätta om graviditeten, så måste ha en bra lögn redo haha. Har redan nyligen varit hos tandläkaren, inbokat cellprov, och allt sånt som man annars kan skylla på.. 😬 😂

Folk är så nyfikna, och de vet att jag har barnlängtan, så de kommer börja spekulera ifall jag bara säger att jag har ett läkarbesök.. 🙄 

• Ölandstoka

Jag tog ett cellprov en tidigare graviditet och barnmorskan förbannade att det kunde blöda. Inte för att det kom jättemycket men det var lite väl för min del. Det är egentligen dags igen nu men min barnmorska tyckte att jag skulle vänta till efter  förlossningen för att slippa bli stressad. Det kanske är en idé?

Mololo skrev 2023-10-22 17:51:15 följande:

Jag ska ta cellprov under min graviditet här framöver. Har försökt läsa på lite och det ska tydligen gå bra under graviditetens tidigare del. Men känns ju som att man inte vill dit och peta i onödan.. Någon som har erfarenhet?

Blir också lite orolig att man kan blöda lite efter ett cellprov, och då kommer jag ju få panik över det.. 😬

• Ölandstoka

Har samma problem, har också redan betat av det vanliga.  Du får hojta om du kommer på någon bra 😅 

Jag har dragit till med bankärenden också. Annars försöker jag att smussla lite, mailar chefen att jag har läkarbesök och hoppas att kollegorna inte märker att jag är borta 😛

Mololo skrev 2023-10-23 09:28:29 följande:

Vad säger ni för anledning till jobbet när ni ska åka till BM eller för att göra VUL? Känns ju alldeles för tidigt för att berätta om graviditeten, så måste ha en bra lögn redo haha. Har redan nyligen varit hos tandläkaren, inbokat cellprov, och allt sånt som man annars kan skylla på.. 😬 😂

Folk är så nyfikna, och de vet att jag har barnlängtan, så de kommer börja spekulera ifall jag bara säger att jag har ett läkarbesök.. 🙄 

• grimaserar
    Livetpålandet16 skrev 2023-10-22 22:00:02 följande:
    Tack! Hoppas verkligen det går bra denna gång 🙏🏻 skönt att det såg bra ut på VUL, vilken vecka är du i? 😊 
    Jag är i vecka 7+5 idag, gjorde ultraljud i vecka 6+2 för att jag blödde och hade haft ont i ena sidan av magen. Ska på nästa VUL den 20/10 så hoppas att det fortfarande ser hjärtslag! Har fortfarande symtom dock och inte blött något på en vecka, så känner mig relativt optimistiskt, vilket känns farligt! Tog ett gravtest igår, eftersom de brukar säga att någon vecka efter missfall så visar gravtest negativt. Det var fortfarande positivt och 3+ veckor. Så håller tummarna. Hur har det gått för dig? Några fler blödningar och vilken vecka är du i? :) 
  • grimaserar
    Mololo skrev 2023-10-23 09:28:29 följande:

Haha jag tycker också att det är svårt. Har bara sagt läkarbesök till mina kollegor, men har gjort IVF så har meddelat min chef sedan tidigare så hon vet. Säger inte att jag ska på ultraljud, utan bara jag ska på läkarbesök kopplat till IVF. Antar att mina kollegor tror att det är något allvarligt fel på mig med tanke på alla läkarbesök jag springer på men tänker att det får vara så... När tänker ni att ni kommer berätta för folk? Jag har berättat för min mamma och pappa och min syster. Min sambos pappa och bror vet också samt hans två bästa vänner. Har tänkt att jag kommer berätta för mina vänner runt vecka 12, är dock bara i vecka 7+5 än, så är ett tag kvar. Kollegor och chef känns som att jag inte vet om jag kommer berätta förrän vid jul typ... Men jag vet inte, är det konstigt? 
  • Livetpålandet16
    grimaserar skrev 2023-10-23 11:02:30 följande:
    Jag är i vecka 7+5 idag, gjorde ultraljud i vecka 6+2 för att jag blödde och hade haft ont i ena sidan av magen. Ska på nästa VUL den 20/10 så hoppas att det fortfarande ser hjärtslag! Har fortfarande symtom dock och inte blött något på en vecka, så känner mig relativt optimistiskt, vilket känns farligt! Tog ett gravtest igår, eftersom de brukar säga att någon vecka efter missfall så visar gravtest negativt. Det var fortfarande positivt och 3+ veckor. Så håller tummarna. Hur har det gått för dig? Några fler blödningar och vilken vecka är du i? :) 

Jag är bara i vecka 5+2, så väldigt tidigt ännu, idag har det knappt kommit något blod så känns som de avtagit vilket känns bra, tog gravtest i lördags som visade 2-3 så tänkte ta ett test igen på söndag och då hoppas de visar 3+ . Vet du i vilken vecka du fick 3+ ? 

håller tummarna för dig! 

• Mololo
    Ölandstoka skrev 2023-10-23 09:50:36 följande:

grimaserar skrev 2023-10-23 11:13:21 följande:

Åh jag skulle inte kunna åka från jobbet utan att kollegorna märkte, då nån alltid måste täcka upp när man är borta, så det är ju helt kört. Tänker inte berätta för in chef eller kollegorna förrän tidigast vecka 12. Annars kommer snart alla veta då chefen gillar att skvallra.. 🙄

Men nu har jag äntligen bokat ett tidigt VUL i alla fall. Ska dit då jag är på 6+5, så hoppas få se hjärtslag då. Har era partners följt med på VUL eller har ni gått ensam?

Svar på tråden BF Juni 2024