Mololo skrev 2023-10-23 09:28:29 följande:
Vad säger ni för anledning till jobbet när ni ska åka till BM eller för att göra VUL? Känns ju alldeles för tidigt för att berätta om graviditeten, så måste ha en bra lögn redo haha. Har redan nyligen varit hos tandläkaren, inbokat cellprov, och allt sånt som man annars kan skylla på.. 😬 😂
Folk är så nyfikna, och de vet att jag har barnlängtan, så de kommer börja spekulera ifall jag bara säger att jag har ett läkarbesök.. 🙄
Haha jag tycker också att det är svårt. Har bara sagt läkarbesök till mina kollegor, men har gjort IVF så har meddelat min chef sedan tidigare så hon vet. Säger inte att jag ska på ultraljud, utan bara jag ska på läkarbesök kopplat till IVF. Antar att mina kollegor tror att det är något allvarligt fel på mig med tanke på alla läkarbesök jag springer på men tänker att det får vara så... När tänker ni att ni kommer berätta för folk? Jag har berättat för min mamma och pappa och min syster. Min sambos pappa och bror vet också samt hans två bästa vänner. Har tänkt att jag kommer berätta för mina vänner runt vecka 12, är dock bara i vecka 7+5 än, så är ett tag kvar. Kollegor och chef känns som att jag inte vet om jag kommer berätta förrän vid jul typ... Men jag vet inte, är det konstigt?