• Syskonförsök

BF Juni 2024

Hej! 

Startar en tråd för oss som vill följas åt under graviditet 🥰 första barnet, andra barnet, spelar ingen roll. Välkomna allihop! Berätta gärna din resa och vi lägger in en lista med BF datum. Kopiera senaste listan och lägg till ditt namn och BF med en presentation när du anländer till forumet! 

.
  • Svar på tråden BF Juni 2024
  • grimaserar
    Livetpålandet16 skrev 2023-10-26 11:48:15 följande:
    Håller verkligen tummarna för dig! ❤️ känner igen mig mycket i de du skriver du jag också haft blödningar men har bara haft ont en gång och varade typ en halvtimme, så denna blödning/eventuellt missfall påminner inte riktigt om de missfallet jag hade i juni. Jag har bokat ultraljud nästa fredag , känns dock så långt bort. 
    Åh, så skönt att vara flera som går igenom skiten, och ha någon att dela upplevelsen med. Trots att allt var bra efter mina första blödningar blir jag så  nervös. Förstår att en vecka känns långt bort, men skönt ändå att kunna räkna ner! Håller tummarna för oss Hjärta
    cutepenguin skrev 2023-10-26 10:32:19 följande:

Åh, jag håller alla tummar för dig och att det går bra imorgon ❤️ 

Kan åtminstone skicka lite positiv pepp för när jag fick MA i juni hade jag knappt några symptom kvar alls. Embryot hade dött tidigt i vecka 5-6 och det upptäcktes i vecka 10. Så att du har symtom kvar tror jag är positivt! Sen är ju lite bruna flytningar gammalt blod och ingen färsk blödning. Kan vara sköra slemhinnor eller livmodertappen 🥰 

Tack! Flytningarna är jag inte så orolig för, det är mer blödningen som gjorde ont som gör mig nojig, och flytningarna var bara rester av den i något dygn. Hade mycket blod och bruna flytningar de första veckorna, men ett positivt VUL med hjärtslag efter, har som sagt bara haft en blödning sedan dess men just att den gjorde ont skrämmer mig lite! Men antar jag att får svar imorgon. Men det det låter ju åtminstone positivt att mina symtom istället har ökat något hysteriskt! Tack för peppen Hjärta
  • Livetpålandet16
    Livetpålandet16 skrev 2023-10-26 11:51:21 följande:

Mm jag vet, men jag är så nojig i och med att jag hade ett missfall i juni, dock tycker jag dessa blödningar/symptom inte riktigt stämmer överens med hur det var i juni. 

att det fortfarande inte visar 3+ kan ju ha att göra med att befruktningsögonblicket var senare och sen ska man ju inte helt lita på testen. 

får se vad mitt visar imorgon. 

Fick hem testerna nu och kunde inte vänta tills imorgon så tog ett test precis nu och det visar 3+ och ett jätte stark streck på ett vanligt test. nu är jag så förvirrad, glad, förväntansfull och livrädd , vad händer ? 
  • Jahoppsan5
    Livetpålandet16 skrev 2023-10-26 17:36:11 följande:
    Fick hem testerna nu och kunde inte vänta tills imorgon så tog ett test precis nu och det visar 3+ och ett jätte stark streck på ett vanligt test. nu är jag så förvirrad, glad, förväntansfull och livrädd , vad händer ? 
    Men åhhhh gud vad kul grattis!!!Hjärta Jag skulle nog bara försöka njuta om jag var du {#emotions_dlg.flower}
  • Livetpålandet16
    Jahoppsan5 skrev 2023-10-26 19:12:59 följande:
    Men åhhhh gud vad kul grattis!!!Hjärta Jag skulle nog bara försöka njuta om jag var du {#emotions_dlg.flower}
    Tack! Ska försöka, har ultraljud bokat om en vecka, är då 6+4 , är de för tidigt eller kommer dom kunna se något då? Tänker om jag ska boka några veckor fram istället? 
  • Mololo
    Livetpålandet16 skrev 2023-10-27 10:38:09 följande:
    Tack! Ska försöka, har ultraljud bokat om en vecka, är då 6+4 , är de för tidigt eller kommer dom kunna se något då? Tänker om jag ska boka några veckor fram istället? 

jag har bokat på 6+5 och det var hon som bokade som tyckte vi skulle ta det datumet, för då skulle man kunna se hjärtat. Så jag tror inte det är några problem. Hoppas jag i alla fall. :)

• Livetpålandet16
    Mololo skrev 2023-10-27 11:29:07 följande:

jag har bokat på 6+5 och det var hon som bokade som tyckte vi skulle ta det datumet, för då skulle man kunna se hjärtat. Så jag tror inte det är några problem. Hoppas jag i alla fall. :)

Okej, hoppas. är det långt kvar tills du ska på ultraljudet? 
  • Mololo
    Livetpålandet16 skrev 2023-10-27 12:10:27 följande:
    Okej, hoppas. är det långt kvar tills du ska på ultraljudet? 

Lite mer än en vecka. Men jag är inte orolig. Finns ingenting jag kan påverka eller göra fram till dess. Antingen så ser allt bra ut, och då får man fortsätta hålla ut fram till nästa ul.. 😅 Och om inte, så får jag ta det då. 🙂

• Livetpålandet16
    Mololo skrev 2023-10-27 12:21:40 följande:

Lite mer än en vecka. Men jag är inte orolig. Finns ingenting jag kan påverka eller göra fram till dess. Antingen så ser allt bra ut, och då får man fortsätta hålla ut fram till nästa ul.. 😅 Och om inte, så får jag ta det då. 🙂

Bra inställning! 🙏🏻
  • liloma

Jag bokade ett tidigt ultraljud men där var tidigaste man fick boka 8+0. Jag får se när det närmar sig om jag behåller tiden eller väntar till kub. Just nu känner jag mig väldigt gravid så det minskar oron... 

• cutepenguin
    liloma skrev 2023-10-27 13:21:23 följande:

Jag bokade ett tidigt ultraljud men där var tidigaste man fick boka 8+0. Jag får se när det närmar sig om jag behåller tiden eller väntar till kub. Just nu känner jag mig väldigt gravid så det minskar oron... 

Det var samma för mig. Gjorde ultraljud förra fredagen då jag var i vecka 8+2 🥰

Svar på tråden BF Juni 2024