Inlägg från: grimaserar |Visa alla inlägg
  • grimaserar

BF Juni 2024

31 år och väntar mitt första, vi har försökt i tre år och nu blivit gravida genom ivf. Har varit helt inställd på att det inte ska funka på första försöket så har inte riktigt tagit in det. Är varje dag inställd på katastrof. Vet inte riktigt hur jag ska räkna veckorna, men har ultraljud den 30/10, så försöker hålla mig lugn och hoppas på att jag ska landa lite mer om jag får se att allt är okej då, men vågar knappt hoppas. Men är beräknad den 7/9 om allt går vägen 😊

• grimaserar
    Ölandstoka skrev 2023-10-10 09:53:05 följande:

Grattis! Glad

Har också gjort ivf, vet hur det känns, det är så svårt att tro på det. Hoppas att det landar ordentligt snart och att du kan njuta av det! 

En liten off topic fråga.. Tar du Lutinus eller Cyklogest? Och hur länge ska du ta det? Jag blev gravid spontant och självmedicinerar med Cyklogest och jag minns inte hur länge jag höll på sist. 

Tack, och ja det är lite konstigt, men håller tummarna att det ska landa och att allt ska gå bra :) Stort grattis till spontan graviditet! Jag började ta Cyklogest två dagar innan insätt och sedan har jag tagit det i tre veckor, tog min sista igår. Verkar dock vara väldigt olika hur länge en tar, på Sahlgrenska där jag går verkar standarden numera vara att en inte får det. Jag deltar i en studie där de undersök om det hjälper alls, (vilket de väl inte riktigt verkar tro att det gör)... Men där finns i alla fall tre grupper, en som inte får det alls, en som får det i tre veckor och en som tar det i sju veckor :) Så antar att du kan ta det så länge det känns bra, upp till vecka 7-8 typ i och med att embryot oftast fått växa i 5 dagar innan insätt :)  
  • grimaserar
    liloma skrev 2023-10-10 11:56:21 följande:

Har ni bokat in besök på mvc än? Jag bokade tid om exakt en månad. Dagarna gick långsamt mellan ÄL och test, men nu känns det som att det går lika långsamt igen, hehe, vill bara klara av den här första tiden känner jag! Men jag ska försöka njuta och inte oroa mig för mycket, det går ju liksom ändå inte att påverka. Men det är svårt :p

Imorse tog jag ett digitalt test för att bekräfta mitt andra testa tidigt-test från i söndags, det är något speciellt med att det står "gravid" där. 

Bokat in ett digitalt möte på fredag. Antar att de mest kommer vilja prata om att jag inte ska dricka alkohol eller röka typ, och lite annat en bör tänka på... Men jag håller med, inskrivning är först vecka tio vilket känns orimligt långt bort, har ultraljud vecka 8a, och känns som att jag inte kommer våga hoppas på att det ska gå vägen förrän vecka 13.. Försöker också att inte oroa mig, men det är lättare sagt en gjort :P 

Och jag håller med, tycker också att det kändes lite mer på riktigt när jag tog ett digitalt test och fick fram gravid och veckorna :)
  • grimaserar
    Potatisbulle skrev 2023-10-11 07:41:18 följande:

Grattis Villblimamma98! ❤️ Jag väntar också mitt första barn (är 30) och är också fullständigt livrädd för missfall? Hade ångest igårkväll då jag tyckte att symtomen var borta och jag var säker på att det hade hänt något. Men idag är de tillbaka igen 😄 även om jag inte har så många än. 

Jag känner samma. Har nästan mer ångest än jag är glad Tungan ute Försöker förstås vara glad men pendlar mellan panik och mest trötthet, blir nervös när jag har ont i magen, men blir också nervös när jag inte känner av symtomen... 
  • grimaserar
    Ölandstoka skrev 2023-10-11 10:04:47 följande:
    Spännande studie! Hoppas att de får ut vettiga resultat. Vad skönt att du har slutat, är ju inte roligaste medicinen direkt. Men samtidigt tycker jag att det känns som en trygghet, är lite rädd för att sluta. Kommer nog att hålla på tills de tar slut vilket är efter åtta veckor. 
    Ja, det är intressant, hoppas få veta resultatet innan ett eventuellt andra försök, men det kommer säkert ta tid. Men det hade varit skönt just efter som jag får rätt mycket biverkningar. Men jag håller med, har känt som en trygghet, så hade jag fått kanske jag hade fortsatt trots biverkningarna Tungan ute
  • grimaserar
    Villblimamma98 skrev 2023-10-11 10:41:04 följande:

Känner ni också typ en molvärk/lätt mensvärk? Är så nervös att mensen ska komma så fort jag går på toa..😅❤️

Jaa... Jag också... Har dessutom haft små blödningar vilket gett mig panik varje gång. Är så extremt ocool. Känns inte som att jag kommer ens våga hoppas innan VUL den 30/10, men det känns så himla långt tills dess... Hade officiell testdag för en vecka sedan, (men testade en vecka tidigt med svagt plus) men känns som att det redan har gått månader 😅 Försöker att inte tänka för mycket men det är svårt när en blir påmind genom molvärk, illamående och uppsvullenhet hela tiden... Ser ut som jag är typ i femte månaden för att jag är så extremt svullen 😅
  • grimaserar
    Tivolit skrev 2023-10-12 00:05:10 följande:

Hej på er!

jag smyger mig försiktigt in i tråden med mina fingrar hårt korsade att detta ska gå vägen.
    Har en dotter sedan tidigare (22) med hjälp av IVF och gjorde ett syskonförsök nu i maj som vi trodde gick vägen, tills det tidiga ultraljudet som visade ofostrig graviditet.
    Jag kände mig så brutalt lurad av min egen kropp.
    Alla mina test (hade en hög billiga test hemma jag använde upp) ökade fint i styrka och jag hade precis samma symptom som med dottern.

Nu har vi precis gjort ett nytt syskonförsök och jag har plussat igen med BF 11juni 24.
    Vågar verkligen inte bli glad. Trodde att jag skulle bli det men istället är jag livrädd. livrädd för att bli lurad än en gång.
    Min officiella testdag är den 18, då ska jag ringa kliniken och få ett datum för tidigt ultraljud.
    Där vi går så får man ultraljud så sent, iallafall min erfarenhet båda gångerna, tror det varit v.9
    Hur tidigt kan man egentligen se hjärtljud? Funderar på att boka ett privat innan ändå.. eller är det dumt?
    åh jag Vet inte :( 

inte meningen att sprida negativitet i tråden men jag behövde verkligen bara ventilera lite då vi ännu inte gått ut med detta för familj och vänner.
    Hoppas såklart på att se ett litet hjärta slå, och följer era uppdateringar med spänning.
    hoppas hoppas att vi alla får följas åt hela vägen❤️

Jag gör mitt första försök med IVF men relaterar så till dina känslor. Är livrädd snarare än glad. Har bokat in ett ultraljud i vecka 8+5, men fattar inte hur jag ska klara att vänta två och en halv vecka till. Har små blödningar och ställer in mig på det värsta hela tiden, överväger också att gå privat... Och jag förstår din negativitet, tycker att det är jätteskönt att du delar med dig, det gör att jag inte känner mig lika ensam i mina känslor. 
    Håller tummarna för att de ska gå bra för dig den här gången Hjärta
  • grimaserar

Gjorde ett tidigt VUL imorse, efter en ganska rejäl blödning i natt. Är bara i vecka 6+2, och fostret är inte ens 4 veckor. Men de såg det, ett tre millimeter litet riskorn, med ett flimrande litet hjärta. Var säker på att det var över i natt, så är så oerhört tacksam. Håller tummarna för att mitt riskorn ska vilja stanna kvar. 

• grimaserar
    Villblimamma98 skrev 2023-10-15 04:44:57 följande:

Mina streck på testerna blir inte stackare... jag tror det är kört 🥲

Jag upplevde att mina inte blev så mycket starkare tillslut, ta ett digitalt istället! Håller tummarna för dig ❤️ 
  • grimaserar
    Bebis2023 skrev 2023-10-17 07:06:17 följande:

Igår var jag på VUL efter blödningar, fick se ett tickande hjärta! Nu känns det på riktigt, vart så orolig med tanke på att jag inte har några symtom mer än lätt ömmande bröst.

Skönt, och grattis till ditt lilla tickande!
Svar på tråden BF Juni 2024