Inlägg från: grimaserar |Visa alla inlägg
  • grimaserar

BF Juni 2024

Livetpålandet16 skrev 2023-10-24 11:23:21 följande:
    mm är det som känns konstigt, att blödningen slutat. jag tänker att jag ska tänka att de är missfall för att inte bli besviken , fast de blir man ju ändå. 
    hade positivt ägglossningstest cykeldag 15 och 16, trolig befruktning 1 oktober , så kan kanske ändå vara lite tidigt för att få +3. Jag får avvakta och se helt enkelt , men man mår ju piss 
    Ja men då har du ungefär samma ägglossning som jag, jag fick på dag 16 tror jag. Så då är det ju absolut inte konstigt om du inte är 3+ än, du har ju troligen blivit befruktad dag 17-18 typ. Och då är ju embryot 2+5,6, men jag tänker att det ju inte heller vore konstigt om testet inte är helt exakt, utan någon dag off. Jag skulle avvakta lite, tog som sagt ett test själv igår för att vara säker en vecka efter min senaste blödning, så fattar verkligen varför du gör det, men samtidigt så blir en ju nästan bara mer förvirrad. Så låter smart att avvakta till söndag, då borde det ju slagit om. Jag försöker avvakta och inte tänka så mycket till min nästa VUL, på fredag, innan jag tror något. Men eftersom jag inte blött på en vecka så är jag nu helt inställd på att allt är bra, vilket gör mig livrädd, har nästan känts lättare att vara inställd på att det inte funkar, då kan jag åtminstone bli positivt överraskad. 
  • grimaserar
    Livetpålandet16 skrev 2023-10-24 12:57:44 följande:
    Tack för peppen❤️ , känner mig dock väldigt besviken då jag även fick ett missfall i juni, i typ exakt samma vecka, så man börjar ju fundera om något är fel , vilket de inte behöver vara men tankarna snurrar. 
    Förstår dig verkligen, jag hade också bokat in ett tidigt VUL om jag var du! 
    Som sagt jag har redan varit på ett, och har ett till nu i vecka 8a. Känns väldigt skönt för att inte bli galen. Även om jag nog blir det lite ändå. 
  • grimaserar
    zazza91 skrev 2023-10-24 16:12:19 följande:

Hej! 

Jag kom in hit av en ren slump efter googling om molvär, och har läst heeela tråden, som till en viss del har hjälpt, och tänkte att jag testar att bli medlem och skriva till er eftersom att mitt tålamod brister snart 😭

Jag har inte fått ett plus men har en del symtom som förvirrar mig, och har haft sedan ÄL+4-5 känns det som, och om jag skulle vara gravid skulle BF vara slutet av juni/början av juli.

Mina första symtom var kort efter ÄL där jag kände av något slags tryck/ömt i livmodern, märktes av när jag sov på sidan, när benet trycktes mot magen och även på gymmet i vissa positioner. Men en vecka efter ÄL så kände jag två dagar i rad molvärk endast på kvällen i en kort stund som påminde mig om mensvärk, som att det skulle vara första dagen av mensen, dvs att mensen skulle komma närsom. 

Sedan avtog det lite men jag har fortfarande känt ngt i livmodern liksom (tryck och lite lite smärta osv), och nu senaste 2-3 dagarna har jag känt som lätt mensvärk/molvärk som kommer och då men korta stunder, och min BIM ska vara nu på tors/fre - jag har 31/32-ish dagars cykel.

Andra symtom har varit väldigt ömma bröst och känns/ser större ut än innan vanlig mens, i fredags och i söndags kände jag att mina bröstvårtor brändes från ingenstans och det brukar jag inte ha med vanlig PMS.. sedan hade jag även lite illamående förra veckan (typ när ägget ska ha fästs-ish?) och känner av det väldigt svagt lite då och då, samt väldigt trött sen förra veckan också.. plus mer ökad hunger/aptit och cravings för hönö-kakor? 😂

Men jag vågar inte hoppas/tro ngt för det kan också vara mensen som spökar (fastän jag inte brukar ha såhär tidiga symtom samt känna av så pass i livmodern), för man får ju symtom varje månad innan mensen och senaste 6 månaderna har jag  analyserat varje symtom, googlat som fan, tom haft 36 dagars cykel och sen har mensen kommit varje gång.. 

Så efter denna långa bok (förlåt) men tror ni symtomen kan vara graviditet eller är det pms? Tog Clearblue ultratidigt för en timme sen för blev tokig av mina tankar(och symtom), och borde tagit på morgonurin egentligen men det visade ?Inte gravid? (och kan va för jag testar för tidigt och för låg HCG osv? 

Hjälp mig innan jag blir galen haha! 

Hej och välkommen till tråden! Håller tummarna för att du är gravid, men måste också säga att jag själv haft liknande symtom några gånger när jag innerligt hoppats att jag är gravid. Samtidigt beskriver du de flesta av de symtom som är vanliga som gravid, så det är ju absolut möjligt att du är det! Själv fick jag inte några symtom, förutom trötthet, förrän en vecka efter BIM men det verkar ju vara väldigt individuellt :) Om du har BIM imorgon eller på fredag så borde du ju kunna ta ett testa tidigt clearblue? Där ska en ju kunna testa redan sex dagar innan BIM :) 

Håller som sagt tummarna för dig! 
  • grimaserar
    Pico skrev 2023-10-26 07:31:45 följande:

Mitt första inlägg här, har dock följt tråden sedan jag plussade förra veckan. Hade ÄL 7 okt så har räknat mig fram till ett ungefärligt BF på 28-29/6. Ska till Bm idag för inskrivning. Får se om de vill ha ett VUL också, då min cykel startade redan 12 sept och utifrån det skulle jag ha BF redan 18/6 ish. Vet inte hur mycket de vill lita på mitt ÄL test. 

Till min fråga! Jag har en pulsklocka som nu säger att jag de senaste 2-3 veckorna har en ökad vilopuls. Detta är något jag själv noterade vid min första graviditet (som tyvärr sen slutade i MA i v10) men som jag sen inte tyckte var fallet med andra graviditeten (som resulterade i vår son). Är det fler än jag som haft samma? Eller är det bara en slump Förvånad

Hej och grattis till plusset! 
    Jag har också fått en ökad vilopuls, ökat nästan tio slag typ direkt, och nu har jag en ökning på 12 slag, och är bara i vecka 8a... När jag läste på om det stod det att det naturligt i och med att en behöver mer blod... Men känns lite skumt att det sker så fort. Läste dock lite forskning och där tolkade jag det som att det snarare vara positivt, även om det också verkade relativt outforskat... så jag hoppas att det inte medför en ökad risk för missfall...  
  • grimaserar

Jag har VUL imorgon, vecka 8+2. Är så oerhört nervös. Har haft väldigt mycket blödningar, var dock på VUL v. 6+4 och då såg de hjärtslag. Efter det har jag bara haft en blödning, men då hade jag ont (den var inte jättestor och smärtan pågick i typ fem min, och kan varit magknip, efter det hade bruna flytningar någon dag). Tror liksom att det har gått bra vilket känns jätteläskigt, förra gången var jag säker på att det var över och det var lättare, då kunde jag liksom bara bli glatt överraskad, vilket jag ju blev. Vet inte hur jag ska hålla ihop, vill bara krypa ihop i en liten boll och gråta. Känns typ helt omöjligt att jobba idag, mår dessutom så oerhört illa. Vill tro att mina väldigt tydliga graviditetssymtom är positiva, men är också rädd att kroppen bara tror att jag fortfarande är gravid men att något har hänt... Känner mig som världens töntigaste människa men vill så väldigt gärna att det ska funka. 

• grimaserar
    Livetpålandet16 skrev 2023-10-26 11:48:15 följande:
    Håller verkligen tummarna för dig! ❤️ känner igen mig mycket i de du skriver du jag också haft blödningar men har bara haft ont en gång och varade typ en halvtimme, så denna blödning/eventuellt missfall påminner inte riktigt om de missfallet jag hade i juni. Jag har bokat ultraljud nästa fredag , känns dock så långt bort. 
    Åh, så skönt att vara flera som går igenom skiten, och ha någon att dela upplevelsen med. Trots att allt var bra efter mina första blödningar blir jag så  nervös. Förstår att en vecka känns långt bort, men skönt ändå att kunna räkna ner! Håller tummarna för oss Hjärta
    cutepenguin skrev 2023-10-26 10:32:19 följande:

Åh, jag håller alla tummar för dig och att det går bra imorgon ❤️ 

Kan åtminstone skicka lite positiv pepp för när jag fick MA i juni hade jag knappt några symptom kvar alls. Embryot hade dött tidigt i vecka 5-6 och det upptäcktes i vecka 10. Så att du har symtom kvar tror jag är positivt! Sen är ju lite bruna flytningar gammalt blod och ingen färsk blödning. Kan vara sköra slemhinnor eller livmodertappen 🥰 

Tack! Flytningarna är jag inte så orolig för, det är mer blödningen som gjorde ont som gör mig nojig, och flytningarna var bara rester av den i något dygn. Hade mycket blod och bruna flytningar de första veckorna, men ett positivt VUL med hjärtslag efter, har som sagt bara haft en blödning sedan dess men just att den gjorde ont skrämmer mig lite! Men antar jag att får svar imorgon. Men det det låter ju åtminstone positivt att mina symtom istället har ökat något hysteriskt! Tack för peppen Hjärta
  • grimaserar
    MimmiJo skrev 2023-10-27 16:21:48 följande:
    Hur har det gått för dig idag? ❤️
    Det gick bra! Vi var på VUL i fredags och allt såg bra ut! En 16 millimeter liten böna med ett snabbt slående hjärta. Känns helt fantastiskt och både jag och sambon blev lite rörda och grät en skvätt. Blev bara uträknad till 7+6 (så 8+2 idag) men känns ändå som att jag faktiskt vågar tro på att jag är gravid nu, håller tummarna för att det ska få fortsätta.

Jag har haft såå mycket blödningar, ganska rejäla (men korta) och en som gjorde rejält ont, men det verkar inte som att de kommer från livmodern. Tänker att det kanske kan ge lite hopp till er som också blöder och är oroliga! Det är ju väldi läskigt, men det behöver inte betyda att det är något fel Hjärta
  • grimaserar
    Carmarr skrev 2023-10-29 22:22:59 följande:

Nu var det min tur att börja bli orolig. Jag tycker inte jag har några direkta graviditetssymtom? Har vetat om min graviditet sen äl+11 och nu har det gått två långa veckor (där jag även varit rejääält sjuk och hemma från jobb). Men ingen specifik trötthet eller något.. har mått lite illa de senaste dagarna och kräkts vid något tillfälle men det kan lika gärna vara för att jag svalt mycket slem i förkylningen (förlåt för mycket info haha). Kan inte minnas när jag började må illa när jag bar sonen men det känns ändå som ett bevis på något sätt. Just nu känns det som jag bara inbillar mig alltihop.. är i v5+4 enligt apparna. Har behövt äta penicillin och Alvedon för att bli frisk så är förstås extremt orolig över det också. Även om läkaren sagt att det är okej och verkar vara ok enligt Google med.. åh hjärnspöken. Vet inte vad jag ville med detta så slut på bikt 🥲

Min syster har snart gått 8 månader utan minsta tillstymmelse av illamående, hon var lite trött i början men i övrigt har hon knappt märkt att hon är gravid förrän barnet började röra sig typ. Jag är också extremt trött och mår illa men har inte kräkts mer än en gång, och för mig började jag känna ett litet lätt illamående typ vid bim + 10-15 kanske, så inte speciellt mycket tidigare än du är nu. Tänker att det är tidigt, men också att du har varit sjuk vilket säkert gör att det är svårare att känna av vad som är symtom och vad som är sjukdom, och som sagts, vissa får massa symtom och andra inga alls. Och det verkar ju variera mellan olika graviditeter för samma person :) Håller tummarna för dig och tänker att du inte behöver oroa dig för bristen på symtom  :)
  • grimaserar

Jag är i vecka 8+2 idag och jag och min sambo har börjat fundera på nipt eller KUB. Vi erbjuds inte något genom vanliga vården eftersom jag är under 35, utan behöver söka privat. Hur har ni tänkt? KUB är ju billigare men jag tror att vi tar nipt eftersom det ska vara mer tillförlitligt, och om vi får hög risk på KUB kommer vi troligen ändå vilja göra nipt. Tänker nog också att vi väntar till vecka 12, när den största risken för missfall har avtagit... Hur tänker ni? 

• grimaserar
    Livetpålandet16 skrev 2023-10-30 11:53:08 följande:

Grattis! Så skönt att det såg bra ut ❤️ hoppas på samma för mig på fredag, känns som du och jag har haft väldigt liknande upplevelser med blödningar och det. 

Tack, ja det var en väldig lättnad :) Håller tummarna för dig på fredag!! Hjärta
  • grimaserar
    Carmarr skrev 2023-10-30 20:04:29 följande:
    Ja det kanske är så att det varierar.. men de två graviditeterna jag haft så har jag kräkts som bara den (första blev abort och andra blev min son). Därför blir jag förstås nojig över avsaknad av det kraftiga illamåendet ???? Men jag minns ju inte när det kom heller så det kanske är för tidigt. Får boka in ett tidigt ultraljud kanske för att lugna nerverna lite 
    Ah jag fattar! Låter smart att boka in ett ultraljud, jag har redan fått gå på två vilket har varit jätteskönt, hade varit väldigt nojig annars. Håller tummarna för dig! :) 
  • grimaserar
    Mololo skrev 2023-10-30 14:25:16 följande:
    Inget ingår för mig heller, under 35. Min sambo ville först göra både kub och nipt. Men jag har känt mig mer tveksam. Vet inte riktigt om det skulle förändra något i slutändan ändå. Hur tänker ni andra?
    Vi har resonerat så att det inte förändrar något, vi har försökt få barn i snart fyra år och har blivit gravida genom IVF, vi kommer inte ta bort det här barnet om det vill stanna i min mage. Men vi gillar att planera och strukturera. Så får vi högre risk för avvikelse vill vi vara så förberedda vi kan :) 
  • grimaserar
    Mololo skrev 2023-11-02 21:25:47 följande:

Någon fler som är så enormt trött varje dag???
    Ligger typ bara i soffan när jag kommer hem från jobbet och resten av kvällen. Dåligt samvete för att jag inte orkar leka med mitt barn, orkar inte laga mat, sambon får fixa allt. Vill liksom bara sooova. Men sen på kvällen kan jag inte somna heller utan ligger vaken rätt länge. 😩

Japp, vaknar dessutom flera gånger per natt och måste kissa... Har gått från att träna 4-5 gånger i veckan till att vara glad om jag lyckas träna en gång och kanske ta en kort promenad, kämpar verkligen för att ens orka laga mat och inte bara äta mackor... Träffade en kompis i helgen som är gravid i 7de månaden, och hon var så jävla hurtig och duktig. Pratade om hur hon äter välbalanserat, hur hon bara tagit en extra frukt per dag och nu har med sig ett extra mellanmål i form av keso och att hon har tränat hela graviditeten för det är ju så viktigt. Själv orkar jag typ bara ligga på soffan, vill inte ens se en serie utan ligger mest och stirrar ut i tomma intet, och måste äta lite hela tiden för att inte må tjuvens... Igår sov jag dock helt okej (läs: vaknade bara 3 gånger istället för fem) och hade en ganska bra dag när jag kände att min kropp funkade igen typ, orkade träna och tyckte att det var kul igen. Idag är jag dock lika trött och illamående som vanligt... 😩
  • grimaserar
    Bebis2023 skrev 2023-11-08 14:03:59 följande:

Såg ett hjärta slå i v 6+2. Nu i vecka 9+2 visar det sig att det avstannat i 8+2. Hade inga symtom på MA. Hade iofs inga direkta symtom av graviditeten mer än ömma bröst. Är så ledsen, det tog oss två år att bli gravida. Önskar er andra lycka till!

Jag är så ledsen för din skull, kan knappt föreställa mig. Beklagar verkligen och skickar massa kärlek. 

Tänker att det i alla fall finns ljus i mörkret och att det är positivt att du kan bli gravid, håller tummarna för att det ska gå snabbare den här gången. Jag har själv försökt i fyra år, så jag vet hur tufft det är. Var rädd om dig {#emotions_dlg.flower}
  • grimaserar
    Boshan skrev 2023-11-11 11:44:03 följande:

Tack ❤️

Jag vet inte riktigt, men när det är IVF vet man exakt hur gammalt blastisen är vid återföringen och bf datum är fastställt redan vid återföringen..

Hoppas såklart att de bara har mätt fel och att vårt embryo har vuxit till sig.. Men väntan tills dess känns som en evighet. Har ingen aning om hur jag ska orka ta mig tillbaka igen efter allt vi har gått igenom, går igenom..

Har också gjort IVF, men jag kan bara föreställa mig vilken oerhörd sorg det måste varit att förlora ett barn. Vi har väntat och kämpat så länge (vi har försökt i fyra år), att det är svårt att inte bli lite galen upplever jag, trots att det än så länge gått bra för mig. Förstår att det är tufft med beskedet att ditt nuvarande växer långsamt. Jag har hängt i tråden "Vi som startar IVF 2023" hela året typ, och där har det dykt upp några som skrivits ner, där det sedan gått bra. Bara här om veckan var det en person som skrivits ner fyra dagar och var väldigt orolig, men efter en vecka verkade allt bra. Då hade fostret vuxit i normal takt på en mm per dag och läkarna var inte längre oroliga. Så jag förstår att du är orolig, men det finns fortfarande stor chans att det går vägen! Håller tummarna för dig och skickar massa positiva tankar! {#emotions_dlg.flower}
  • grimaserar
    Boshan skrev 2023-11-14 16:46:03 följande:
    Tack snälla, vilka solskenshistorier! ❤️ Hoppas vi har samma tur 🍀

Ja IVF är fruktansvärt tufft, där man slits mellan hopp och förtvivlan hela tiden. Vi har också försökt i över fyra år totalt... Det är hemskt när vänner och nära familjemedlemmar blir gravida och det bara "hände".. Så jag har faktiskt valt att ta avstånd från dessa personer för jag blir så oerhört sårad när man ska ses och de pratar om deras gravid i, symtom vad de har köpt osv osv. 

Hoppas allt går bra för dig också ❣️
    Håller tummarna för dig! 

Ja, det är märkligt hur påverkad en blir. Jag har också tyckte att det varit jobbigt när folk runt mig blir gravida. Har slutat följa på Instagram eller tagit bort på fb, orkar liksom inte bli påmind. Nära vänner har jag behållt men har gråtit några kvällar över klumpiga kommentarer, både när det kommer till "är inte ni sugna?", "Börjar det inte bli dags för er?" och liknande, men också när de berättat att det gått så fort för dem och liknande. Min syster blev gravid ett halvår innan vi hade vårt insätt, men då hade i alla fall karusellen dragit igång och vi hade planerat ägguttag och så, så det kändes mer okej... Hon försökte ett halvår innan och det var lite fint, då fick vi en period när vi båda var i samma läge (hon hann bli ännu nojigare på ett halvvår än vad jag var efter tre år). Har väl också lite tvingat mig känna att det är okej med henne eftersom vi är väldigt nära. Har några gånger fått rejäla blödningar och trott att det var över, och då har jag blivit rädd över hur vår relation ska påverkas, om jag kommer orka vara nära henne om hon får ett friskt barn och jag förlorar fröt i min mage... Det är svårt, vill inte förlora folk i min närhet men det är inte helt lätt att förhålla sig till andra graviditeter :) 

Vi får hoppas på att det går vägen hela vägen den här gången! {#emotions_dlg.flower}
  • grimaserar
    Hannis1983 skrev 2023-11-15 12:28:17 följande:

Fick en liten blödning igår, den har slutat nu men så orolig! Barnmorskan tyckte dock inte jag skulle oroa mig när den var liten och försvann snabbt. Håller tummarna så för oss alla här inne! 

Det är säkert inte någon fara! Jag blödde jättemycket de första veckorna, kort men ofta, klarrrött och ibland mycket... Men en blir väldigt rädd. Håller tummarna för att allt går bra för dig! :) 
  • grimaserar
    Hannis1983 skrev 2023-11-16 08:21:14 följande:

Jag lämnar er nu, som jag misstänkte hade bebisens hjärta slutat så. Nu väntar vi på att det ska dra igång. 
    Stort lycka till ni andra. 

❤️

Är så himla ledsen för din skull. Var rädd om dig Hjärta Hoppas innerligt att det ska gå nästa gång. 
  • grimaserar

Grattis Villblimamma98!  

Hur går det för er andra?
    Jag är nu i v. 13+3. Har hela tiden förväntat mig det värsta, vilket har varit förvånansvärt tufft, och börjar väl först nu ta in att det växer en liten skrutt i min mage. Vi var på NIPT + UL i fredags, allt såg bra ut och knyttet är två-tre dagar större än förväntat (men eftersom jag gjort IVF flyttas jag inte fram). Den lilla verkar ha alla saker som den ska och barnmorskan var positiv. Vi var oerhört lättade, jag hade en dålig känsla och har gått runt och oroat mig något hysteriskt över att något ska ha gått fel. Nu inväntar vi på resultatet på NIPT, och tänker att jag kanske efter det vågar börja ställa in mig på att jag faktiskt ska få barn. 

• grimaserar

Har någon lust att posta länk till fb igen :) Har inte riktigt vågat hoppa in där tidigare. 

Svar på tråden BF Juni 2024