Inlägg från: Livetpålandet16 |Visa alla inlägg
  • Livetpålandet16

BF Juni 2024

Jag har haft små små blödningar igår och idag och även något förra veckan? är just nu i vecka 4+4, fick missfall i juni detta år så självklart är man nojig?. 

• Livetpålandet16
    Villblimamma98 skrev 2023-10-21 05:05:04 följande:

@mololo blödningen har verkligen kommit igång tyvärr...

För mig med verkar det som nu, vecka 4+6 , blir andra missfallet nu i så fall 
  • Livetpålandet16
    Villblimamma98 skrev 2023-10-21 07:03:05 följande:
    Jag beklagar... jag börjar dock få ont vid höger sida. Typ äggstocken tror jag för är i samma område som jag får känning vid ägglossnin. Ska det va så?
    I juni fick jag missfall i vecka 5+6 och då hade jag ganska rejält ont i nedre delen av magen och strålade ner i benet, så var det i en dag typ, minns dock inte om det var endast på en sida, vilken vecka är du i? 
  • Livetpålandet16
    Villblimamma98 skrev 2023-10-21 14:11:01 följande:

Lämnar nog tråden nu.. förhoppningsvis lyckas jag fortfarande få en bebis under 2024! 

lycka till alla er andra ❤️

håller tummarna för dig! ❤️
  • Livetpålandet16
    Carmarr skrev 2023-10-21 19:39:57 följande:

Igår började växtvärken här! Är i vecka 5 enligt appen. Såg att det var några som undrade om det var normalt med ont i magen och det är det! Jag har i princip väntat på magontet för det har känts som att när växtvärken/mensvärken börjar då är det på riktigt, då vågar jag tro på det 🙈 Testen har även dom ökat. Så nu ska jag försöka slappna av och våga tro på att vi ska få ett syskon här hemma 🥰 Har dock inte några andra symtom ännu. Känner mig i övrigt rätt ogravid

Känns växtvärken som mensvärk? 😊 
  • Livetpålandet16
    Villblimamma98 skrev 2023-10-21 23:27:27 följande:

Uppdatering. Hamnade hos gynakuten pga ont vid äggstocken men den såg normal ut. Bekräftat missfall, HCG bara på 4 och inget syns i livmodern. Men men, åtminstone inget utomkvedshavandeskap!

Beklagar ❤️????? får se hur det går för min graviditet , har kommit blod nu i tre dagar, inte super mycket men ändå mer än ?bara? spotting, dock ingen smärta i magen men upplever också att illamåendet försvunnit. ingen bra känsla för detta och extra orolig i och med att jag också fick ett missfall i juni detta år 😢
  • Livetpålandet16
    grimaserar skrev 2023-10-22 20:53:59 följande:
    Håller tummarna för dig! Om det gör dig lugnare har jag blött ganska rejält från och till hela förra veckan. Var säker på att det var över, men allt såg bra ut på VUL. Sen är det ju tidigt så vad som helst kan fortfarande hända, men blödningar behöver åtminstone inte innebära något fel :) 
    Tack! Hoppas verkligen det går bra denna gång 🙏🏻 skönt att det såg bra ut på VUL, vilken vecka är du i? 😊 
  • Livetpålandet16
    grimaserar skrev 2023-10-23 11:02:30 följande:
    Jag är i vecka 7+5 idag, gjorde ultraljud i vecka 6+2 för att jag blödde och hade haft ont i ena sidan av magen. Ska på nästa VUL den 20/10 så hoppas att det fortfarande ser hjärtslag! Har fortfarande symtom dock och inte blött något på en vecka, så känner mig relativt optimistiskt, vilket känns farligt! Tog ett gravtest igår, eftersom de brukar säga att någon vecka efter missfall så visar gravtest negativt. Det var fortfarande positivt och 3+ veckor. Så håller tummarna. Hur har det gått för dig? Några fler blödningar och vilken vecka är du i? :) 

Jag är bara i vecka 5+2, så väldigt tidigt ännu, idag har det knappt kommit något blod så känns som de avtagit vilket känns bra, tog gravtest i lördags som visade 2-3 så tänkte ta ett test igen på söndag och då hoppas de visar 3+ . Vet du i vilken vecka du fick 3+ ? 

håller tummarna för dig! 

• Livetpålandet16
    grimaserar skrev 2023-10-23 12:29:34 följande:
    Så skönt! Då håller jag tummarna för dig! En blir ju verkligen knäpp, har mer eller mindre fått tvångstankar om att gå på toa för att se efter... Försöker vara lugnt men det är löjligt stressande...

Nej har bara tagit ett digitalt test tidigare då visade det två-tre. Vilket var det skulle vara. Men eftersom jag gör IVF så vet jag precis hur "gammalt" mitt foster är, idag är det 5+1 trots att jag är i vecka 7+5, jag har ganska sen ägglossning så har kommit ganska kort för att snart vara i vecka 8a :)

Ja man blir verkligen knäpp, även fast man vet att man inte kan göra något åt saken.

okej jag förstår, var det dit första Ivf-försök? 

• Livetpålandet16
    grimaserar skrev 2023-10-24 08:48:40 följande:
    Verkligen, försöker intala mig att jag ändå inte kan göra något så att det bara är att ta en dag i taget. Men det är svårt, mer eller mindre omöjligt. 

Ja, har varit helt inställd på att det inte skulle gå vägen den första, är så väldigt liten chans att det faktiskt skulle funka. Så har mest känt att jag ville få det hör försöket överstökat så att vi faktiskt skulle ha en chans på försök två. Men än så länge går det vägen, men vågar verkligen inte hoppas. 

Håller verkligen tummarna för dig! 

igårkväll började jag blöda igen och hade i samband med det ont i magen, det varade dock bara i en timme, både smärtan och blodet, och nu har jag inte blödigt något sen dess och har inte längre ont i magen, känner dock illamående idag igen , denna symptom har varit försvunnen i några dagar. så nu vet jag inte vad jag ska tro? tog ett digitalt test imorse igen, även fast jag sa att jag skulle vänta till söndag , visar fortfarande 2-3 och är idag i vecka 5+2 , tog även en testremsa från RFSU som visade ett strakt streck, så förvirrad. 

vad tror ni? Är det missfall? 

Svar på tråden BF Juni 2024