• Pico

BF Juni 2024

Mitt första inlägg här, har dock följt tråden sedan jag plussade förra veckan. Hade ÄL 7 okt så har räknat mig fram till ett ungefärligt BF på 28-29/6. Ska till Bm idag för inskrivning. Får se om de vill ha ett VUL också, då min cykel startade redan 12 sept och utifrån det skulle jag ha BF redan 18/6 ish. Vet inte hur mycket de vill lita på mitt ÄL test. 

Till min fråga! Jag har en pulsklocka som nu säger att jag de senaste 2-3 veckorna har en ökad vilopuls. Detta är något jag själv noterade vid min första graviditet (som tyvärr sen slutade i MA i v10) men som jag sen inte tyckte var fallet med andra graviditeten (som resulterade i vår son). Är det fler än jag som haft samma? Eller är det bara en slump Förvånad

• Pico

Cutepenguin - häftigt ändå! Kanske hade samma med sonen bara att jag inte reagerade på det Solig

grimaserar skrev 2023-10-26 08:14:41 följande:
    Hej och grattis till plusset! 
    Jag har också fått en ökad vilopuls, ökat nästan tio slag typ direkt, och nu har jag en ökning på 12 slag, och är bara i vecka 8a... När jag läste på om det stod det att det naturligt i och med att en behöver mer blod... Men känns lite skumt att det sker så fort. Läste dock lite forskning och där tolkade jag det som att det snarare vara positivt, även om det också verkade relativt outforskat... så jag hoppas att det inte medför en ökad risk för missfall...  

tack!! Ja alltså kolla på denna bild, man ser en ökad stegring direkt efter ÄL 7 okt som också bara ökar och ökar, galet att det sker så snabbt! ser nästan ut som en tempkurva när man blivit gravid 😂

• Pico

Jahoppsan5 - nej så tråkigt!! Har det fortsatt eller hur går det? Rynkar på näsan

• Pico
    Jahoppsan5 skrev 2023-10-29 10:46:43 följande:
     Jag är så förvirrad om jag ska vara ärlig? när jag skulle gå upp igår morse och kissa så var det jätte mycket brunt när jag torkade mig. Efter det så har det inte kommit något. tog ett test idag för att se, och det ser ljusare ut men både kontroll linje och test linjen var ljusare än var det varit tidigare. men jag antar att det är ett missfall, vet dock ej om allt är ute eller om det kommer börja på riktigt snart eller vad det är som sker.{#emotions_dlg.flower}

Känns ju spontant som att brunt inte behöver betyda något negativt.. och speciellt om det avstannat - men självklart kan det ju vara det ändå. Hur långt gången är du? Kan du få komma in och göra ett tidigt VUL för att bekräfta eller motbevisa din oro? 

håller tummarna Hjärta

Svar på tråden BF Juni 2024