• Anonym (Ella)

Förälder i klassen är pedofil

En förälder i mitt barns klass är dömd för att ha förgripit sig på sitt syskonbarn.
    Och jag vet inte hur jag ska hantera den här informationen. Jag vet till 100% att det här stämmer.
    Jag vill bara berätta för alla i skolan, ledning som föräldrar och anmäla till soc eller sker sånt automatiskt när en dömd pedofil får barn?
    Jag kan inte lita på mina känslor just nu för jag är otroligt upprörd.
    Hur tänker ni?

• Svar på tråden Förälder i klassen är pedofil
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Petra)
    AndreaBD skrev 2023-09-16 10:53:00 följande:
    DU är ute efter att provocera, eller hur! Jag har ett barn som var utsatt, men i motsats till alla andra föräldrar (det var många barn som var utsatta) såg jag tecknen och konfronterade gärningsmannen. 
    Mitt hjärta går sönder, vilket trauma, stackars barn😭 vilken tur att du agerade och tog tag i det vidriga äcklet! Blev han anmäld, dömd?
  • Anonym (Petra)
    Rivjärnet92 skrev 2023-09-16 11:31:09 följande:
     Gör du det. Den du borde anmält är förövaren som förgrep sig på dina barn vilket du inte gjorde. Skamligt!

Du är ingen bra förebild överhuvudtaget och du borde verkligen inte kommentera i den här tråden.
    Ojjj ingen anmälan???!!! Måste gå tillbaka och läsa i tråden😱
  • Anonym (?)
    Rivjärnet92 skrev 2023-09-16 11:29:16 följande:
    Men din lågutbildade imbecill, googla våldtäkt så kan du läsa dig till att våldtäkt inte bara innefattar penetrationssex. Att man 2023 ska behöva förklara det för en person är helt bedrövligt.
    Tror du att du tas på allvar genom att försöka skrika högst?

Du kanske vet att det finns ett flertal olika slags sexualbrott mot barn?

"Med sexuellt övergrepp menas en handling som inte är samlag eller jämförbart med samlag", dvs sexuelltövergreppär inte våldtäkt. Det kan tex röra sig om fotografering, som exempel.
  • AndreaBD
    Anonym (Petra) skrev 2023-09-16 11:47:48 följande:
    Mitt hjärta går sönder, vilket trauma, stackars barn😭 vilken tur att du agerade och tog tag i det vidriga äcklet! Blev han anmäld, dömd?
    Så klart. Men egentligen är det inte så lik det här fallen, för den mannen var udd, och lätt utvecklingsstörd. 

Här har vi en gärningsman som verkar ha ett fungerande liv med fru och barn. Det är inte omöjligt att han kan vara pedofil ändå, men det är inte lika sannolikt. Om TS har domen - kanske står det vad de kom fram till, vad hans motiv var alltså? Kanske kan man bekräfta eller utesluta pedofili där? 

Det kan funka att "varna" honom att man vet. Han har ju mer att förlora än "udda" personer. Man kan också titta på om det framgår utifrån domen om han verkar kunna kontrollera sig eller inte. Om det är någon som inte kan kontrollera sig - då är det inte så mycket nytta att varna honom. En person som har pedofil läggning kan förstås inte kontrollera sig lika bra. Det finns pedofiler som aldrig begår övergrepp, men en som har gjort det tidigare skulle jag inte heller lita på. 
  • Egon den stora
    Xenia skrev 2023-09-15 23:30:30 följande:
    Kan du inte läsa innantill? Jag skrev ju att det var för att inte pedofilens eget barn skulle drabbas (av mobbning) och för att man kan bli dömd för förtal. Hur får du det till att jag "försvarar pedofiler"?

Inte ens om någon mördat är det tillåtet att berätta det.

Men det är klart om man är beredd att ta risken att bli dömd för förtal så...

Man kan tänka att pedofilen inte törs driva det till rättegång; då blir hans brott ännu mer känt.
    klart jag kan läsa innantill. Du fejkar en oro för förövarens barn och sprider en helt felaktig bild av hur man blir dömd för förtal för att skrämma folk att inte berätta om farliga pedofiler. 
    Visa gärna ett enda mål där någon blir dömd för att ha diskuterat en pedofil i en föräldragrupp eller informerat rektorn. 
    Det är givetvis också tillåtet att berätta att det finns en mördare i närheten. Inte en chans att en sådan diskussion leder till något förtal. 
  • Mimosa86
    Anonym (Casanova) skrev 2023-09-15 17:20:19 följande:
    Eller så rör han inte ett hårstrå på något barn alls och den enda unge som får sitt liv förstört är hans unge pga din glappande käft.

Då finns det ett offer och en gärningsman. Offret är hans barn. Gärningsmannen är du.
    .. men om han gör det igen? ska TS då leva med vetskapen att hon inte berättade om detta för föräldrarna till de barn som ev kommer följa med hans barn hem och sova över? Ska lärarna inte känna till detta så de kan ha lite extra koll på hans barn?

Vem ska skyddas här, barnet, barnen eller förövaren?

Har man begått ett oförlåtligt brott (ja det är helt oförlåtligt att förgripa sig på ett barn) då får man vackert leva med att man kommer vara fucked i samhället ögon. och tyvärr men självklart kommer barn till förövare av detta allvarliga slag att få bära konsekvenserna av sin pappas brott. 
  • SmulanFnulan

Helt sjukt hur flera i tråden försöker förmildra och rent av skydda äcklet som våldtog ett barn under 10 år. Andrea är nog en av de värsta då hennes barn själv blivit offer av en barnvåldtäktsman och ändå försvarar hon dessa monster. Sjukt är bara förnamnet.

• Sunflora
    AndreaBD skrev 2023-09-16 10:03:40 följande:
    VET vi att han är pedofil? Det gör vi inte. Det är ganska vanligt att övergrepp på barn begås av människor (män oftast) som inte är pedofiler. 
    Är alla som begår sexuella övergrepp mot barn pedofiler?

Nej. En allmän missuppfattning om sexuella övergrepp mot barn är att alla förövare är pedofiler, dvs personer som har en oftast medfödd sexuell preferens för barn. Det stämmer inte ? övergrepp begås i stor utsträckning av någon i barnets närhet som inte är pedofil, någon barnet har förtroende för och är beroende av som en familjemedlem, släkting eller granne. En del förövare är ?tillfällesförövare? som inte specifikt har en sexuell dragning till barn utan begår övergrepp för att de har möjligheten, exempelvis på en resa där hen känner sig befriad från samhällets normer och kontroll. I nio av tio fall är förövaren en man, men även kvinnor förgriper sig på barn. Och ungefär en tredjedel av övergreppen begås av andra minderåriga.

childhood.se/fakta-om-sexuella-overgrepp-mot-barn/

Personen blir inte mer sympatiskt för det så klart. Men det kan vara skillnad då, vad som gäller att "bota" honom. 

Hur kan du försvara sexuella övergrepp mot barn? Skulle du själv vara okej att lämna något av dina barn (när de var små) med någon som är dömd för övergrepp mot barn? 

Självklart är man pedofil om en vuxen begår övergrepp mot små barn jag ger inte ett skit för en random länk med så många felaktigheter att jag inte vet vart jag ska börja. En person som inte tänder på barn gör det inte bara för att möjligheten finns. 

• Anonym (Law & Order)

Det spelar ingen roll vad han gjort sig skyldig till. Han har avtjänat sitt straff och har all rätt att lägga det bakom sig. Dessutom verkar han ju ha bildat familj (med en vuxen kvinna förmodar jag) och gått vidare med livet. Jag hittar ingen info i tråden som tyder på risk för återfall.

TS gör sig inte bara skyldig till grovt förtal som kan ge två års fängelse - hon överför dessutom sina trångsynta föreställningar på sina egna barn som med all säkerhet kommer att växa upp och bli lika intoleranta förtryckare som hon själv. Jag kan bara hoppas att de har en pappa med sunt förnuft i behåll.

Svar på tråden Förälder i klassen är pedofil