• Anonym (Ella)

Förälder i klassen är pedofil

En förälder i mitt barns klass är dömd för att ha förgripit sig på sitt syskonbarn.
    Och jag vet inte hur jag ska hantera den här informationen. Jag vet till 100% att det här stämmer.
    Jag vill bara berätta för alla i skolan, ledning som föräldrar och anmäla till soc eller sker sånt automatiskt när en dömd pedofil får barn?
    Jag kan inte lita på mina känslor just nu för jag är otroligt upprörd.
    Hur tänker ni?

• Svar på tråden Förälder i klassen är pedofil
  • Anonym (Maja)

Jag hade sett till att domen kom till rektor, lärare, fritidsledare m.fl., samt betrodda föräldrar i klassen.

• Anonym (Hin håle)
    Anonym (Maja) skrev 2023-09-16 17:34:44 följande:

Jag hade sett till att domen kom till rektor, lärare, fritidsledare m.fl., samt betrodda föräldrar i klassen.

Uppdatera oss gärna när skitstormen tilltar. 
  • Sunflora
    Anonym (S) skrev 2023-09-16 16:57:46 följande:
    Att presentera fakta är inte detsamma som att försvara någon. Sök själv så upptäcker du att de som jobbar/forskar kring dessa frågor, (inte bara Childhood foundation) skiljer på begreppen.
    Övergrepp mot ett barn är fruktansvärt oavsett om personen lider av störningen pedofili eller om det finns annan orsak. Barnets liv blir förstört och den vuxne är en förövare oavsett men orsaken till varför personen genomfört övergreppet  är ju en viktig pusselbit för att jobba förebyggande (både i det enskilda fallet och i stort) och se till att personen inte begår nya övergrepp. För det är väl ändå det som är det viktigaste, eller hur? 

Vad är egentligen en pedofil? - ECPAT Sverige

Sexuella övergrepp mot barn ? Wikipedia

Vem blir pedofil? | Vårdfokus (vardfokus.se)

Expert: ?Pedofiler kan botas? | SVT Nyheter

?Så förstår vi pedofilerna? | SVT Nyheter

Fakta är att man är pedofil om man våldtar barn att börja säga något annat är att förminska händelsen. Men om vi går på din linje, skulle du vara helt okej med att lämna ditt barn ensam med någon som bara begått övergrepp mot barn? För är personen inte pedofil är det ju lugnt enligt dig. Hemskt att förskolan diskriminerar som de gör nu, de som begår övergrepp mot barn ska visst få jobba där för vem säger att de är pedofiler?! 
  • Sunflora
    Anonym (Hin håle) skrev 2023-09-16 17:14:15 följande:
    Du debatterar ohederligt, du är extremt klandervärd i ditt beteende. 
    Du tror att det är till din fördel att slänga dig med starkt känsloladdadade skällsord, som för att skrämmas. 
    Likt folk förr blev kallade rasister för att de påtalade fakta. 

Nä skämmes på dig. 
    Och skäms, skäms på förskolan som diskriminerar de som begår övergrepp mot barn. De ska givetvis få jobba där och vara ensamma med barnen för de är minsann inte pedofiler. Du kanske kan anställa dem som barnvakt för att väga upp? 
  • Anonym (H)
    Anonym (Maja) skrev 2023-09-16 17:34:44 följande:

Huvva, du känns väldigt läskig... Skickade du anonymt också? Det här är inte ditt jobb, dom har väl fallit med straff och andra saker som följd. Stackars vederbörandes familj, ffa barnet. Inte för att jag tror att personal på skolan straffar den familjen, men barnet lär ju inte få några kompisar. Grattis
  • Anonym (Hin håle)
    Sunflora skrev 2023-09-16 17:53:41 följande:
    Och skäms, skäms på förskolan som diskriminerar de som begår övergrepp mot barn. De ska givetvis få jobba där och vara ensamma med barnen för de är minsann inte pedofiler. Du kanske kan anställa dem som barnvakt för att väga upp? 
    Du verkar inte till att må så bra?
    Vem har sårat dig, vem har gjort dig så illa att du tappar all sans, reson och läsförståelse? 

Hur kan vi hjälpa dig?
  • Anonym (S)
    Sunflora skrev 2023-09-16 17:50:39 följande:
    Fakta är att man är pedofil om man våldtar barn att börja säga något annat är att förminska händelsen. Men om vi går på din linje, skulle du vara helt okej med att lämna ditt barn ensam med någon som bara begått övergrepp mot barn? För är personen inte pedofil är det ju lugnt enligt dig. Hemskt att förskolan diskriminerar som de gör nu, de som begår övergrepp mot barn ska visst få jobba där för vem säger att de är pedofiler?! 
    Personen är inte pedofil men kan ändå vara förövare.
    Vad är det med detta som du har svårt att ta in?

Läste du ens länkarna? 
    Läste du på exempelvis ECPATs sida varför det kan vara viktigt att särskilja?

Och visa sedan med citat var i mitt inlägg du hittar belägg för detta För är personen inte pedofil är det ju lugnt enligt dig. Hemskt att förskolan diskriminerar som de gör nu, de som begår övergrepp mot barn ska visst få jobba där för vem säger att de är pedofiler?! 
    Jag blir nämligen väldigt nyfiken på hur du tolkar texter.
    Så citat tack.
  • Xenia
    Sunflora skrev 2023-09-16 17:53:41 följande:
    Dig skulle jag inte vilja ha som arbetskamrat, så känslostyrd som du är och så ohderligt som du argumenterar.

Du vet, det finns en annan slags människor än du. Sådana som inte nöjer sig med att fördöma utan gärna tar reda på fakta.

Att säga att någon inte har pedofil läggning är inte att ursäkta vederbörandes brott. Hur får du förklaring att betyda ursäkt? Du behöver träna på din ordförståelse.

Man kan utnyttja barn sexuellt utan att ha läggningen pedofili.
    Man kan också ha läggningen pedofili utan att utnyttja barn (alla lever inte ut sin läggning)

Blev det här för komplicerat för dig? Ja, då tar du till din vanliga metod, skäller mig för att försvara pedofiler.

Undrar om du har barn. Är det så du uppfostrar dem, att gå helt efter sina känslor och aldrig bry sig om tråkiga fakta? Om någon säger något nytt så tar man inte till sig ny kunskap, nej då skäller man på dem och beljuger dem. För man kan ju aldrig erkänna att någon annan skulle veta bättre än en själv.
  • SmulanFnulan

Kanni sluta diskutera hårklyverier som inte har någon som helst betydelse i ts fall? Så jävla respektlös av er att fortsätta diskutera om förövaren är pedofil eller inte. Diskutera det nu VET, inte det ni tror er veta. För i helvete.

• Anonym (f)
    SmulanFnulan skrev 2023-09-16 18:46:31 följande:

Kanni sluta diskutera hårklyverier som inte har någon som helst betydelse i ts fall? Så jävla respektlös av er att fortsätta diskutera om förövaren är pedofil eller inte. Diskutera det nu VET, inte det ni tror er veta. För i helvete.

Vad tror du tråden är till för?
Svar på tråden Förälder i klassen är pedofil