• Anonym (Ella)

Förälder i klassen är pedofil

En förälder i mitt barns klass är dömd för att ha förgripit sig på sitt syskonbarn.
    Och jag vet inte hur jag ska hantera den här informationen. Jag vet till 100% att det här stämmer.
    Jag vill bara berätta för alla i skolan, ledning som föräldrar och anmäla till soc eller sker sånt automatiskt när en dömd pedofil får barn?
    Jag kan inte lita på mina känslor just nu för jag är otroligt upprörd.
    Hur tänker ni?

• Svar på tråden Förälder i klassen är pedofil
  • Xenia
    Sunflora skrev 2023-09-16 15:33:13 följande:

Hur kan du försvara sexuella övergrepp mot barn? Skulle du själv vara okej att lämna något av dina barn (när de var små) med någon som är dömd för övergrepp mot barn? 

Självklart är man pedofil om en vuxen begår övergrepp mot små barn jag ger inte ett skit för en random länk med så många felaktigheter att jag inte vet vart jag ska börja. En person som inte tänder på barn gör det inte bara för att möjligheten finns. 

Andrea skriver fakta. Är det så viktigt för dig att få använda ordet "pedofil" så du tappar all sans? Det är förstås lika illa för offret om förövaren inte har den pedofila läggningen men gör det ändå.

Däremot är det självklart lättare för en gärningman att undvika att ge sig på barn om han inte uteslutande tänder på barn.

Så fort någon skriver ordet "pedofil" så tappar en del humöret totalt och börjar anklaga andra medlemmar, som om de också vore förövare. Logiken försvinner helt.
  • Xenia
    Egon den stora skrev 2023-09-16 12:43:37 följande:
    klart jag kan läsa innantill. Du fejkar en oro för förövarens barn och sprider en helt felaktig bild av hur man blir dömd för förtal för att skrämma folk att inte berätta om farliga pedofiler. 
    Visa gärna ett enda mål där någon blir dömd för att ha diskuterat en pedofil i en föräldragrupp eller informerat rektorn. 
    Det är givetvis också tillåtet att berätta att det finns en mördare i närheten. Inte en chans att en sådan diskussion leder till något förtal. 
    Du förtalar och förolämpar mig. 

Jag "fejkar" inget. Det skrevs ett inlägg i tråden om en förövare som blivit avslöjad och hur hans barn mobbades. (Jag misstänker att du själv gärna skulle mobbat det barnet, du visar klara mobbartendenser.)

Om man blir dömd för förtal beror på om den "förtalade" väljer att driva en process. Du vet inte ett skit om hur det skulle gå i en domstol.

TS kan givetvis välja att ta den risken, men det är flera som givit råd om hur hon göra något utan att riskera förtalsåtal.
  • Xenia

Att förklara är inte samma sak som att försvara. Men sådana detaljer bryr sig inte lynchmobben om.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Hin håle)
    Sunflora skrev 2023-09-16 16:06:37 följande:

Försvarar man övergrepp mot barn som du och Andrea är man inte mycket bättre själv! Jag tycker det är viktigt att rätt ord används en vuxen person som våldtar barn är pedofil, punkt! 

Var det en våldtäkt det rörde sig om? 
  • Xenia

Försvarar man övergrepp mot barn som du och Andrea är man inte mycket bättre själv! Jag tycker det är viktigt att rätt ord används en vuxen person som våldtar barn är pedofil, punkt! 

Vem har försvarat övergrepp? Ingen! Som sagt: FÖRKLARA ÄR INTE SAMMA SOM ATT FÖRSVARA

Men du är en mobbare som använder invektiv när du inte har några sakargument.

Nej, man behöver inte ha den pedofila läggningen för att man våldtar barn. Jag skrev ju att det är lika illa för offret. Det är viktigt att använda rätt terminologi.

Men du tycker det är viktigare att få skälla ut folk som vågar påpeka fakta. Du är tydligen så känslostyrd att du inte kan ta till dig fakta.
  • Anonym (Hin håle)

Gott om faltaresistens, okunskap och känslomässigt tyckande i tråden. 
    Godhetsknarkande på så hög nivå att allt vett åker rätt ut. 

• Anonym (?)

I TS fall har ingen våldtäkt skett, såvida inte TS skrivit fel.
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (Hin håle) skrev 2023-09-16 16:21:22 följande:

Gott om faltaresistens, okunskap och känslomässigt tyckande i tråden. 
    Godhetsknarkande på så hög nivå att allt vett åker rätt ut. 

* faktaresistens 
  • Anonym (Hin håle)
    Xenia skrev 2023-09-16 16:19:51 följande:
    Vem har försvarat övergrepp? Ingen! Som sagt: FÖRKLARA ÄR INTE SAMMA SOM ATT FÖRSVARA

Men du är en mobbare som använder invektiv när du inte har några sakargument.

Nej, man behöver inte ha den pedofila läggningen för att man våldtar barn. Jag skrev ju att det är lika illa för offret. Det är viktigt att använda rätt terminologi.

Men du tycker det är viktigare att få skälla ut folk som vågar påpeka fakta. Du är tydligen så känslostyrd att du inte kan ta till dig fakta.
    Bemöda dig inte, det går inte att förklara för någon som inte begriper 
Svar på tråden Förälder i klassen är pedofil