• Anonym (Ella)

Förälder i klassen är pedofil

En förälder i mitt barns klass är dömd för att ha förgripit sig på sitt syskonbarn.
    Och jag vet inte hur jag ska hantera den här informationen. Jag vet till 100% att det här stämmer.
    Jag vill bara berätta för alla i skolan, ledning som föräldrar och anmäla till soc eller sker sånt automatiskt när en dömd pedofil får barn?
    Jag kan inte lita på mina känslor just nu för jag är otroligt upprörd.
    Hur tänker ni?

• Svar på tråden Förälder i klassen är pedofil
  • AndreaBD
    Rivjärnet92 skrev 2023-09-16 10:20:07 följande:
    Men sluta nu för i helvete. Antingen så försöker du bara provocera eller så är du dum i huvudet på riktigt. Det spelar ingen som helst jävla roll vilken etikett du väljer att sätta på monstret, han har de facto VÅLDTAGIT ett barn under 10 år. Eller du kanske tror att en 7 åring kan lämna sitt samtycke? Pucko.
    Och Childhood Foundation är också dum i huvudet? Ingen har pratat om samtycke eller liknande överhuvudtaget, det har inte med den här diskussionen att göra . Är du insatt i ämnet, har du utsatta barn i din närhet? Det har jag. Och därför förstår jag naturligtvis oron. Men då är det bättre att göra en realistisk riskbedömning. Och informera sig hos såna ställen som har kunskap om det. 

Det är fortfarande lite oklart om den här mannen är farlig för barn i nuläget. Visst, det är ganska sannolikt att det finns en större risk. Även om han inte skulle vara pedofil. Han kan ju också vara farlig på samma sätt som en psykiskt labil person, eller som en person som tidigare har begått någon slags våldsbrott. 
  • Meddelande borttaget
  • AndreaBD

TS, tyvärr så är detta ett mycket svårt läge. Du vet inte vad det skulle kunna orsaka om du sprider något sånt. Inte bara den mannen utan även hans barn kan få sina liv förstörda. Och tyvärr så är det inte så här enkelt att göra en riskbedömning om någon fortfarande är farlig. 

Så även om du skulle vara villig att ta ett eventuellt straff för förtal så är det inte rimligt att sprida den informationen till alla i omgivningen.

Men jag kom just på ett alternativ - hur vore det om du skriver ett litet brev till HONOM och varna honom att han bör hålla sig ifrån andras barn. T.ex. så kan ju hans barn träffa kompisar hos dem. Om han vet att någon har ögonen på honom, men inte sprider info så länge han sköter sig? Där ska man kanske vara försiktig med hur man formulerar det, ifall han ändå får för sig att anmäla dig för det. 

• Meddelande borttaget
  • AndreaBD
    Rivjärnet92 skrev 2023-09-16 10:47:44 följande:
    Hoppas verkligen inte att barnen som är utsatta i din närhet är under din försorg för du verkar helt oförmögen att skydda dem.
    DU är ute efter att provocera, eller hur! Jag har ett barn som var utsatt, men i motsats till alla andra föräldrar (det var många barn som var utsatta) såg jag tecknen och konfronterade gärningsmannen. 
  • AndreaBD
    Anonym (Soc.) skrev 2023-09-16 10:49:41 följande:
    Instämmer till fullo. Men detr högst sannolikt att Andrea redan är under lupp av socialen så vi får hoppas att barnen fångas upp snabbt ifall det värsta skulle inträffa.
    Men vad säger du??? Mina barn är vuxna för länge sen! Du är inte någon socialsekreterare, annars så skulle du också ha en realistisk syn på saken. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (?)
    Rivjärnet92 skrev 2023-09-16 10:20:07 följande:
    Men sluta nu för i helvete. Antingen så försöker du bara provocera eller så är du dum i huvudet på riktigt. Det spelar ingen som helst jävla roll vilken etikett du väljer att sätta på monstret, han har de facto VÅLDTAGIT ett barn under 10 år. Eller du kanske tror att en 7 åring kan lämna sitt samtycke? Pucko.
    Det har inte framkommit någonstans att han har våldtagit ett barn. 
    TS skriver "förgripit sig på" vilket kan vara allt från våldtäkt till klapp på rumpan (sexuellt ofredande), men TS kanske vill tydliggöra vilket brott det handlar om?
  • AndreaBD
    Rivjärnet92 skrev 2023-09-16 10:59:52 följande:
    Så nu är dina vuxna barn skadade för resten av sina liv för att du blundade för farorna och förlät förövaren eftersom han inte var pedofil, utan begår man övergrepp på små barn så behöver det faktiskt inte bero på pedofil störning utan för att man vill känna makt. Återfallsrisken är enligt AndreaBD så pass låg att det bara är att fortsätta umgås med äcklet.
    Du är faktiskt här med egen nick? Jag anmäler förstås dina inlägg. 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Förälder i klassen är pedofil