Anonym (Usch) skrev 2023-09-18 20:19:29 följande:
Min sambo har en dömd pedofil på sitt jobb. Suttit 7 år. Dömd utom rimligt tvivel med DNA-besvisning och vittnesuppgifter. Tycker de behandlar psykfallet helt korrekt. Lägger dockor på hans plats i fikarummet. Nån sa nån gång "Jag och frun ska på bröllop i helgen, finns det nån som kan tänka sig vara barnvakt?? Jaa, INTE DU då, men nån annan??".
Låt djungeltrumman glappa bara, sånt där ska inte gå obemärkt förbi! Pedofili "botas" inte, det är en sexuell läggning! Eller tror ni att homosexualitet också kan botas med lite terapi och några år på kåken?
Lynchmentalitet! Antar att du är jättestolt över din man och hans mobbarkompisar.
På vilket sätt gör de något bättre med detta uppförande? De känner sig antagligen jättebelåtna med sig själva för att de straffar en redan straffad man. "Hurra vad vi är bra, i motsats till honom!"
Hade det hänt på mitt jobb så hade jag gått till ledningen och bett dem stoppa mobbningen.
En plats där man mobbar är dålig arbetsmiljö, oavsett vem man mobbar.
Det är en sak att man inte vill umgås privat med en sådan man. Men på jobbet ska man bortse från sina privata känslor och uppföra sig korrekt.
Tror de att mobbningen gör att han inte gör om det? Det kan få precis motsatt resultat. När en sådan typ mår dåligt, det är då det är största risken för att han begår brott mot barn.