Agda90 skrev 2023-09-15 12:13:34 följande:
Har man inte begärt in utdrag ur polisregistret när dessa föräldrar följer med?
Jag får inte vistas i lokalen där vi har träningar för ungdomar utan att ha lämnat in ett. Så jag ser inte det som en svårighet.
Självklart vill jag inte att mina barn råkar illa ut. Men en våldtäktsman kan finnas på cykelbanan på väg till barnets fotbollsträning likaväl som en förälder på skolan i så fall.
Jag vill inte heller att pedofiler ska traska runt i samhället hur som helst. Men livet är inte svart eller vitt. I det här fallet finns det ett barn som kommer att råka illa ut om folk börjar prata om det. Och var inte poängen att skydda barnen?
Nej, naturligtvis inte något sådant har jag aldrig hört talas om. Jag har aldrig hört talas om att någon behövt lämna in ett intyg för att hjälpa till vid träningar de kräver ju att föräldrar är engagerade.
Självklart kan barnen råka illa ut när och var som helst men att lämna barnet tillsammans med någon som man vet är pedofil är en risk jag inte är villig att ta.
Pedofilens barn måste socialen omhänderta eller ge mamman ensam vårdnad. Barnet får gärna komma hem till mig och leka jag dömer inte barnet överhuvudtaget och det hoppas jag att ingen annan gör heller.