• Anonym (Ella)

Förälder i klassen är pedofil

En förälder i mitt barns klass är dömd för att ha förgripit sig på sitt syskonbarn.
    Och jag vet inte hur jag ska hantera den här informationen. Jag vet till 100% att det här stämmer.
    Jag vill bara berätta för alla i skolan, ledning som föräldrar och anmäla till soc eller sker sånt automatiskt när en dömd pedofil får barn?
    Jag kan inte lita på mina känslor just nu för jag är otroligt upprörd.
    Hur tänker ni?

• Svar på tråden Förälder i klassen är pedofil
  • Anonym (Jurkand.)
    Xlr8 skrev 2023-09-14 22:56:45 följande:
    Ytterligare ett inlägg som kan anses vara "Förberedelse till brott". 
    Du kände att du absolut var tvungen att göra dig skyld till olagligheter ikväll?
    Dags för dig att gå och lägga sig nu för ingen här inne tar dig seriöst. Du har noll koll på juridik vilket du vid upprepade tillfällen har bevisat.
  • SmulanFnulan
    Anonym (?) skrev 2023-09-14 22:56:36 följande:
    Tänker du på förövarens barn?
    Vad händer när det blir allmänt känt vilken "äcklig pappa" barnet har?
    Vad händer om barnet inte vet något men får höra detta av sina klasskompisar?
    Självklart tänker jag på förövarens barn utifrån BARNETS perspektiv. Eller du kanske tror att det är kul att bli våldtagen av sin egen pappa? Sen finns det ett större intresse av att skydda resten av barnen som på ett eller annat sätt korsar vägar med den dömda förövaren. 
  • Anonym (?)
    SmulanFnulan skrev 2023-09-14 23:02:27 följande:
    Självklart tänker jag på förövarens barn utifrån BARNETS perspektiv. Eller du kanske tror att det är kul att bli våldtagen av sin egen pappa? Sen finns det ett större intresse av att skydda resten av barnen som på ett eller annat sätt korsar vägar med den dömda förövaren. 
    ...och om han inte gjort något mot sitt barn?
    ...om han inte gör något mot andra barn?

Läste du vad jag skrev?

Man kan förstöra livet för barnet genom att sprida denna info.
  • Xlr8
    Anonym (Jurkand.) skrev 2023-09-14 22:59:49 följande:
    Dags för dig att gå och lägga sig nu för ingen här inne tar dig seriöst. Du har noll koll på juridik vilket du vid upprepade tillfällen har bevisat.
    Det finns beskrivet av dommar och advokater på mer än ett ställe att läsa om. Men dom kan väl inget om juridik heller då eller?
  • SmulanFnulan
    Anonym (?) skrev 2023-09-14 23:11:07 följande:
    ...och om han inte gjort något mot sitt barn?
    ...om han inte gör något mot andra barn?

Läste du vad jag skrev?

Man kan förstöra livet för barnet genom att sprida denna info.
    Finns inga som helst utrymmen för chansningar när det handlar om barns säkerhet. Att du inte begriper det är både skrämmande och sorgligt på samma gång.
  • Anonym (Jurkand.)
    Xlr8 skrev 2023-09-14 23:13:54 följande:
    Det finns beskrivet av dommar och advokater på mer än ett ställe att läsa om. Men dom kan väl inget om juridik heller då eller?
    Fram med källorna i så fall. Det är du som påstår som har bevisbördan. Men det begriper du väl inte eftersom du inte verkar vara särskilt beläst.
  • Anonym (?)
    SmulanFnulan skrev 2023-09-14 23:14:11 följande:
    Finns inga som helst utrymmen för chansningar när det handlar om barns säkerhet. Att du inte begriper det är både skrämmande och sorgligt på samma gång.
    Så du väljer att förstöra livet för ett barn, sannolikt helt i onödan.
  • SmulanFnulan
    Anonym (?) skrev 2023-09-14 23:15:51 följande:
    Så du väljer att förstöra livet för ett barn, sannolikt helt i onödan.
    Du har ju absolut ingen aning om vad pappan är kapabel till så att säga att det sannolikt är helt i onödan är både magstarkt och helt jävla fel.
  • Anonym (?)

Jag tycker så illa om sådan här ryktesspridning eftersom en bekant till mig blivit oskyldigt dömd för sexuellt ofredande av barn.

Jag har också själv varit med om orosanmälan gällande mitt eget barn. Skolsköterskan trodde barnets pappa förgrep sig på henne. Det blev även polisanmälan, och barnet fördes bort från skolan till polisförhör. Utredning där barnet inte fick vara med sin pappa på flera veckor mm.
    Allt var ett missförstånd. 

• Anonym (?)
    SmulanFnulan skrev 2023-09-14 23:20:32 följande:
    Du har ju absolut ingen aning om vad pappan är kapabel till så att säga att det sannolikt är helt i onödan är både magstarkt och helt jävla fel.
    Och det har du?
Svar på tråden Förälder i klassen är pedofil