• Anonym (Ella)

Förälder i klassen är pedofil

En förälder i mitt barns klass är dömd för att ha förgripit sig på sitt syskonbarn.
    Och jag vet inte hur jag ska hantera den här informationen. Jag vet till 100% att det här stämmer.
    Jag vill bara berätta för alla i skolan, ledning som föräldrar och anmäla till soc eller sker sånt automatiskt när en dömd pedofil får barn?
    Jag kan inte lita på mina känslor just nu för jag är otroligt upprörd.
    Hur tänker ni?

• Svar på tråden Förälder i klassen är pedofil
  • SmulanFnulan
    Anonym (Kim) skrev 2023-09-14 22:41:21 följande:

Sen har du inte berättat mer än att han förgripit sig på sitt syskonbarn.pojke/flicka? 4 eller 14 år? Sånt ärju också tämligen avgörande. Handlar det on systerdottern på 14 år är han inte pedofil men är det en 7-åring är han ju och det finns mer anledning till oro..

Så om dottern är 14 år så är det lugnt menar du? Sen här tråden bara strålar av all dumhet som skrivs i den.
  • Anonym (Katrin)
    Anonym (Ella) skrev 2023-09-14 22:23:50 följande:

Xlr8: Hur planerar jag att göra något olagligt och hur får jag andra att göra olagliga saker menar du?
    Det är inte olagligt att inneha domen. Jag har inte nämnt vem detta är och man kan inte härleda till vem det kan vara.
    Jag vet inte hur eller om jag ska hantera den här informationen på något sätt och ber om råd med en väldigt detaljfattig text.
    Om något mer barn blir utsatt för den här mannen och jag kunde eller skulle ha gjort något så skulle jag inte kunna leva med mig själv. 

Du kan skicka papperskopior av domen anonymt till personer du tycker bör veta. 
  • Anonym (Kim)
    SmulanFnulan skrev 2023-09-14 22:44:07 följande:
    Så om dottern är 14 år så är det lugnt menar du? Sen här tråden bara strålar av all dumhet som skrivs i den.
    det är lugnt vag gäller småbarn i förskola, låg-och mellanstadiet ja. Då han inte är pedofil om han dras till tonårstjejer 

ja, dumhet finns det gott om
  • Anonym (dumheter)
    SmulanFnulan skrev 2023-09-14 22:35:13 följande:

Ta kontakt med Sara Nilsson som driver dumpen.se 

Hon och Patrik sjöberg jobbar med just förebyggande åtgärder kopplat till förövare och kan säkert guida dig.

Hur kan du ens rekommendera ett sådan HAVERI som Dumpen?

Personen i fråga har fått sitt straff. Nu ska han straffas ytterligare tycker du fastän det inte finns några indikationer på att han gjort något sedan dess?
  • Anonym (Tyvärr)

Du kan inte göra något alls faktiskt.

Skolan har inte med detta att göra, soc har inte med detta att göra, själv kan du åka på förtal om du berättar för NÅGON ALLS om det du vet. Ditt barn behöver inte umgås med pedofilens barn, lättlöst.

• Anonym (?)

Vilken ålder var barnet?
    Vad hände? Klapp på rumpan eller fullbordat samlag?
    Hur kom det fram? Såg någon eller var det barnet som berättade?
    Erkände han eller nekade?

• Meddelande borttaget
  • Xlr8
    Anonym (Ella) skrev 2023-09-14 22:23:50 följande:

Xlr8: Hur planerar jag att göra något olagligt och hur får jag andra att göra olagliga saker menar du?
    Det är inte olagligt att inneha domen. Jag har inte nämnt vem detta är och man kan inte härleda till vem det kan vara.
    Jag vet inte hur eller om jag ska hantera den här informationen på något sätt och ber om råd med en väldigt detaljfattig text.
    Om något mer barn blir utsatt för den här mannen och jag kunde eller skulle ha gjort något så skulle jag inte kunna leva med mig själv. 

Om du talar om för lärare rektor mm. 
    Så kan det bli förtal om pedofilen anser det tillräckligt kränkande. Endast ditt uppsåt kan nog utan pedofilens ställningstagande göra det till förtal. 

Andra kommer med tips hur du ska begå brottet förtal utan att åka fast. Dom gör sig skyldiga till "förberedelse till brott" (hjälper dig att begå brottet förtal)
    Ev att du kan anses begå brottet "förberedelse till brott" men det är långsökt men risken finns.

"och ber om råd med en väldigt detaljfattig text."
    Sluta gräv hålet djupare. Bästa rådet jag kan ge dig. Sluta skriv omedelbart och tänk igenom detta väldigt ordentligt över kommande dagar innan du för något dumt!!!

"Om något mer barn blir utsatt för den här mannen och jag kunde eller skulle ha gjort något så skulle jag inte kunna leva med mig själv. "
    Det skulle vara förfärligt och jag förstår dig till 100%. Men blir situation bättre att du blir dömd också? 

Domen får du äga helt lagligt så det är inga problem. 

Då vi saknar riktigt yttrandefrihet tvingas jag vara kryptisk. Pedofiler är det värsta jag vet, så förstår verkligen hur du resonerar.
  • Anonym (?)
    SmulanFnulan skrev 2023-09-14 22:52:29 följande:
    Jag skiter fullständigt i förövaren vilket du också borde göra. Eller är du själv ett äckligt pedo som förgriper dig på barn?
    Tänker du på förövarens barn?
    Vad händer när det blir allmänt känt vilken "äcklig pappa" barnet har?
    Vad händer om barnet inte vet något men får höra detta av sina klasskompisar?
  • Xlr8
    Anonym (Katrin) skrev 2023-09-14 22:48:52 följande:
    Du kan skicka papperskopior av domen anonymt till personer du tycker bör veta. 
    Ytterligare ett inlägg som kan anses vara "Förberedelse till brott". 
    Du kände att du absolut var tvungen att göra dig skyld till olagligheter ikväll?
Svar på tråden Förälder i klassen är pedofil