• Anonym (Ella)

Förälder i klassen är pedofil

En förälder i mitt barns klass är dömd för att ha förgripit sig på sitt syskonbarn.
    Och jag vet inte hur jag ska hantera den här informationen. Jag vet till 100% att det här stämmer.
    Jag vill bara berätta för alla i skolan, ledning som föräldrar och anmäla till soc eller sker sånt automatiskt när en dömd pedofil får barn?
    Jag kan inte lita på mina känslor just nu för jag är otroligt upprörd.
    Hur tänker ni?

• Svar på tråden Förälder i klassen är pedofil
  • Anonym (?)
    Anonym (Ella) skrev 2023-09-14 22:05:41 följande:

Jag har domen så jag vet med 100% säkerhet.
    Jag tänkte inte på det där med förtal, tack, jag är bara så rädd.
    Jag är rädd för hans barns skull, för barnets kompisar som den tar med hem, och andra barn som kommer i kontakt med honom.
    Visst, han har avtjänat sitt straff och genomgått behandling men jag har ändå svårt att se att pedofiler blir helt helt botade.

Hände det innan hans barn var fött?
  • Xlr8
    Anonym skrev 2023-09-14 21:39:56 följande:

Skriv epost till Rektor och skoledning, och klasslärare där mannens barn går. Det är viktigt att de på skolan vet eftersom han kommer vara bland barnen, vistas i skolans lokaler bland barnen, vara med på lektioner och aktiviteter.
    Skaffa en anonym epostadress. Gör gärna en hänvisning så att de kan kolla att han är dömd

Detta inlägg kan klassas som förberedelse för brott och är olagligt.
    Tänk först skriv sen
  • Anonym (Jurkand.)
    Xlr8 skrev 2023-09-14 22:17:10 följande:
    Detta inlägg kan klassas som förberedelse för brott och är olagligt.
    Tänk först skriv sen
    Olagligt? Det är olagligt först när det får spridning, inte annars. Finns inget brott som heter "försök till förtal" så du snackar en hel del skit.
  • Anonym (Ella)

Xlr8: Hur planerar jag att göra något olagligt och hur får jag andra att göra olagliga saker menar du?
    Det är inte olagligt att inneha domen. Jag har inte nämnt vem detta är och man kan inte härleda till vem det kan vara.
    Jag vet inte hur eller om jag ska hantera den här informationen på något sätt och ber om råd med en väldigt detaljfattig text.
    Om något mer barn blir utsatt för den här mannen och jag kunde eller skulle ha gjort något så skulle jag inte kunna leva med mig själv. 

• Anonym (Ella)

Hans barn föddes efter det här. Är det någon skillnad om det hände innan eller efter?

• Xlr8
    Anonym (Jurkand.) skrev 2023-09-14 22:19:41 följande:
    Olagligt? Det är olagligt först när det får spridning, inte annars. Finns inget brott som heter "försök till förtal" så du snackar en hel del skit.
    Nej men "förberedelse för brott" där emot.
    Vilket det kan klassas som. 
  • Anonym
    Anonym (Ella) skrev 2023-09-14 22:05:41 följande:

Jag har domen så jag vet med 100% säkerhet.
    Jag tänkte inte på det där med förtal, tack, jag är bara så rädd.
    Jag är rädd för hans barns skull, för barnets kompisar som den tar med hem, och andra barn som kommer i kontakt med honom.
    Visst, han har avtjänat sitt straff och genomgått behandling men jag har ändå svårt att se att pedofiler blir helt helt botade.

Skaffa en anonym epostadress
    Meddela domen till rektor, och 1 klasslärare. Det är inte förtal och inte heller olagligt
    Meddela även soc så de håller koll på barnen
    Det finns ingen behandling som botar pedofili. Därför bör personal veta om detta eftersom han kommer röra sig bland barnen
  • Anonym (Jurkand.)
    Xlr8 skrev 2023-09-14 22:31:07 följande:
    Nej men "förberedelse för brott" där emot.
    Vilket det kan klassas som. 
    Vad i hela friden babblar du om? Ta en paus från nätet och nyktra till för du svamlar bara en massa skit just nu.
  • SmulanFnulan

Ta kontakt med Sara Nilsson som driver dumpen.se 

Hon och Patrik sjöberg jobbar med just förebyggande åtgärder kopplat till förövare och kan säkert guida dig.

• Anonym (Kim)

Sen har du inte berättat mer än att han förgripit sig på sitt syskonbarn.pojke/flicka? 4 eller 14 år? Sånt ärju också tämligen avgörande. Handlar det on systerdottern på 14 år är han inte pedofil men är det en 7-åring är han ju och det finns mer anledning till oro..

Svar på tråden Förälder i klassen är pedofil